• Anonym (krig)

    Krig i Ukraina och ingen bryr sig om att ett tredje världskrig kan börja???

    Stackars alla som har såna enorma relationsproblem med sambon, svärföräldrarna och kanske grannarna. Varför inte vakna upp och inse att vi är på väg in i ett tredje världskrig? Sluta vara så småaktiga och börja fokusera på att förbereda er!

  • Svar på tråden Krig i Ukraina och ingen bryr sig om att ett tredje världskrig kan börja???
  • 1658
    "Stackars alla som har såna enorma relationsproblem med sambon, svärföräldrarna och kanske grannarna. Varför inte vakna upp och inse att vi är på väg in i ett tredje världskrig? Sluta vara så småaktiga och börja fokusera på att förbereda er!"

    Vad kan du göra för att förhindra ett tredje världskrig och hur skall du förbereda dig hade du tänkt dig? 

    För civilister kan vi bara vänta och hoppas pa att stormakterna löser deras problem fredligt vilket kan vara komplicerat när det gäller länder som endast prioriterar deras intressen "USA" t.ex.

    Civil demonstration är ju en möjlighet men se vad som hände i Ukraina med demonstranterna det ballade ur mellan civilister och militär.

    Det ultimata är att om alla människor tillsammans pa var jord sade nej till rekrytering av militärt materiell sa som soldater just nu sa skulle inte stormakterna ha en chans att breda ut kriget men eftersom manga människor är ute efter spänning och är nyfikna kommer det aldrig att hända och för manga är det ett maste att ga in i kriget och försvara sitt land och bla bla bla men det är inte mitt val.

    Jag är ingen hjälte och jag kan inte stoppa kriget med ett vapen men däremot har jag en gratis biljett att kanske slippa se när möjligtvis atombomberna börjar falla da dör ett stort antal människor kanske jag eler du det är vad du kan förbereda dig för.
  • Anonym
    Anonym (Redo) skrev 2014-08-14 21:40:00 följande:

    Håller med dig TS. Jag har satt mannen på att börja gräva skyddsrum under gräsmattan, och själv har jag börjat bunkra konservburkar. Vi säljer även av allt som vi inte kan ta ner i skyddsrummet, plockar ut pengar från banken och lämnar tillbaka låneböckerna på biblioteket.


    Behåll böckerna. När biblioteket är utbombat kan lämna tillbaka dem.
  • Anonym
    Anonym (krig) skrev 2014-03-02 15:03:28 följande:

    Stackars alla som har såna enorma relationsproblem med sambon, svärföräldrarna och kanske grannarna. Varför inte vakna upp och inse att vi är på väg in i ett tredje världskrig? Sluta vara så småaktiga och börja fokusera på att förbereda er!


    Har köpt brandfilt :) räknas det som förberedelse?:)
  • Familjeman

    Jag tycker också att Carl Bildt har kokat hela Ukraina-soppan. Han har jobbat sedan 2009 med sin Östliga partnerskap. Och vist fått pengar från EU för detta.
    EU 's budget har 4% för att skaffa nya medlemsländer!!! 

  • Rysk

    världskriget, kommer inte du inte förstår orsakerna till konflikten i sydöstra Ukraina döda ryska befolkningen, ryska staden Donetsk, Luhansk, Dnipropetrovsk, Odessa, Kherson, Nikolaev, Kharkov Baserade ryska tsarer, inte vad ukrainarna var inte där, nu i mitten kiev go nationalister marscherar och skriker-moskolyaku på Gilyaki (hänga ryska) y Putin har inget val nu hans rating på 80%, om den inte stöder den ryska befolkningen, Reting blir 0% .Rossiya inte att anfalla Sverige, och andra länder.

  • Anonym (Galet)

    Jag håller med de talare som påpekat de vansinniga att Carl Bildt och hans polska vapendragare dragit in EU i den här soppan. Ukraina var korrupt och bankrutt redan innan de började lägga sig i och nu är det katastrof. Vem ska betala? Europeiska skattebetalare som vanligt. De har redan utarmats av euro-experimentet. Och nu skyller man alltihop på Ryssland. Helt galet. Och under tiden lever ukrainska folket i armod.

    Bildt lider av svår ryssofobin och har gjort sedan han jagade u-båtar (sillstim) i Östersjön på 80-talet.

  • KillBill
    Anonym (Galet) skrev 2015-02-17 10:38:46 följande:

    Jag håller med de talare som påpekat de vansinniga att Carl Bildt och hans polska vapendragare dragit in EU i den här soppan. Ukraina var korrupt och bankrutt redan innan de började lägga sig i och nu är det katastrof. Vem ska betala? Europeiska skattebetalare som vanligt. De har redan utarmats av euro-experimentet. Och nu skyller man alltihop på Ryssland. Helt galet. Och under tiden lever ukrainska folket i armod.

    Bildt lider av svår ryssofobin och har gjort sedan han jagade u-båtar (sillstim) i Östersjön på 80-talet.


    Du talar som en sann sverigedemokrat. Själv tycker jag att SDs propaganda för Putin och Ryssland är mycket illavarslande. 
  • Sigfader

    Det blir inget tredje världskrig över Ukrainakonflikten. USAs försvarspolicy strävar efter att undvika kärnvapenkrig till - nästan - vilket pris som helst. Ett fullskaligt kärnvapenkrig mot Ryssland skulle vars förödande för USA, med uppemot två, trehundra miljoner döda och stora områden som skulle vara i behov av sanering och med totalförstörd infrastruktur och kollapsande centralstyre.

  • Ogenomtänkt

    @ Killbill

    Ett tips: konflikt i P1 i lördags. "Putins polare i Europa". Intressant och lärorikt.

  • KillBill
    Ogenomtänkt skrev 2015-02-23 14:36:58 följande:

    @ Killbill

    Ett tips: konflikt i P1 i lördags. "Putins polare i Europa". Intressant och lärorikt.


    Tack för tipset Ogenomtänkt, det ska jag göra!
  • Anonym (Anonym)

    Knappast det blir någon världskrig utav det om inte Amerika får för sig att skicka vapen och soldater till Ukraina och det verkar dem inte vilja göra klokt nog.
    Separatisterna vill leva separat från Ukraina och det kan man ju tycka är deras rättighet som alla andra folkgrupp, de vill inte tillhöra Ukraina helt enkelt.
    Det första lag Ukraina antog efter att de bytte regering är att förbjuda ryska språket i sitt land, då blev det folkuppror i de rysktalande delarna. Donbass är ryskspråkig. Man hade två språk förut i alla dokument både ryska och ukrainska och det fanns skolor som hade ryska eller ukrainska som undervisningsspråk. Den nya regeringen tyckte väl att det var för mkt ryskt i deras land och tog bort ryska som officiellt språk. De rysktalande områden ville inte finna sig i det därav uppror.
    En vittne som var på Majdan och som jag pratat med berättade att man blev erbjuden 10 dollar för att kasta en molotovcocktail och 50 dollar i belöning om man skadar en polis. Vem stod bakom erbjudandet visste han inte. I Ukraina har polisen upphört att skydda befolkning, de köper handelsvapen och har det hemma i sina lägenheter. Alla där försöker överleva så gott de kan. 

  • Sigfader
    Anonym (Anonym) skrev 2015-02-24 16:41:58 följande:

    Knappast det blir någon världskrig utav det om inte Amerika får för sig att skicka vapen och soldater till Ukraina och det verkar dem inte vilja göra klokt nog.

    Separatisterna vill leva separat från Ukraina och det kan man ju tycka är deras rättighet som alla andra folkgrupp, de vill inte tillhöra Ukraina helt enkelt.

    Det första lag Ukraina antog efter att de bytte regering är att förbjuda ryska språket i sitt land, då blev det folkuppror i de rysktalande delarna. Donbass är ryskspråkig. Man hade två språk förut i alla dokument både ryska och ukrainska och det fanns skolor som hade ryska eller ukrainska som undervisningsspråk. Den nya regeringen tyckte väl att det var för mkt ryskt i deras land och tog bort ryska som officiellt språk. De rysktalande områden ville inte finna sig i det därav uppror.

    En vittne som var på Majdan och som jag pratat med berättade att man blev erbjuden 10 dollar för att kasta en molotovcocktail och 50 dollar i belöning om man skadar en polis. Vem stod bakom erbjudandet visste han inte. I Ukraina har polisen upphört att skydda befolkning, de köper handelsvapen och har det hemma i sina lägenheter. Alla där försöker överleva så gott de kan. 


    Och här har vi alltså en ryss antar jag? Ukraina har inte förbjudit ryska språket i Ukraina. Ditt inlägg är helsnurrigt och stinker av Putinism.

    Hoppas att ryssarna får stryk i Ukraina.
Svar på tråden Krig i Ukraina och ingen bryr sig om att ett tredje världskrig kan börja???