• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

hej hopp allihopa kommit hem från jobbet precis.....e fortfarandegladefterUL igår, fastnu längtar jag ännu mer.... har fotat av bilden och skall försöka lägga in den så ni kan börja gissa vad de tre prickarna e för nått.....

• En helt vanlig mamma

Jaaaa, skynda dig...vill se

• mayasmama

nu ligger bilden där, fast det e nog väldigt sårt att se... men det e iallafall tre prickar på rad och det kanske inte syns men de sitter "mellan" bena, jag tror att det e en flicka eftersom jag inte tror att man kan se snoppen eftersom det man ser e inne i kroppen på barnet och följaktligen tror jag det e äggstockar och kanske livmoder man ser..... eller nåt helt annat ....men gissa på!!!!

vet inte hur man länkar hit bilden så ni får gå in på min sida....

• En helt vanlig mamma

coola bilder
    ang. konet...Iiih, har inte den blekaste...men ska bli intressant o se om ngn annan kanske vet...

• mayasmama

kunde du se ngt överhuvudtaget? jag ser ju huvud, ryggrad, en liten hand men min mamma kunde inte ens se huvudet först...... jag har hört att tre streck skall vara en flicka men det kanske bara e skrock....

• En helt vanlig mamma

visst sag jag, men ar osaker pa prickarna...

• Hattifnatt

Mayasmama - int edne blekaste, så har det aldrig sett ut på mina ul och vi har en av varje
    Men det är spännande! Vad tror du själv?
    Det enda som skiljde mina två graviditeter var att jag hade fler finnar när jag väntade min dotter, men då fick jag otäckingar på ryggen.

Chutzpahs länk gjorde ju att det kändes lite bättre - men köpte mjölk från Fahlköpings mejeri likafullt i dag på Willys!

• mayasmama

jag tro ju som sagt att det e en flicka men jag e verkligen inte säker nadav e helt säker på att det e en pojk....men jag hat bestämt mig för att ta reda på det.... ska jag gå och spekulera så här i 20 veckor till blir jag nog tokig då e det lika bra att ta reda på det....

men det var i alla fall så skönt att äntligen få göra ett ul och få ett konkret bevis på att det faktiskt finns en bebis i min mage som växer och mår bra....

• mayasmama

vet inte riktigt tror dock det e innan vecka 30 ,typ 24-26 tror jag.

nu måste jag också bestämma mig om jag vill åka till israel över pesach eller inte, mannen vill ju gärna att vi åker men jag e osäker på hur jag kommer att må med att flyga och så..e ju redan rejält stor!! men jag har lovat att bestämma och boka biljetter efter Ul så nu måste jag göra det....

Svar på tråden Hey Jude!