• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

Längtar så efter våren att jag kan dö!!!!!

vill slänga kläderna och springa i gräset!!!!!

• Chaia

mayasmama

Kan riktigt se hur du slänger kläderna och springer naken i gräset

• mayasmama

chaia

ja fast med all denna snö som skall smälta först lär jag knappast kunna springa när våren väl kommer ......snarare vagga fram naken i gräset.....

• En helt vanlig mamma

sooooooooooooommmmmmmaarr!! Jag langtar sa jag tror jag dooor Jag vill aka utomlands over pasken, far se om vi ids planera ihop ngt...

• Chaia

mayasmama

Hur var det förresten.. ska ni åka till Israel i vår? Kan du få försäkring?

• mayasmama

vi kan åka i början av april , hinner pesach men måste åka hem i stort sett med en gång efter typ 15 april tror jag ... jag börjar bli lite tveksam dock jag e redan rätt stor och har lite ont i ryggen och så men kanske hade det varit skönt för mig också att komma iväg också ..... jag vet inte ....det e ju lite problem med jobbet och så, jag måste ju betala ngn som jobbar istället för mig... ingen semesterersättning för mig inte...

• Chaia

mayasmama

Det skulle säkert vara bra för dig att komma iväg och bli ompysslad lite (om du nu blir det av svärföräldrarna ), men jag förstår dilemmat med ditt företag. Det är ju inte bara att sticka och lämna dagisbarnen utan mat.. Har du någon som kan tänka sig att vikariera?

• mayasmama

jag har ju åkt iväg förr och det brukar alltid ordna sig men det blir ju dyrt för mig för jag tar då in två pers som gör det jobb jag annars gör själv......
    svärföräldrarna e underbara , kan hända att de sponsrar oss med en biljett också så att vi har råd.... det har de gjort förut.....

• Chaia

Hoppas för er skull att det löser sig Ibland behöver man en paus och få komma bort. Ni som dessutom har släkt där, måste ju verkligen längta!

Svar på tråden Hey Jude!