• isisisis

pormaskar

Hur får man bort pormaskar,om man har väldigt torr hy....som inte går att klämma?
    Hjälp!

• Svar på tråden pormaskar
  • Fru Söderlind

earth angel

nej nej....

Fass beskrivning:

1. VAD ÄR Skinoren kräm OCH VAD ANVÄNDS DET FÖR?
    Skinoren innehåller azelainsyra som förhindrar tillväxten av de bakterier som är aktiva vid uppkomsten av akne. Dessutom normaliserar Skinoren bildningen av det översta hudlagret på så sätt att pormaskar inte bildas.

• mayasmama

kan man få det utskrivet fast man inte har ngra andra problem med acne...?? har egentligen aldrig haft finnar att tala om men massvis med pormaskar och de blir bara fler. nu senast har jag märkt att även pannan har börjat bli angripen så nu e det näsan, "bredvid" näsan, hakan och pannan...... flera miljoner skulle jag tro......så fult!!!!!

• Fru Söderlind

Mayasmamma

ja det kan man....min manhar inga problem med acne men pormasker....och han har oxå fått det utskriven.

• Earth Angel

Fru Söderlind: "Dessutom normaliserar Skinoren bildningen av det översta hudlagret på så sätt att pormaskar inte bildas."

Den meningen plus innehållet i medlet antyder att den arbetar väldigt exfolierande som dom flesta acneprodukter/medeciner. Jag tycker det är bra att använda om man har acne (dvs en inflammation i huden) men mot enbart pormaskar skulle jag direkt avråda eftersom sådana produkter ofta skapar en känslighet i huden tillslut.

Men alla är fria att göra vad dom vill med sin hud. :)

• k girl

Jag använder ansiktsvattnet i serien Pure Zone av Loreal, och det har förbättrat min hy rejält. Jag hade kratrar till porer, nu är de ganska fina!

• isisisis

Jag sökte i tidigare inlägg....och hittade 2 billiga huskurer....Ett halvt paket jäst blandat med mjölk! Får dra i en halvtimme....Skulle fungera!
    Och ett annat! Magnecyl eller alvedon...krossat och blandat med vätska.....skulle tydligen också fungera!!!!

• Fru Söderlind

Earth angel

Jag är övertygad om att den läkaren som skriver ut den vet vad de gör och att om man nu ör överkänslig så finns dt andra medel man kan använda!

• Earth Angel

Fru Söderlind: Absolut, lika väl som du får säga din åsikt så får jag säga min. Allt jag säger är bara att jag aldrig skulle använda det själv mot pormaskar, varken på mig själv eller mina kunder (har haft kunder som både blivit hjälpa och "förstörda" av medeciner). Tycker det är värt att pröva andra saker innan man går över till medeciner eftersom det generellt sett tillkommer biverkningar av dom flesta medeciner. Och man vill ju oftast inte ta bort ett problem för att skapa ett annat.

Men tycker du själv att det funkar så är det väl bra för dig.

• Kary

Jag har provat den där huskuren med alvedon...och den fungerade inte alls!

• isisisis

Jaså? *S* Jag har inte provat än! Det var ju synd! Men jag ska nog också prova!

Svar på tråden pormaskar