pormaskar
Hur får man bort pormaskar,om man har väldigt torr hy....som inte går att klämma?
Hjälp!
Hur får man bort pormaskar,om man har väldigt torr hy....som inte går att klämma?
Hjälp!
För att huskuren med huvudväkstabletter ska fungera någe bra så ska det vara Magnecyl (eller annan tablett innehållande asitylsalicylsyra). Det är den syran som fungerar exfolierande och syran finns i många rengörings/acne preparat.
Det ska dock inte vara brustabletter utan vanliga tabletter. Hört folk som användt brustabletter och då har det typ frätt sönder huden lite.
I övrigt funkar huskuren bra, iaf för mig.
hur gör man med tabletterna då? väter dem och gnuggar eller hur gör man??
Krossar dom, tillsätter några droppar vatten och blandar. Kletar på och låter verka en kvart eller så. Sedan brukar jag blöta ner det lite igen och peelar ansiktet med smeten innan jag sköljer av.
Kan du inte peela då? Jag undrar f.ö varför man ska ha bort pormaskar, är det någon annan än man själv som ser dem? Men peeling, det "slätar" ut hudytan iaf och gör den len Jag har en peeling ifrån Kanebo som ser ut som tvättmedelspulver, finns liknande på Make up store har jag sett. Superbra
Skinoren odyl tycker jag verkar väl starkt och säkert uttrokande för dig som redan är torr.
Magnecylmask tycke rjag eprsonligen är svårt. Vad ska man blanda ut med? Honung blev kladdigt som tusan, bläk!
Imperia: Men hur får du smeten att stanna i ansiktet med bara vatten och magnecyltabletter? Man ska ju ha den som mask och sedan gnugga! Men den lossnar då ifrån mitt ansikte och hamnar på tröjan mm innan det är dags att gnugga, får magnecyl i hela bostaden
Jag köpte stioxyl för att bli av med alla trevliga finnar jag fick av mina minipiller, och det funkade super även för pormaskarna! Använder det fortfarande nån gång i veckan för att hålla dom i schack!
Indianica:
Man får ju inte ta så mycket vatten att det blir för rinnigt. Det är bara att kleta på det i ansiktet och låta det vara, det stelnar ju rätt så fort. Gnuggar runt det gör jag ju precis innan jag tvättar bort så då gör det inte så mkt om det dräller lite. Har aldrig haft några problem med att det ramlar av innan så jag vet inte riktigt varför det inte funkar för dig.
Ska tillägga att alla inte tycker att det funkar heller. Finns många trådar på BT om det hela. Men för mig funkar det bra så jag fortsätter med det.
Imperia: Brukar krossa 5-6 magnecyl, men har väl för mycket vätska då, ska testa med mindre nästa gång. Det är ju en hyfsat billig metod om den fungerar
Sen jag började använda inotyol salva på mina finnar så la jag även märke till att mina pormaskar försvann. Suveränt :)
Men är det inte så att om man går på portömning så borde man göra det 3-4 gånger per år? D.v.s. det löser inte problemet permanent, utan huden blir renare ett tag och så blir den som vanligt igen om man inte upprepar proceduren?
Jag har gått på portömning en gång och visst hittade hon massor med mojs, men ärligt talat så är det rätt dyrt med tanke på att det som görs är samma sak som man gör hemma, d.v.s. ånga, klämma, rengöra, sätta lugnande mask etc.
DeZire
Jag blev nyfiken på slavan (inotyol) som du skrev om, det verkade intressant, så jag kollade upp den på FASS....
Så här står det:
Vad används Inotyol för?
Inotyol används för behandling av icke infekterade hudåkommor t.ex. skrubb- och skavsår, självsprickor, hudrodnad/irritation och inom barnavården röda stjärtar. Inotyol används också för behandling av vissa eksem och vid brännskador.
Det står inget om att den är till för finnar.... är det rätt läkemedels namn du skrivit?
Japp det är rätt läkemedel, den används ofta till röda bebisrumpor. Men var faktiskt kanon till finnar =)
DeZire
Ok vad bra.... kanske man skulle testa då!
Är det receptfritt förresten?
Jag klämmer på bara! (har också torr hud, men det brukar funka)
kattmor:
Den finns receptfri på apoteket, oftast vid barnprodukterna.
Jag testade den efter ett tips här på fl och blev jätte förvånad över hur bra det fungerade för jag har testat en massa olika produkter innan och ingenting har hjälpt. Men nu är både finnar och pormaskar borta och jag är helt nöjd.
Smörjer in ett lager på kvällen där jag har mina problem områden eller där jag märker att det är påväg att komma en finne. Man blir ju ganska vit efter salvan så det är bäst att göra det på kvällen då man slipper visa sig ute :P Ska jag bara gå hemma så smörjer jag under dagen oxå.
DeZire
Tackar för tipset!!
Apoteket nästa!!
hahaha shit jag läste det som PORRMASKAR