• isisisis

pormaskar

Hur får man bort pormaskar,om man har väldigt torr hy....som inte går att klämma?
    Hjälp!

• Svar på tråden pormaskar
  • Earth Angel

Det absolut bästa är att gå till en hudvårdssalong och göra en ordentlig portömning...klämma hemma gör du på egen risk. Det är alltid en risk att man skadar huden och att det blir ärrbildningar + att pormaskarna ändå inte brukar försvinna speciellt effektivt. Det är dessutom större risk att man gör skada på huden om man är lite torr eftersom pormaskarna generellt brukar vara lite mer svårklämda då.

• Kary

Förlåt om jag lägger mig i, men hjälper en sådan behandling då? Jag skulle verkligen vilja bli av med min på näsan...klämma själv ger absolut ingen effekt. :(

• isisisis

Jaha....då får jag leva med dom ett tag till då! För det har jag inte råd med just nu!
    Parkeringsböter och kortslutning i bilbatteriet!

• Fru Söderlind

Det finns en kräm som heter Skinoren som man kan få utskriven an läkare!

pormaskerna försvinner efter en veckas användning

• Kary

Hur då försvinner? Vad finns det i den krämen då?

• Fru Söderlind

kay...jag vet inte hur...men de syns inte längre...och jag är nöjd med det

• mayasmama

försvinner de för gott med den krämen? skulle i sånna fall vara det mirakel jag väntat på i 15 år!!!!!

för mig funkar det att klämma på näsan efter att rejält ångat men de kommer alltid tillbaka efter ett tag och bredvid näsan går det aldrig att klämma.....

skulle ge vad som helst för att de skulle försvinna för gott!!!!!!!

• Earth Angel

Kary: Det ska hjälpa, sen är det ju individuellt från person till person...på en del sitter pormaskarna lite hårdare och då får man som terapeut arbeta med huden så det blir enklare...man strävar ju efter att allt som går att ta bort ska försvinna vid en porrengöring men man klämmer ju inte sönder huden och rekomenderar då hellre kunden att komma tillbaka inom ca 6 veckor för att göra ytterligare en portämning...allt är individuellt, svårt att svara på här eftersom det varierar så kraftigt. Men att ta bort pormaskar är inget problem i slutändan.

Fru Söderlind: Är det en extremt exfolierande medecin då?

• Fru Söderlind

mayasmamma

De syns inte så länge du använder krämen....jag vågar inte sluta, för jag har haft problem med acne och pormasker

Svar på tråden pormaskar