• Anonym (dubbel)

Min man lever dubbelliv

Utåt är vi ett lyckligt par, med väluppfostrade och fina barn, inuti är det nog okej, just nu har vi knappt ett sexliv för att jag är nyförlöst, han har även aptit för män och jag har inte det könet så han lever dubbelliv.
    Ingen vet om hans böjelser förutom jag.
    Hur hamnade vi här? Hur hamnar ett straight par i ett sånt här konstigt läge? För att han vågade vara öppen med mig, berätta om sina fantasier och jag kände att jag är inte en man, varför ska jag förhindra honom? Han är inte lycklig med bara mig, mitt kön är inte dubbelt och jag kommer aldrig kunna erbjuda han samma sak, liksom, en sexleksak är inte äkta vara.
    Om jag var intresserad av kvinnor så skulle jag också få löpa.
    Men det är just de kvällarna när han ska iväg, jag vet precis vad han har på sin profil, vad han skriver, hur de ser ut och vad de ska göra, jag säger om det är okej eller inte, vilket gör att när han kommer hem, så är det så stelt, vi pratar knappt, jag har svårt att vara nära honom, jag blir äcklad, han har också svårt att vara nära mig, han vet inte vad han ska säga eller göra, det är en otroligt pinsam tystnad när han duschar, borstar tänderna och lägger sig i sängen, enda gången vi aldrig ligger nära varandra, för blandade känslor.
    Dagarna som kommer så är det först tyst och stelt, det blir bättre och sen fungerar vi igen precis som vanligt.
    Ibland undrar jag varför inte han bara nöjer sig med mig, är det för att han är bisexuell eller är det jag som är felet? Jag har inte dubbelkön men jag är ändå hans kärlek.
    Jag vill säga sluta upp med det, samtidigt som jag vill att han ska vara lycklig.
    FInns det andra kvinnor som ger frikort till att mannen får träffa samma kön? Som vill dela tankar med mig!

• Svar på tråden Min man lever dubbelliv
  • Cl4udio

Är det så att din man blir rövborrad eller tvärtom när han leker med sina "lekkompisar" ?
    Vetskap om det vore en bra utgångspunkt för att ta reda på hur illa är läget i dagsläget

• Momalicious

Jag tycker det är konstigt det där. Varför är det mer okej om man är bi? Om man man var bi hade jag ansett att det var lika otrevligt oavsett om det var en man eller en kvinna, den biten hade inte spelat någon roll. Är man i ett exklusivt förhållande och inte är polygamist så gör man ju alltid ett val - den här personen vill jag vara med. Kan man inte göra det valet så är väl inte den personen rätt för en.

• Lever så

Min man får träffa andra män men till skillnad från dig tänder den tanken mig. Han har aldrig öppet använt sig av den friheten (tyvärr). För mig skulle det fungera så länge det bara var knulla och inga känslor.

Jag tycker det låter så sorgligt när jag läser om er tystnad samtidigt som ni ju har en öppenhet... tror du inte ni kan hitta sätt att prata och vara ni direkt efter hans möten?

Jag tycker du verkar vara väldigt kärleksfull och förstående och jag hoppas verkligen ni kan hitta nåt sätt att hantera hans andra sida.

never a failure always a lesson
  • sextiotalist

Personligen så skulle jag aldrig ställa upp på ett öppet förhållande, för det är vad det är, för han har sexuella relationer med andra förutom dig, ointressant om det är män eller kvinnor.
    Jag vill inte dela det intimaste som min sambo och jag har med andra.

Sätt rätt ord på ert förhållande, det är ett öppet förhållande, att det sedan råkar vara män han träffar är inte det som är grejen.

Det andra är att du mår dåligt av detta, det känns inte rätt att du ska må dåligt för att han vill testa sin sexualitet. Hur reagerar han när han märker att du mår dåligt av detta?

• Anonym (dubbel)

Saken är den att det känns så fel av mig att säga nu, nej det är inte så här jag vill ha det, när jag har varit så öppen, så omfamnad av hans intresse, han tror han har lärt känna en helt annan människa, om ni förstår? Han beundrar mig som låter honom leva så här, i utbyte får jag annat. Jag inser så klart själv att jag ljugit för honom och för mig själv. Men det känns försent att säga nej. När vårt sexliv dör ut helt så kommer vi leva i ett helt öppet förhållande, då kanske jag kan leva med det här lättare, för  det är som ni säger, jag förlorar mest på det just nu, men kärleken är inte alltid rättvis.

• Anonym (tjej/tjej)

Jag är själv (öppet) lesbisk och jag har valt att bara dejta/bli tillsammans med andra lesbiska tjejer. Det kanske är fördomsfullt att medvetet välja bort bisexuella tjejer. Men jag är orolig över att jag en dag ska få höra orden "jag saknar att vara med en man". Jag är medlem på flera forum, och andra HBTQ-ställen på nätet och jag har sett och läst mycket som bekräftat mina fördomar. Givetvis vet jag att alla bisexuella tjejer inte vill ligga med män vid sidan av förhållandet. Men TS, jag förstår inte hur du orkar.

Jag har läst igenom det du skrivit i tråden och det är ganska uppenbart att varken du eller din man riktigt vet hur ni ska hantera situationen. Du tror att du har kontroll eftersom du vet vilka männen är och du godkänner alla möten. Men har du verkligen kontroll? Du mår dåligt och frågar dig själv hur det här kunde hända, hur mycket kontroll har du egentligen?

Dras han till kvinnor egentligen? För vad du har beskrivit så låter det som han är väldigt, väldigt intresserad av gayporr, vill bli tillfredställd av en man...et cetera. Jag vill inte få dig att må sämre på något sätt, så jag hoppas du inte kommer med några påhopp nu. Men varför vill han att du ska tillfredställa honom som en man? Fantiserar han enbart om andra män när han tillfredställer sig själv?

• Anonym (men)

Men allt beror väl på hur du tar upp det, hur du förmedlar dina känslor och tankar. Gör det såsom du gjort här. Du önskar ju att det gick, det har varit din önskan hela tiden. Sedan visade det sig ha ett pris och helt omvetande om det priset är inte din partner eftersom det blir så laddat när han kommer hem från en träff, eller hur? Ta upp det, prata om det, inget här i livet är så farligt att det inte går att tala om. Det är en fin grundregel. Tänk på det om du tvekar. Fast kasta det inte i ansiktet (tror jag inte du kommer att göra heller du är alldeles för vettig för det). Ni löser detta ihop ska du se när ni väl börjar tala om det!

• Anonym (tjej/tjej)

Personligen tycker jag också att man kan inte få allt i sängen av sin partner, man kan kompromissa men i slutändan ska båda ändå vara med på det fullt ut.

• Anonym (men)
    Anonym (dubbel) skrev 2014-03-07 10:18:58 följande:
    Hur hamnade vi här? Hur hamnar ett straight par i ett sånt här konstigt läge? För att han vågade vara öppen med mig, berätta om sina fantasier och jag kände att jag är inte en man, varför ska jag förhindra honom?
    Vänd på frågan; måste inte du också våga vara öppen? Vad känner han när du säger sanningen? Är han lika förstående som du är? 
  • Anonym (dubbel)

Jag är ingen tjej som gillar förspel, oralt, händer, intima kroppsvätskor, det äcklar mig, jag vill bara ha snoppen, det tänder mig! Finns ingen plats för kompromiss, hand job är bara jobbigt på honom för att han tar tid på sig, strap on kan jag gå med på utan problem, hur han kom på att han gillar män vet jag inte, minns inte hur det kom sig att vi köpte en strap on, det kom bara på tal en gång i tiden.
    Jag tror jag vill vara med på hans besök, jag tror jag skulle tända på att någon dominerar honom, då jag älskar dominera honom med gagball och strap on, men han skulle inte vela ha med mig, då han inte riktigt accepterar den här sidan hos sig själv och kanske tycker jag är lite extrem med min tändning.

• Anonym (tjej/tjej)
    Anonym (dubbel) skrev 2014-03-07 21:29:55 följande:
     Jag är ingen tjej som gillar förspel, oralt, händer, intima kroppsvätskor, det äcklar mig, jag vill bara ha snoppen, det tänder mig! Finns ingen plats för kompromiss, hand job är bara jobbigt på honom för att han tar tid på sig, strap on kan jag gå med på utan problem, hur han kom på att han gillar män vet jag inte, minns inte hur det kom sig att vi köpte en strap on, det kom bara på tal en gång i tiden.
    Jag tror jag vill vara med på hans besök, jag tror jag skulle tända på att någon dominerar honom, då jag älskar dominera honom med gagball och strap on, men han skulle inte vela ha med mig, då han inte riktigt accepterar den här sidan hos sig själv och kanske tycker jag är lite extrem med min tändning.
    Men jobba på att få upp hans självkänsla istället. Det kan vara lösningen för er båda.
  • Anonym (dubbel)
    Anonym (tjej/tjej) skrev 2014-03-07 21:44:29 följande:
    Men jobba på att få upp hans självkänsla istället. Det kan vara lösningen för er båda.
    Hur? Vi är inte pratsamma kramiga paret.
  • Anonym (tjej/tjej)
    Anonym (dubbel) skrev 2014-03-07 22:01:43 följande:
    Hur? Vi är inte pratsamma kramiga paret.
    Nej, det är väl där felet ligger. Han åker iväg någonstans, ligger med en man, kommer hem och ni pratar inte om det. Han har svårt att acceptera sin läggning, du äcklas av det (vad jag har förstått), och det blir tyst och stelt. Det kommer fortsätta vara tyst och stelt så länge ni båda tiger.
  • HäckHäxan

Jag fattar nog inte riktigt, du har gett honom frikort fast du tycker han är äcklig och känner avsmak. Varför fick han ens frikort från början.

Att man är bi är en sak, det innebär inte att man måste ligga med det andra könet bara för att man är i en relation, även bisexuella personer kan vara trogna så att säga och måste inte alls knulla runt om de inte fått frikort.

Pratade ni ens igenom detta ordentligt från början. Det är ju hemskt att ni båda skall behöva känna sådär varje gång han varit iväg

Canis meus id comedit
  • Ess
    Anonym (dubbel) skrev 2014-03-07 19:33:36 följande:
    Saken är den att det känns så fel av mig att säga nu, nej det är inte så här jag vill ha det, när jag har varit så öppen, så omfamnad av hans intresse, han tror han har lärt känna en helt annan människa, om ni förstår? Han beundrar mig som låter honom leva så här, i utbyte får jag annat. Jag inser så klart själv att jag ljugit för honom och för mig själv. Men det känns försent att säga nej. När vårt sexliv dör ut helt så kommer vi leva i ett helt öppet förhållande, då kanske jag kan leva med det här lättare, för  det är som ni säger, jag förlorar mest på det just nu, men kärleken är inte alltid rättvis.
    Inser du vad du skriver?
    När ert förhållande dött helt, totalt. Så kommer ni att leva platoniskt bredvid varann. (För barnens skull?)
    Då ev att också du kommer att söka sex utanför relationen, och era liv kommer att försigå oberoende av varann.

Som jag ser det så tog du/ni första steget mot förhållandets dödsstöt, när du gjorde våld mot dina känslor och samtyckte.
    Han är väl inte helt total körd i huvudet, för då märker han hur dåligt du mår och hur dåligt er relation blivit. När du vägrar röra honom och prata med honom när han kommer hem från en träff. Så ni måste pratat om det, du måste va ärlig med hur du känner, och att du trodde att det skulle va annorlunda.

Skulle det nu va så att det är viktigare för honom att träffa andra, än att satsa på att rädda ert förhållande. Då är det bättre att göra slut NU, än att dra ut plågan i flera år. Du kommer då att ångra dig att du inte gick direkt och sökte lyckan hos en lika sinnad.
Svar på tråden Min man lever dubbelliv