• Anonym (dubbel)

Min man lever dubbelliv

Utåt är vi ett lyckligt par, med väluppfostrade och fina barn, inuti är det nog okej, just nu har vi knappt ett sexliv för att jag är nyförlöst, han har även aptit för män och jag har inte det könet så han lever dubbelliv.
    Ingen vet om hans böjelser förutom jag.
    Hur hamnade vi här? Hur hamnar ett straight par i ett sånt här konstigt läge? För att han vågade vara öppen med mig, berätta om sina fantasier och jag kände att jag är inte en man, varför ska jag förhindra honom? Han är inte lycklig med bara mig, mitt kön är inte dubbelt och jag kommer aldrig kunna erbjuda han samma sak, liksom, en sexleksak är inte äkta vara.
    Om jag var intresserad av kvinnor så skulle jag också få löpa.
    Men det är just de kvällarna när han ska iväg, jag vet precis vad han har på sin profil, vad han skriver, hur de ser ut och vad de ska göra, jag säger om det är okej eller inte, vilket gör att när han kommer hem, så är det så stelt, vi pratar knappt, jag har svårt att vara nära honom, jag blir äcklad, han har också svårt att vara nära mig, han vet inte vad han ska säga eller göra, det är en otroligt pinsam tystnad när han duschar, borstar tänderna och lägger sig i sängen, enda gången vi aldrig ligger nära varandra, för blandade känslor.
    Dagarna som kommer så är det först tyst och stelt, det blir bättre och sen fungerar vi igen precis som vanligt.
    Ibland undrar jag varför inte han bara nöjer sig med mig, är det för att han är bisexuell eller är det jag som är felet? Jag har inte dubbelkön men jag är ändå hans kärlek.
    Jag vill säga sluta upp med det, samtidigt som jag vill att han ska vara lycklig.
    FInns det andra kvinnor som ger frikort till att mannen får träffa samma kön? Som vill dela tankar med mig!

• Svar på tråden Min man lever dubbelliv
  • Modernmom

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Tycker du är fantastiskt och en otroligt stark kvinna. Jag känner såhär: hela livet är fullt av frestelser och prövningar. Man kan inte få allt i livet och alla är inte ständigt och jämt lyckliga. Man måste faktiskt välja, lära sig leva med det valet och göra rätt för sig åt andra hållet också. Jag tycker verkligen inte du förtjänar denna behandling, även om du själv gått med på den.

Det kommer alltid finnas grönare gräs på andra sidan, there's plenty of fish in the sea, MEN människan idag har ju fått lära sig idag att ingenting får lov att vara tråkigt, alla måste vara precis lyckliga absolut hela tiden, man skiljer sig, träffar en ny, skiljer sig igen och håller på. Så gjorde man inte förr. Då valde man, lärde sig att leva med det valet och lovade varandra trohet i nöd och lust, hjälpte varandra genom kriser och visade varandra ömsesidig respekt. Man lagade det som gick sönder, man slängde det inte och köpte nytt.

Lite att tänka på, TS. Man kan inte få allt här i livet, så är det bara. Jag tycker det är dags att din man gör ett val. Och så får man väl ha lite tråkigt ibland, det har fan ingen dött av.

• Anonym (........)

Hej!

Usch vad hemskt! Jag skulle bli så himla äcklad av denna situation så jag skulle inte palla med..
    Det är inte okej att du ska behöva må dåligt & ta denna skit.
    Vill han vara med dig eller inte? Han måste ju välja.

Du ska inte ta någon skit!! Det är inte rätt alls.. får du göra som du vill oxå? eller vad har ni för typ av relation?
    Menar du att han verkligen få gå ut & knulla eller bli påsatt av andra män medans du är hemma & tar hand om era barn?

varför fortsätter ni att skaffa barn? Hur tänker HAN egentligen? det skulle man ju vilja veta..
    situationen är fruktansvärd & jag tycker inte du ska sitta i detta mörker, varför ska han få göra som han vill?
    Bryr han sig att du är lycklig eller inte?

Fråga honom vad han vill med livet.. OM han verkligen älskade dig så skulle han aldrig göra såhär emot dig eller sina barn.. tänk vilken skam för barnen.. tänk om dom visste vad han gjorde emot sin mamma..
    Nej dom skulle ALDRIG acceptera det.. dom skulle be dig gå ifrån honom..
    Det är inte rätt emot NÅGON.

Gör slut på eländet så kan han få bli påsatt i sjärten & du kan söka din lycka någon annanstans.
    Han tror ju att han får göra som han vill, vilket han FÅR.. det är inte RÄTT, förstår du inte det själv??

Varken han eller du är lyckliga, men det sorgliga i detta är att han skiter fullständigt i din lycka, han tänker bara på sig själv.. han är ett enda stort EGO!!!
    Han tänker heller inte på sina barn.. han pissar rent ut sagt på sin egen familj.. de där är ingen man,.. den jävla fjolla.. nej fyfan låt han knulla med andra män, du förtjänar en RIKTIG man, ingen jävla fjolla som bara bryr sig om sig själv..

Ta tag i detta.. du ska inte ta någon skit!

• Anonym (dubbel)
    Modernmom skrev 2014-03-07 10:32:05 följande:
    Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Tycker du är fantastiskt och en otroligt stark kvinna. Jag känner såhär: hela livet är fullt av frestelser och prövningar. Man kan inte få allt i livet och alla är inte ständigt och jämt lyckliga. Man måste faktiskt välja, lära sig leva med det valet och göra rätt för sig åt andra hållet också. Jag tycker verkligen inte du förtjänar denna behandling, även om du själv gått med på den.

Det kommer alltid finnas grönare gräs på andra sidan, there's plenty of fish in the sea, MEN människan idag har ju fått lära sig idag att ingenting får lov att vara tråkigt, alla måste vara precis lyckliga absolut hela tiden, man skiljer sig, träffar en ny, skiljer sig igen och håller på. Så gjorde man inte förr. Då valde man, lärde sig att leva med det valet och lovade varandra trohet i nöd och lust, hjälpte varandra genom kriser och visade varandra ömsesidig respekt. Man lagade det som gick sönder, man slängde det inte och köpte nytt.

Lite att tänka på, TS. Man kan inte få allt här i livet, så är det bara. Jag tycker det är dags att din man gör ett val. Och så får man väl ha lite tråkigt ibland, det har fan ingen dött av.
    Utan hans dubbelliv är det risk att vi separerar, för han blir verkligen olycklig, jag orkar inte att han går bakom min rygg och kollar på manlig porr eller att jag vet att när vi är i samma rum så tar han på sig själv och tänker på män, då kommer tjatet att jag ska tillfredställa honom som en man, sköt det någon annanstans! På det här viset får vi en fungerande relation, jag kan hantera situationen nu, jag vill inte förlora honom, livet är tråkigt men jag tycker det är en kompromiss.
    Jag vill min partner ska vara lycklig, han vill jag ska vara lycklig men det är någon som måste böja sig för den andras skull, han böjer sig för annat för min skull, om du förstår?
  • fyrabarnsmor4
    Anonym (........) skrev 2014-03-07 10:36:55 följande:
    Hej!

Usch vad hemskt! Jag skulle bli så himla äcklad av denna situation så jag skulle inte palla med..

Du ska inte ta någon skit!! Det är inte rätt alls.. får du göra som du vill oxå? eller vad har ni för typ av relation?
    Menar du att han verkligen få gå ut & knulla eller bli påsatt av andra män medans du är hemma & tar hand om era barn?

varför fortsätter ni att skaffa barn? Hur tänker HAN egentligen? det skulle man ju vilja veta..
    situationen är fruktansvärd & jag tycker inte du ska sitta i detta mörker, varför ska han få göra som han vill?

Fråga honom vad han vill med livet.. OM han verkligen älskade dig så skulle han aldrig göra såhär emot dig eller sina barn.. tänk vilken skam för barnen.. tänk om dom visste vad han gjorde emot sin mamma..

Gör slut på eländet så kan han få bli påsatt i sjärten & du kan söka din lycka någon annanstans.
    Han tror ju att han får göra som han vill, vilket han FÅR.. det är inte RÄTT, förstår du inte det själv??

Varken han eller du är lyckliga, men det sorgliga i detta är att han skiter fullständigt i din lycka, han tänker bara på sig själv.. han är ett enda stort EGO!!!
    Han tänker heller inte på sina barn.. han pissar rent ut sagt på sin egen familj.. de där är ingen man,.. den jävla fjolla.. nej fyfan låt han knulla med andra män, du förtjänar en RIKTIG man, ingen jävla fjolla som bara bryr sig om sig själv..

TS är inte intresserad av din svar. Hon frågade om det finns flera kvinnor som ger sina karlar frikort...
  • Anonym (dubbel)
    Hej!

Om jag var intresserad av kvinnor hade jag också fått leva dubbelliv, vi har pratat om det här, han går inte till någon annan om jag inte vill det, jag låter han göra mycket för att det skapar frid i vår relation. Är bara när han har varit borta det känns och tar emot, jag äcklas av honom, av tanken att någon annan rört han, en man. Sen går det över och vi lever som vanligt.
  • fyrabarnsmor4

TS
    Jag säger samma sak som modermom.

Jag tycker du o din man kan prata om det, hur du känner dig.
    Ni får komma överens om hur ni ska göra.
    Fråga om vad han känner för dig, vill han leva dubbelliv resten av liv eller vill han vara med dig.
    Ni kan nog komma överens om när och hur ofta han får gå o träffa en man t.ex på dejt eller ha sex med. Ni får komma överens om gränser m.m.

Önskar dig lycka till.

• Shades

Men du, det är lika mycket otrohet mot dig oavsett vilket kön han umgås med utanför ert förhållande. Klart att du inte mår bra av det... Men han kanske kan acceptera att du har en man vid sidan om också? Jag menar, olika män har olika kvaliteter och du kanske behöver en långhårig, barbröstad adonis för att må bra? (Säger inte alls att det är lösningen utan pekar bara på det absurda i ert upplägg eftersom en av er inte verkar må bra av det)

• Anonym (Hm)

Känt en kvinna som levde likadant som dig under flera år. I början stod hon ut, men efter ett tag kom hon på att hon kastade bort sina år på en stor egoist. Dom separerade, hon träffade en man som älskade henne fullt ut. Hennes fd man har helt kommit ut ur garderoben idag och kallar sig själv homosexuell.

Lite så kanske det är i ditt fall TS, du lever med en man som lever i förnekelse. Han vill ha fru och barn, men det han egentligen vill ha är något helt annat. Otroligt egoistiskt av honom. Är inte livet för kort att leva så TS, du är värd att älskas fullt ut. Lämna!

• Anonym (dubbel)
    fyrabarnsmor4 skrev 2014-03-07 10:44:04 följande:
    TS
    Jag säger samma sak som modermom.

Jag tycker du o din man kan prata om det, hur du känner dig.
    Ni får komma överens om hur ni ska göra.
    Fråga om vad han känner för dig, vill han leva dubbelliv resten av liv eller vill han vara med dig.
    Ni kan nog komma överens om när och hur ofta han får gå o träffa en man t.ex på dejt eller ha sex med. Ni får komma överens om gränser m.m.

Önskar dig lycka till.
    Han vill dela livet med mig, jag är aldrig orolig att han skulle bli kär i någon av de han träffar och lämnar mig och sin familj, jag vet precis vilka de är, allt är öppet, det är jag som godkänner och skapar spelreglerna, jag har kontrollen, det är inte alltid jag mår bra över situationen, men jag ger det en chans, för att jag älskar honom. Jag tycker det är stort att han har vågat tala om hans innersta hemlighet för mig! Är inte lätt att bara stänga dörren för det och kräva att lev ett normalt svensson liv. Han har aldrig utforskat den här sidan om sig själv och jag gör så att han vågar. Jag vill att han ska hitta vem han är och vara tillfreds med det.
  • Haskel
    Hej!

Jag tycker TS verkar vara fantastiskt bra som hon är. En stark, insiktsfull, förstående människa/kvinna/mamma.

Hon ska som sagt var, inte behöva "ta någon skit", och höra att hon inte duger som hon är. Att hon måste sluta acceptera sin partner, sluta vara nöjd...
    Att hon måste ställa krav, måste säga ifrån, måste lämna...
Svar på tråden Min man lever dubbelliv