Ärva underkläder?
Låter ni era barn ära trosor och kallingar av varandra?
Jag tvekar, de är ju fräscha och ser inte använda ut men just underkläder? Den här gången gäller det 86/92 men sen då?
Låter ni era barn ära trosor och kallingar av varandra?
Jag tvekar, de är ju fräscha och ser inte använda ut men just underkläder? Den här gången gäller det 86/92 men sen då?
Ja de ärvs om de är fräscha, det mesta hinns ju nötas ut men en del är inga favoriter hos ett barn men kan passa nästa perfekt.
Nej. Sonen kommer i sommar att bli storebror till en lillebror och kalsonger slängs när de är urvuxna hur fräscha de än ser ut. Förutom kalsonger och nappar kan nog lillebror dock ärva allt, okej skor blir det endast i undantagsfall men annars allt.
Har olika kön så nej. Men har inget emot det generellt. Skulle aldrig kasta dyrare skidstrumpor eller underkläder bara för att.
Här ärvs de tills de går sönder.
Ja, det gör de.
Min dotter har ärvt trosor i strl 86/92 av sin kusin, ser inga problem med det. Jag har till och med ärvt underkläder (amnings-bh/amningstopp och mammatrosor) av min syster. Så länge det ser fräscha ut så bryr jag mig inte.
Nä inte här. Jag skulle då inte vilja ärva underkläder efter nån annan. Dock har de nästan lika stora fötter så de har strumpor gemensamt, skulle ändå inte kunna skilja dem åt;) När de blir äldre får de väl ha en varsin färg eller så om de inte vill dela:)
Nej, lillebror ärver inte storebrors kalsonger.
Eftersom vi har en tradition av att ibland tvätta underkläder så ser jag inte några problem...
Dottern har just ärvt en hel packe trosor av storkusinen. Gifterna/kemikalierna lär vara urtvättade ur dem vid det här laget, så att de är använda ser jag som ett plus. Om det är en liten syster som kommer i sommar får nog hon ta över samma bunt (om de håller). Jag har även tagit emot trosor från min syster och bh från min mamma.