Ärva underkläder?
Låter ni era barn ära trosor och kallingar av varandra?
Jag tvekar, de är ju fräscha och ser inte använda ut men just underkläder? Den här gången gäller det 86/92 men sen då?
Låter ni era barn ära trosor och kallingar av varandra?
Jag tvekar, de är ju fräscha och ser inte använda ut men just underkläder? Den här gången gäller det 86/92 men sen då?
Nej, just för att jag själv aldrig någonsin köper begagnat och tvättar i 60 grader åt mig själv. Tycker inte vi har det så fattigt att underplagg ska nötas ut till 100% och annars ärvas, utan slänger det då det är för smått, små trosor och kalsonger kostar inte många kronor styck, plus att jag föredrar att köpa just den typ barnet gillar (speciellt tryck, favvofärg osv).
Mellan släkt och i synnerhet mellan syskon där du har hundra procent koll på hur de skötts, så ser jag inget problem. Det är inte värre än när du använder trosor som det någon gång läckt urin, avföring, mensblod, flytningar i men som sedan tvättas många gånger och är att beteckna som rena.
TS, du resonerar som att det är äckligt och snålt att låta underkläder ärvas mellan syskon. Jag tycker man ska se det åt motsatt håll, man ska bara slänga och köpa nytt om det verkligen behövs, allt annat är resursslöseri baserat på tramsiga nojor.
Ni som inte ärver underkläder eller bh, hur resonerar ni med tshirt o linnen. De är ju också närmast brösten Djälvklart ärver de underkläder, varför i hela världen skulle de inte. I alla fall vi har tvättmaskin och tvättmedel
Likaväl som man kan ärva en tröja eller body som det kommit kräk och bajs på så kan dom väl ärva underkläderna? Här har underkläder använts medans stora hade blöja. Klart att lillasyster kan få ta över dom sedan.
Vi tvättar också underkläderna, minst 60 grader. Klart att vi ärver. Pengar växer inte på träd.
Här är nog tanken att barnen ärver varandra även när det kommer till trosor. Självklart plockar man bort de som ser ofräscha ut. Annars är det ju som att jag inte skulle kunna använda mina egna underkläder efter tvätt, utan vore tvungen att slänga hela tiden.
Men visst, jag kan förstå tanken att det vore fel rent psykiskt, men inte i teorin vad gäller ren eller ej.
ja de är ju tvättade...
Ni som inte "ärver kläder", tvättar ni separat också? Och vilken värme har ni på tvätten?
Eftersom vi brukar tvätta våra underkläder så självklart går de i arv. I strl 86/92 har pojkarna använt storasysters trosor också. Men efter den storleken så har trosor inte gått i arv. Kalsonger gör det. och de stora snor varnandras hela tiden.
Nej, dottern ärver inte sonens kalsonger. Däremot kan hon ärva strumpor. Även om jag hade haft barn av samma kön tror jag faktiskt inte att de skulle ärva just trosor/kalsonger. Även om de är tvättade många gånger har det ju funnits lite bajsrester och liknande nångång.
Ja mina barnen använder varandras underkläder. Förutom sonen så klart.
Men lillasystrar tog hans kalsonger flera ggr. Det finns en låda med trosor/kalsonger även en låda med strumpor i en byrå inne i toa.
Där går barnen själv o välja det de vill ha.
Har aldrig varit problem.
ja jag ärver trosor o BH av min syster, även kläder. Har aldrig varit problem för mig.
(hon ÄLSKAR shoppa o slänga ett par svarta soppåsar fulla med kläder varje halvår..det känns som! så hon ger påsar till mig som jag tittar igenom sen lämnar jag in kläder till typ Ta Till Vara-butik)
Jag tvättar dem först innan jag använder dem.
Ja det hade de fått, trasiga underkläder eller med bajsfläckar hade dock slängts. Jösses det är ju bara barn som knappast bryr sig. Borde vara lika äckligt att ärva tvättade kräktröjor och tvättade byxor som en gång varit fulla med kiss och bebisbajs. En fördel är ju också att kemikalierna är borta.