• Sannami

Har ni efter första barnet ändrat er angående hur många barn ni vill ha?

Har ni efter att ha fått erat första barn ändrat er i frågan hur många barn ni vill ha? Jag har alltid velat haft minst tre barn då jag själv är uppvuxen med ett syskon och alltid önskat att jag haft fler, men nu när jag har ett barn undrar jag hur jag ska kunna ge så mycket kärlek och tid som jag vill till fler barn än bara det jag har nu.

• Svar på tråden Har ni efter första barnet ändrat er angående hur många barn ni vill ha?
  • Erizajo

Nej jag har alltid sagt två till tre barn och väntar nu tredje. Efter andra sa vi att det var nog, men ändrade oss :) och kärleken är lika stark till de andra som den första, något jag också ifrågasatte

• Yohan

Japp, nu är jag säker på att ett barn räcker. Blir inga fler!

• The Fugly

Nej, vi sa innan att vi ville ha minst två barn men kanske tre och så känner vi fortfarande. Tvåan kommer om några veckor och sen väntar vi ett par år innan vi tar ställning till om vi vill försöka skaffa en trea.

Jag oroar mig inte för att kärleken inte ska räcka till men tiden är kanske en liten större orosfaktor eftersom vårt första barn ännu är ganska liten men det verkar ju lösa sig för de flesta runt oss efter ett par skakiga första månader.

• En blå giraff

Ja. När vi fick första så var jag säker i två år att jag inte skulle ha fler alls. Blev ändå sugen på en till. Nu har vi dessa två och jag vill ha en till också fast inte än på ett par tre år.

• Evig kärlek

Nej, ville ha 6 barn innan och nu när sonen kommit vill jag fortfarande ha 6 stycken. Känns helt perfekt för mig. Min man ville ha 4 innan och vill fortfarande ha 4. Vi får väl se vem som vinner den "striden" Flört

• Utbrytarkonst

Ja, det har jag minst sagt gjort. 

Har varit helt hundra procent säker på att jag bara ville ha ett barn, högst två, och när barnet föddes så var jag ännu säkrare på att jag inte skulle ha fler alls. 

Nu när barnet snart är två är så känner jag att jag skulle vilja ha sisådär fyra till.. dock håller inte sambon med, han tycker att det räcker med två eller högst tre, och det är helt okej för min del!

• Anna227

Absolut!

Innan jag blev gravid hade jag länge tänkt att jag ville ha två barn. När jag var gravid ändrade jag mig och kände att "nej ett barn är nog bäst". Sedan kom barnet och efter någon månad ändrade jag mig igen "nej jag vill nog ha två barn". Och så blev det :) Det jag kan känna så här några år i efterhand är att jag nog inte skulle haft så bråttom med andra barnet. Det är två år emellan dem och det har varit bra för dem (oftast) men det var tufft med två så små samtidigt.

• Lexikon

Ville ha fyra eller fem barn innan vi fick första.

Efter att vi fått barn vill jag nog bara ha tre, eller kanske fyra. Får se hur det känns med två först. Kanske kan tänka mig en fyra om den får vara extrem sladdis...

Jag kanske ändrar mig och nöjer mig med två?

Inför förlossningsfrihet i HELA Sverige! www.facebook.com/&ref=ts
  • EvelinasSyster

Har alltid velat ha många barn men det har minskat med åren hur många När jag var i yngre tonåren ville jag ha 12 (!), äldre tonåren 6 och när jag passerade 20 så har 4 varit önskeantalet. Fick mitt första barn samma år jag skulle fylla 24 och känner fortfarande att jag vill ha 4 barn (sambon med som tur är ). Däremot så ville jag innan jag fick barn ha första två tätt, typ 1,5 år mellan och det kände jag direkt att I HELVETE HELLER Haha, undrar hur jag tänkte. Dottern är 15 månader nu och tanken på att hon skulle få ett syskon om 3 månader är ju (för mig) skrattretande! Hon är ju så liten ännu!

Och sen jag fick barn så tittar jag inte längre på Familjen Annorlunda och känner avundsjuka som i tonåren utan snarare "hur i helvete orkar dom!?" haha

• lövet2

Ja, jag ville nog ha 5, har jag för mig och maken ville ha 3. Det blev 7 ...

Svar på tråden Har ni efter första barnet ändrat er angående hur många barn ni vill ha?