Duckan skrev 2014-06-02 08:56:24 följande:
Har du tillgång till ett löpband ts? Där är det lättare att öka farten, hålla koll på sin fart och pressa sig lite tycker jag.
Har du en runkeeper på när du springer hör du ju vilken fart du håller och kan öka om du känner att det går sakta.
Löpband känns både trist och lite "onaturligt"

Jag gillar att komma ut och springa, att få frisk luft och att kunna variera rundorna. Runkeeper använder jag, den är toppen!
Studentpappa skrev 2014-06-03 00:00:20 följande:
Bättre form, ja för mig är det mål som inte är svåra att nå utan kräver uthållighet i träningen. Milen under en timme klarar man utan problem utan intervaller, sen när du pushat dig under femtio då kanske det är dags, sen beror det såklart på vad man räknar som intervaller. Höja tempot var tredje lyktstolpe eller hålla 4 min/km i 1000m och sen springa saktare i 1km.
Jag är mer hjälpt av en pulsklocka än intervaller, när jag hittade den magiska gränsen som jag måste hålla mig under för att orka hålla ut längre, nådde min träning en ny nivå.
Har funderat på pulsklocka, men tycker att jag känner kroppen ganska väl. Jag vet ju vilket tempo jag för tillfället orkar långt på och vilket tempo som ger hög puls och blodsmak efter 3 km
Men det kanske ändå kan vara en bra idé, allt som gör träningen roligare.
Detta är ju inget jätteviktigt för mig. Men utan mål vet jag att jag kommer tröttna. Första målet är 5 km under 30 och i slutet av sommaren milen på 60 min. Klarar jag det får vi se vad nya målen blir