• Anonym (jank)

    Att vara tjej och arbeta som soldat - fråga vad du vill!

    Jag antar att det blir många sexuella inviter ifrån kåta frustrerade killar som legat i fält i dagar/veckor utan chans till sex/onani?

  • Anonym (jank)
    htreb skrev 2014-03-11 08:52:53 följande:
    Det kan jag inte svara på, det får du fråga en läkare om. Ingenting som jag har någon erfarenhet av.
    Svar nej. De flesta har självbevarelsedrift och har tillräckligt med respekt för tjejer. Majoriteten i min pluton hade dessutom partner och inget intresse av "kollegorna". Det finns säkert undantag.
    Med mens och fält är det inga direkta konstigheter. Man smiter undan och utför de behov man har när tid finns. Jag vet att tjejer i min pluton pratade med befälen och då fick de lite extra tid. (I början av den grundläggande utbildningen kommer mycket vara tidsbaserat. Man har 1-2-3-4-5 minuter att utföra vissa moment). Jag upplevde det aldrig som något problem. Det var lite omständigare än vanligt. Jag åt p-piller och försökte planera in min mens när jag inte hade fältvecka. 

    Angående fempunktstvätten så tvättade jag mig enligt konstens alla regler. Det var ingen som brydde sig. I min grupp var vi 4 killar och 4 tjejer, så "alla var lika utsatta". Det är absolut ingenting som du ska tänka på - killarna är nästan mer generade än vad vi var.

    Jag gjorde min GMU Augusti-Oktober (bland de första som genomförde GMU). M90 L (lätt) finns, dessvärre vet jag inte om ni får ut den under GMUn. Jag fick ut den först under anställningen, men senare GMU-plutoner fick ut M90 L och skalplagget. Det var varmt och svettigt i början, men jag trivs mer med värme än kyla (jag fryser så lätt). 

    Jag var logistiksoldat. Jag körde tunga fordon; lastbil, lastbil + släp, och andra militära fordon. Det var roligt, jag trivdes med min tjänst. Jag slutade p.g.a. för få utvecklingsmöjligheter.

    Ett par saker som är bra att ha med sig inför GMUn är en digital klocka med timer och bra löparskor + träningskläder.
    Intressant. Så en man har ingen respekt för kvinnor anser du om denne man ger en kvinna en sexuell invit? En man som dock utan att ha fått sin sexuella invit besvarad går vidare och tar på en tjej är en man som saknar respekt för tjejer. Skall män inte ens få titta på tjejer, är det också respektlöst? Kanske kan alla män gå runt med piratlappar för båda ögonen ute i samhället?
Svar på tråden Att vara tjej och arbeta som soldat - fråga vad du vill!