Inlägg från: Josefin1988 |Visa alla inlägg
  • Josefin1988

    Föräldraledig Täby/Vallentuna, BF Sommar 2014

    Hej! Jag bor i Täby och är föräldraledig med en snart 4 månaders. När i sommar väntar ni tillökning?

  • Josefin1988

    Vi bor i täby kyrkby. Vart bot ni?

    Då får du tätt mellan barnen :) Är dottern med på vad som strax kommer hända?

  • Josefin1988

    Åh snart 1 månad :)
    Tiden går verkligen fort! Lillen blev 4 månader i måndags. De växer så fort.
    Dottern måste älska att ni har hästar :)

  • Josefin1988

    Jo precis!! Köpte insats till gamla trip trapp stolen för ett par veckor sedan så nu är middagarna mer harmoniska :)
    Likaså satt in sittdelen. Han är inget "fan" av att ligga ner. Man kan ju missa nåt..

    Väntar bara på att han ska lära sig sitta och krypa. Ska väl börja testa lite smakportioner snart också.

    Vart kommer du gå öppna nånstans?

  • Josefin1988

    Kräk perioden är verkligen härlig!! :)) Men den går över ;)

    På 2 år händer det mycket så förhoppningsvis är det bättre. Annars måste väl de ansvariga där kunna säga ifrån.

  • Josefin1988

    Har inte kommit iväg så mycket än. Men bor ett stenkast ifrån den i kyrkbyn. Har även vart i den som ligger i Tibble kyrkan.

    Egen tid är underbart!! Ska sätta mig i frisörstol imorgon och bli ompysslad och det ska bli sååååå skönt

  • Josefin1988

    Jobbigt men det går över :)
    Hur länge ammar du åt gången lr ersättningen ger du?

    Min Theodor var exakt likadan i början. Kunde max amma honom i 5 min åt gången. Så blev några gånger om dagen :) Men det blev bättre.

    Är svårt att underhålla de större nu när de är så små. Man måste mer lr mindre vänta tills den lilla sover. Samtidigt vill man då ta hand om allt annat..

  • Josefin1988

    Helt slut tog det vid 3 månader tror jag det va. Nu kan det komma lite vitt ibland i dreglet bara. Men annars vart det kräk direkt om han åt längre än 4 min.

    Har du testat olika ersättningar om det kan va det? Har börjat med ersättning lite för han blir inte mätt och började sova sämre men hade först Semper som vår första använde men det funka inte alls. Kör nan nu och det är lugnare.

    Har inte vart där på "100" år tror jag. Det är väl badet som ligger vid Vallentuna sjön?

Svar på tråden Föräldraledig Täby/Vallentuna, BF Sommar 2014