• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Okej är det tabletter då eller? Får testa det nästa månad haha :) ne alltså jag har läst att kroppen kan hoppa över äl en gäng om året så det är ju lite knepigt. Speciellt eftersom jag har så ont lixom, varför skulle jag ha det annars? Inte tagit något test sen imorse så får ta imorn bitti igen så får jag se vad det visar. För det känns verkligen som att jag har äl nu fast utan flytningar..

• dahlia92

Alltså jag trycker på infoga bild men det fungerar inte :/ ville visa hur mina test ser ut för jag förstår verkligen inte vad som händer.. jag har test från testlagret och på bilden för hur inte äglossning ser ut är ett blekt streck på höger sida. Bilden för hur ägglossning är så är detett svagt streck på höger sida och ett starkt streck på vänster sida. Strecken på förpackningen är också röda om det har någon betydelse. Men alla test jag har tagit så är det gråa streck och det högra är skarpare äm det vänstra. Och jag har två streck på alla. Har jag ingen ägglossning eller vad är det för skräptester? Haha.. blir inte klok på detta.

• Acire94

Oj, konstigt! Jag har tester ifrån graviditetskollen så jag har ingen koll på testlagret tyvärr! Graviditetskollen är förövrigt billigare ;)

Sitter och väntar på att barnmorskan ska ringa upp nu...har har lite för ont de senaste dagarna så funderar på om det kan finnas rester kvar från missfallet..

• dahlia92

Köpte faktiskt i ullared 7 st så har ju bara 2 kvar nu men ska beställa tills nästa månad så jag har. Beställer nog från graviditetskollen då tror jag :) Oj nej vad jobbigt :/ hoppas att allt är okej :) får du komma in på någon kontroll då eller?

• Acire94

Hon tyckte jag skulle avvakta men om jag fick feber skulle jag åka in direkt :/

• dahlia92

Hoppas att du inte får någon feber. Men det är inga problem med att bli gravid direkt efter ett missfall? Eller hur funkar det?

• Acire94
    dahlia92 skrev 2014-06-10 14:13:06 följande:
    Hoppas att du inte får någon feber. Men det är inga problem med att bli gravid direkt efter ett missfall? Eller hur funkar det?
    Tog precis tempen och hade 37.7...MEN jag litar inte på det för jag hade precis pratat i telefon och vi har en örontermometer ;)

Jag har faktiskt läst om flera som blivit gravida direkt efter, så det måste ju vara okej? Speciellt när det var så tidigt som mitt :)
  • dahlia92

Haha. Du får testa igen lite senare då :) Ja okej, så ägglossningen o de kommer igång direkt som vanligt? Hoppas det tar sig för dig nu igen det är du värd. :) Själv tror jag inte attjag kan bli gravid, något knas är det ju :P

• Acire94

Börjar fundera på om det har varit någon ägglossning den här månaden, har inte haft ömma bröst över huvudtaget och det har jag ju haft varje månad?:p Dock så har jag jag ju haft rätt ont och det hänger fortfarande med men inte fullt utslag på testerna :( Aja, vi får la se :)

Jodå, klart du kan bli med barn, det kanske bara är lite svårare? Du kanske har pco eller vad det heter?

Svar på tråden ömma bröst!