• isblomma21

Joline?

Vad tycker ni om Joline till en liten maj-flicka? Jag själv heter Julia, blir det för likt tycker ni? Och har ni några tips på söta smeknamn till Joline? :D

• Svar på tråden Joline?
  • Lindsey Egot the only one
    MallaL skrev 2014-03-23 18:34:23 följande:

Vill bara förklara; för oss som är lite äldre låter Joline antingen som ett efternamn, som målaren Einar Jolin, eller som "pojkvänstjuven" Jolene i Dolly Partons sång med samma namn, ni som är yngre har förstås andra associationer.

Hur mycket är äldre i ålder?
  • elyse

Jag tänker bara på "Jolene" med Dolly Parton. (Är 29 år). Namnet är jättevackert, men jag har lite svårare för försvenskningen än det engelska uttalet. 

• MallaL
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-23 18:50:35 följande:
    Hur mycket är äldre i ålder?

40+
  • Rebecca 551

Jag tänker också på låten med Dolly Parton som jag tycker är en himla bra låt. Tycker namnet är fint också och associerar inte namnet till lågstatus. Har bara mött en person som heter så, och det är en flicka på min sons förskola. 

MallaL skrev 2014-03-23 19:00:11 följande:

40+
    Min man är 40+ men då är han undantaget isf. Efternamnet Julin är inte vanligt det heller 1000 personer heter det i efternamn. Sen så uttalas jo och ju olika.
  • nozpa

Dolly Parton är det enda som ploppar upp.

nozpa skrev 2014-03-23 19:51:47 följande:

Dolly Parton är det enda som ploppar upp.

Fast där heter ju låten Jolene.
  • Griseknoen35
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-23 20:51:30 följande:
    Jolene- Joline-jolin samma namn men olika stavningar. Precis som Sara-Sarah, Rebecka-Rebecca osv
    Griseknoen35 skrev 2014-03-23 21:01:23 följande:
    Jolene- Joline-jolin samma namn men olika stavningar. Precis som Sara-Sarah, Rebecka-Rebecca osv
    Det är skillnad på uttal av e och i.
  • hansine
    isblomma21 skrev 2014-03-23 15:14:26 följande:
    Vad tycker ni om Joline till en liten maj-flicka? Jag själv heter Julia, blir det för likt tycker ni? Och har ni några tips på söta smeknamn till Joline? :D
    Har du funderat över vad som står i den här tråden coh vad det kan betyda för Joline som vuxen?

www.familjeliv.se/Forum-2-56/m72781033-1.html
  • LinneaSebastian
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-23 17:56:56 följande:
    Jag vet fyra stycken Joline/Jolin som alla är mellan 18-22 år samt tre Jolina i samma ålderspann
    Och din poäng är?? Sa bara Joline på vuxna idag är lite udda och ingenting man är van vid. Med andra ord är det mindre vanligt bland vuxna är barn.
    Och om 20 år kommer det vara betydligt vanligare. 
    *~* Vincent Leon 2012 & Bebis 2014 *~*
  • nozpa
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-23 20:51:30 följande:
    Jo, men hon uttalar det på samma sätt. Så det är det som ploppar upp i mitt huvud.
  • blahahaha

Jag heter Joline, är 22 och kallas för Jollan.
    Jag älskar mitt namn och ja, jag döptes efter låten.
    Jag har aldrig drabbats av det mer än att jag nu kan låten utantill ;)

Tänker inte ödsla text på er som skriver att det är wt, skaffa ett li...

mm. mm. mm.

Tycker du det är ett fint namn så tycker jag du ska döpa flickan till det!

Svar på tråden Joline?