Känns som influensan efter träning
Hej!
Jag är en 24-årig tjej som brukar träna två gånger i veckan. Ena gången simmar jag en kilometer (ganska långsamt, det tar mig mellan 30-40 minuter). Andra gången går jag på vattengympa, som är jobbigare men jag sliter inte ut mig helt. Jag är ganska otränad, men inte så farligt. När jag tränar så tränar jag så att det tar emot lite, men jag pressar mig absolut inte hårt. Jag blir alltså max lite andfådd och svettig.
Trots att jag tar det lugnt med träningen, äter ordentligt innan och dricker en Gainomax recovery drink direkt efteråt och sedan äter vettig middag så mår jag uselt hela kvällen. Jag fryser, får jätteont i huvudet och ibland går det så långt att jag kräks. Jag kräks alltså inte för att det är jobbigt, utan för att jag blir illamående. Det känns som att blodsockret bara dalar, eller som att jag har migrän. Det är sjukt omotiverande att gå och träna, när jag vet att hela kvällen är förstörd sedan. Det känns som att jag får ett väldigt hastigt kast av influensan. Vad gör jag för fel? Hur ska jag göra för att slippa det här? Jag har inte diabetes eller någon annan sjukdom. Äter antidepressiva, men ingen annan medicin.