• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • Soi88

Tycker jag med, mina bryn är det som tar mest tid om det är vardag!
    Ska köpa o testa :)

• Emmalinnéa
    Soi88 skrev 2014-03-28 22:06:23 följande:
    Anastasias brow-kit är ju hett som fanken just nu; ngn som testat?
    Jag använder en brynnpenna av filt från Peggy Saige, bästa pennan jag testat!
    Har dock skugga längst fram, annars ser det too much ut på mina bleka bryn.
    Jag använder enbart anastasia produkter till mina bryn, brow wiz är helt amazing när man ska få lite mer definition och pudren är kanon när man vill få ett lite mer naturligt utseende, jag brukar använda brow wizen på yttre halvan och pudret på inre halvan av ögonbrynet.
  • Beya

Men vad har ni för favoritmascaror då? hittar inte en endaste jag är helt nöjd med! vill ju ha en som inte klumpar, ger volym och långa ögonfransar helst i brunfärg också.

• Emmalinnéa
    Beya skrev 2014-03-29 11:52:25 följande:
    Men vad har ni för favoritmascaror då? hittar inte en endaste jag är helt nöjd med! vill ju ha en som inte klumpar, ger volym och långa ögonfransar helst i brunfärg också.
    Dior iconic är min absoluta favorit! 
    Jag har själv korta lite halvtunna fransar och denna mascaran ger mig dramatiska fransar

Mitt budget alternativ är loreal telescopic den svarta förpackningen, den kräver en hel del teknik för att få vavoom fransar. Är man en van mascara användare och vet hur man ska hantera borsten så rekommenderar jag den stark.

det bästa av allt är att ingen av dessa mascaror smular!
  • Minniemousemommy
    Beya skrev 2014-03-29 11:52:25 följande:

Min absoluta favorit någonsin är lash stiletto från maybelline. Den såldes i Sverige för några år sedan men eftersom dom hela tiden kommer med nytt så finns den inte längre. Jag får köpa den på ebay varje gång (har typ 10 på lager) men det är så himla värt för den är så galet bra. Otroligt längd, separation, volym, klumpar aldrig, finns i svart och brun.

Annars gillar jag loreal wings mascara, tror inte den finns i brun men kanske. Den är också helt fantastisk.

• Emelie 1987

I mascaraväg älskar jag Volume Million Lashes Mascara från l'Oréal.  

Nybliven trebarnsmamma <3
  • BigMami

Jag gillade faktiskt IsaDoras mascara (den lila smala flaskan, kommer inte ihåg vad den heter) Kanske nåt med lengthning? Gav jättefina separerade långa fransar

• BigMami

Använder ni bara svart mascara? Hade tänkt investera i en brun för första gången bara för att... testa...

• Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-29 20:06:53 följande:
    Använder ni bara svart mascara? Hade tänkt investera i en brun för första gången bara för att... testa...
    jag använder båda två samtidigt

Tips!

Måla över ögonfransarna i svart och under fransarna i brunt för att öppna upp ögat lite mer och för att det inte ska bli för dramatiskt, det ser lite naturligare ut

Själv använder jag nästa aldrig mascara på under fransarna hur gör ni?
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!