• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 21:06:25 följande:
    Eleven har precis fått in milliondollar tan!!! Den ska vara superbra har jättebra recensioner! Annars är san tropez kanon. Budget alternativ så är nog apotekets aco bäst tycker jag den fungerar för mig, smörjar två gånger på en dag och det sitter i 7-10 dagar en naturligt brun färg TIPS Tvätta er inte med duschkräm eller tvål innan brun utan sol då blir den orange på huden. Raka benen 24 timmar innan annars får man dom där hemska små prickarna på benen och i armhålan gjore det misstaget på min bröllopsdag :-/

Då måste jag in och kika. Tack! Tråkigt med misslyckandet på din bröllopsdag
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 21:15:52 följande:

Då måste jag in och kika. Tack! Tråkigt med misslyckandet på din bröllopsdag
    som tur va kikande ingen i mina armhålor (vad jag vet   ) sen hade jag långklänning så det syntes inte
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 21:17:08 följande:
    som tur va kikande ingen i mina armhålor (vad jag vet   ) sen hade jag långklänning så det syntes inte

Haha! Vilken tur
  • Soi88

Jag är oxå väldigt blek, jag blandar ut min foundation (som är så nära min som möjligt, men för mörk) med lite foundation (fetsmink) från FÄRG i nyansen vanilla.
    MUS har nyansen Milk, den har jag oxå använt.
    Ang deras concealer, den trefärgade, så spär jag alltid den med foundation för att den inte ska vara så tjock o kaka sig :) Sen fixerar jag med transparent puder!

Just nu älskar jag Tikeis mineralfoundation, men nästa månad har jag väl ändrat mig, haha! Alltid på jakt efter något ännu bättre.. ;)

• BigMami
    Soi88 skrev 2014-03-27 22:58:17 följande:
    Jag är oxå väldigt blek, jag blandar ut min foundation (som är så nära min som möjligt, men för mörk) med lite foundation (fetsmink) från FÄRG i nyansen vanilla. MUS har nyansen Milk, den har jag oxå använt. Ang deras concealer, den trefärgade, så spär jag alltid den med foundation för att den inte ska vara så tjock o kaka sig :) Sen fixerar jag med transparent puder! Just nu älskar jag Tikeis mineralfoundation, men nästa månad har jag väl ändrat mig, haha! Alltid på jakt efter något ännu bättre.. ;)

Jag har också testat andra foundation men på något vis så återgår jag till Bare Minerals! Blir så naturligt med den och fnasar inte som TiKeis.
  • mmjansson85

Sämsta foundation jag använt var sheer covers mineralfoundation. Den släppte på vissa ställen så det såg jättemärkligt ut. 
    Sämsta mascaran måste vara fiberwig LX. Den passade inte alls på mina fransar.

• mmjansson85

Min nya sminkväska! Den passade perfekt! Skrattande Räknade ihop lite igår och kom fram till att innehållet i min sminkväska har kostat ca 9000 kr! Rätt sinnessjukt egentligen! Flört Hur mycket har innehåller i era sminkväskor/lådor kostat ungefär?

• BigMami
    mmjansson85 skrev 2014-03-28 07:27:10 följande:
    Sämsta foundation jag använt var sheer covers mineralfoundation. Den släppte på vissa ställen så det såg jättemärkligt ut.  Sämsta mascaran måste vara fiberwig LX. Den passade inte alls på mina fransar.

Ja sheer cover var verkligen KASS! Jag har aldrig reagerat på smink men den blev och klia på mej.. Såg också jättekonstig ut.. typ.. Död?
  • mmjansson85
    Minniemousemommy skrev 2014-03-27 21:08:08 följande:
    Bara blå ögonskuggor kan se ut lite som en blåtira, men att blanda blått och andra färger, lägga till neutrala färger eller så kan funka. Dock skulle jag inte tipsa om blått på blått då det kan bli för mycket. Du vill framhäva dina ögon och din ögonfärg, för starka eller fel ögonskuggsfärger kan ta bort all uppmärksamhet från dina ögon istället eller se för mycket ut.

Det här tycker jag dock ser coolt ut, men neutrala eller kompletterande färger är bäst för alla ögon.

Sådär är jättehäftigt! Problemet är väl att man inte har ögonpennor i så många färger men jag antar att man kan ta en ljus penna och täcka med ögonskugga i rätt färg! Glad
  • BigMami
    mmjansson85 skrev 2014-03-28 07:30:20 följande:
    Min nya sminkväska! Den passade perfekt!  Räknade ihop lite igår och kom fram till att innehållet i min sminkväska har kostat ca 9000 kr! Rätt sinnessjukt egentligen!  Hur mycket har innehåller i era sminkväskor/lådor kostat ungefär?

Oj vilken bra väska! Vill också ha Sist när jag fick hem Kicks tidning låg där 11 st värdecheckar à 25 kr st så jag handlar en del Det är någ lätt i samma prisklass som din skulle jag tro. Man köper foundation för 400kr och kanske ett puder i samma vips så är man uppe i en tusenlapp... En ögonskuggspalett 400 kr och kanske ett rouge 300 kr.. Hmmm...... ooooopppppssss.....
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!