• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • k girl

Necessären återfunnen! I helt skick dessutom. Jag förvarar normalt det mesta i ett badrumsskåp eller i en korg, men jobbar borta mycket och tar då med mig en sminknecessär med nödvändigheterna.

Ögonskugga: har brun/grönmelerade ögon och rött hår och passar bäst i olika lila toner, guld, koppar, brunt, mullvad, svart... Älskar ögonen när jag kör svart sotning.

Sämsta sminket: har mascara från Bobbi Brown just nu som jag ogillar skarpt. Den trillar ner under ögonen samtidigt som den är svår att ta bort.

Borstar: har diverse, men bästa borstarna är en creasebrush från Japonesque och en foundationborste från något företag som gjorde mineralsmink,

• BigMami
    k girl skrev 2014-03-27 20:36:32 följande:
    Necessären återfunnen! I helt skick dessutom. Jag förvarar normalt det mesta i ett badrumsskåp eller i en korg, men jobbar borta mycket och tar då med mig en sminknecessär med nödvändigheterna. Ögonskugga: har brun/grönmelerade ögon och rött hår och passar bäst i olika lila toner, guld, koppar, brunt, mullvad, svart... Älskar ögonen när jag kör svart sotning. Sämsta sminket: har mascara från Bobbi Brown just nu som jag ogillar skarpt. Den trillar ner under ögonen samtidigt som den är svår att ta bort. Borstar: har diverse, men bästa borstarna är en creasebrush från Japonesque och en foundationborste från något företag som gjorde mineralsmink,

Skönt att den är funnen Inte kul när saker får fötter sådär...
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 20:30:53 följande:

Sämsta måste nog vara True match foundation! Usch. Blev alldeles gul och så gick den knappt att applicera då den flagna och blev jättetorr! Concealer är makeup stores cover all mix heeelt värdelös! Blev torrt och kakigt... Hmmm.. Har säkert fler ffloppr om jag tänker efter! Men det BÄSTA budgetpudret jag har haft är faktisk Lumenes löspuder som jag köpte för 149 spänn! Jag trodde det skulle vara skräp, men ack så fel jag hade. Det slår till och med mitt Kanebopuder som jag köpt för en 500lapp!
    Oj då måste den oxiderat när den kom på din hud, true match passar ju nästan alla hudtyper,min favorit
    funkar kanon på min hud som är  torr som fnöske fast oxiderar den och inte är kompatibel med ens hy ser man ut som en ompalompa.

Sämsta foundation måste vart Clarins everlasting fondation och sen var cliniques super balanced makeup.
    Sämsta concealern måste var all about eyes från clinique.
    Sämsta mascaran var nog doll eyes från lancome den gav mig abslolut ingenting förutom illröda svidande ögon.
    Sämsta pudret någonsin måste vara från claudia , ett kompakt puder som jag inte kommer ihåg namnet på. mitt favvo puder är faktiskt ett budget puder också och det är isadora translucent powder.
    Sämsta bronzern isadoras matte bronzer, orange varning.
    sämsta eyelid primern är  sensai kanebo eyelid base

Alla parfyrmerade produkter absolut hatar jag, jag förstår verkligen inte vitsen med det alls.
  • BigMami

Oompaloompa! Haha.... Ja det kan nog stämma! Kände mig nästan sjuklig med den på...

• Emmalinnéa

Hatar dessutom alla märken som inte kan ha foundation för alla, jag är väldigt ljus i hyn och hittar nästan aldrig någon i min färg.
    På sommaren är det lättare då kroppen är brun men exfolierar mitt ansikte så ofta så jag är likblek där ändå men man ska ju matcha med halsen och bröstet så det fungerar ju ändå

• BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 20:59:00 följande:
    Hatar dessutom alla märken som inte kan ha foundation för alla, jag är väldigt ljus i hyn och hittar nästan aldrig någon i min färg. På sommaren är det lättare då kroppen är brun men exfolierar mitt ansikte så ofta så jag är likblek där ändå men man ska ju matcha med halsen och bröstet så det fungerar ju ändå

Jag med! Är så blek att en alvedon ser ut som en leverfläck... Får nog investera i en bra BUS. Nån som har ett bra tips
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 21:02:35 följande:

Jag med! Är så blek att en alvedon ser ut som en leverfläck... Får nog investera i en bra BUS. Nån som har ett bra tips
    Eleven har precis fått in milliondollar tan!!! Den ska vara superbra har jättebra recensioner!
    Annars är san tropez kanon.
    Budget alternativ så är nog apotekets aco bäst tycker jag den fungerar för mig, smörjar två gånger på en dag och det sitter i 7-10 dagar en naturligt brun färg

TIPS
    Tvätta er inte med duschkräm eller tvål innan brun utan sol då blir den orange på huden.
    Raka benen 24 timmar innan annars får man dom där hemska små prickarna på benen och i armhålan gjore det misstaget på min bröllopsdag :-/
  • Minniemousemommy
    BigMami skrev 2014-03-27 20:36:23 följande:

Jag har blå ögon och gjorde en sminkning med blåa ögonskuggor. Stod och makeade mig suuuper lääänge framför spegeln och var supernoga med allt & tyckte att jag var SÅ duktig!.... Det såg rent ut sagt för jävligt ut när jag var klar Haha!! Fick skräck för blåa ögonskuggor efter det! Skämdes till och med inför min ettåring... Alla blå skuggor går FETBORT från min sminkhylla...
    Bara blå ögonskuggor kan se ut lite som en blåtira, men att blanda blått och andra färger, lägga till neutrala färger eller så kan funka. Dock skulle jag inte tipsa om blått på blått då det kan bli för mycket. Du vill framhäva dina ögon och din ögonfärg, för starka eller fel ögonskuggsfärger kan ta bort all uppmärksamhet från dina ögon istället eller se för mycket ut.

Det här tycker jag dock ser coolt ut, men neutrala eller kompletterande färger är bäst för alla ögon.

• Emmalinnéa
    Minniemousemommy skrev 2014-03-27 21:08:08 följande:
    Bara blå ögonskuggor kan se ut lite som en blåtira, men att blanda blått och andra färger, lägga till neutrala färger eller så kan funka. Dock skulle jag inte tipsa om blått på blått då det kan bli för mycket. Du vill framhäva dina ögon och din ögonfärg, för starka eller fel ögonskuggsfärger kan ta bort all uppmärksamhet från dina ögon istället eller se för mycket ut.

Det här tycker jag dock ser coolt ut, men neutrala eller kompletterande färger är bäst för alla ögon.

Det är en stor trend i vår som verkligen få ögonen och poppa! Tycker den är skit häftig brukar köra lite lila på nederkant till mina brungröna ögon.
  • BigMami
    Minniemousemommy skrev 2014-03-27 21:08:08 följande:
    Bara blå ögonskuggor kan se ut lite som en blåtira, men att blanda blått och andra färger, lägga till neutrala färger eller så kan funka. Dock skulle jag inte tipsa om blått på blått då det kan bli för mycket. Du vill framhäva dina ögon och din ögonfärg, för starka eller fel ögonskuggsfärger kan ta bort all uppmärksamhet från dina ögon istället eller se för mycket ut. Det här tycker jag dock ser coolt ut, men neutrala eller kompletterande färger är bäst för alla ögon.

Jamen det där var ju snyggt! Så skulle jag tänka mig.
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!