• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • BigMami
    window skrev 2014-05-05 21:55:55 följande:
    Ja, det borde ju funka. Men blir man inte väldigt, pja, hur säger man...halkig?

Nej den sjunker in i huden ju Leeeeen som en babyrumpa!
  • Emmalinnéa
    window skrev 2014-05-05 16:00:50 följande:
    Hej.

Jag har rätt torr hud både i ansiktet och på kroppen. Ansiktet har jag fått bukt på, använder tvätt, milt ansiktsvatten och kräm från Clarins tillsammans med ett serum från Boots no7. Kroppen däremot! Har provat lite av varje, antog exempelvis att Clarins bodylotion skulle vara fantastisk eftersom handkrämen är exceptionell, men det var den icke. för tunn - trots att konsistensen var trögflytande. Använder nu en från Dove, som jag köpte för att den "såg" återfuktande ut... Det är en kolossal flaska med pump, och snorbillig.

Jag inser att ämnet för den här tråden är just smink, men jag inbillar mig att människor med ett sådant intresse kanske har koll på övrig hudvård också? Om inte så kanske någon har någonting mirakligt att tipsa om. Priset är egentligen inte viktigt, de flesta kroppskrämer verkar ligga väl under tusenlappen. Det gör ingenting om krämen doftar lite, men jag är av typen som helst inte går omkring och luktar vattenmelon hela dagarna.

Dessutom har jag nyligen börjat använda smink från Bare Minerals, efter att de hade erbjudande för ett startkit på Åhlèns. Dessvärre får jag röda prickar i ansiktet som jag härleder till just sminket, i övrigt har ingenting nytt tillkommit. Är det fler som har fått så? Går det över? Det kliar och svider inte längre, men jag tycker att jag är mycket snyggare utan prickar.

Vore kul om någon ville ta sig tid att ge mig något tips!
    Jag är också en torris Den ända krämen som fungerar på min hud är HTH bodylotion oparfyrmerad. 
    jag har märkt att alla hudkrämer med parfym i gör min hud torr och extra feta krämer ger mig torrra fläckar på vissa ställen. 
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-05-05 19:55:19 följande:
    Hur vet man om man har gul eller rosa UNDERton i huden? Hur ser man det?
     Titta på venerna på din handled. Kolla om de är gröna eller blåa. Är de gröna – har du en varmhudton. Är de blålila/blåa har du en kall hudton.
    Du kan ta på dig silversmycket och guldsmycken  och se vilken du passar bäst i Guld-Varm Silver-Kall.

Har man  lite rodnad i ansiktet detta betyder inte att man har en rosa underton det får man inte heller glömma.
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-05-06 10:16:03 följande:
     Titta på venerna på din handled. Kolla om de är gröna eller blåa. Är de gröna ? har du en varmhudton. Är de blålila/blåa har du en kall hudton.

Du kan ta på dig silversmycket och guldsmycken  och se vilken du passar bäst i Guld-Varm Silver-Kall.

Har man  lite rodnad i ansiktet detta betyder inte att man har en rosa underton det får man inte heller glömma.

Ja hudtonerna hänger jag med på men jag menar undertonet. ÄR det samma? Kall hudton har jag men vet inte om jag drar mot gul eller rosa underton
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-05-06 10:33:01 följande:

Ja hudtonerna hänger jag med på men jag menar undertonet. ÄR det samma? Kall hudton har jag men vet inte om jag drar mot gul eller rosa underton smile1.gif
    ´Kall är rosa
    varm är gul
    neutral drar mot grön
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-05-06 10:38:19 följande:
    ´Kall är rosa

varm är gul

neutral drar mot grön

Vart på kroppen ska man kolla då? Tycker jag e gul runt munnen/pannan? men rosa/fräknig i övrigt

Läste på en sida att fräknar drog mot rosa och på en annan sida stod det tvärt om fräknig drog mot gult...
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-05-06 11:21:00 följande:

Vart på kroppen ska man kolla då? Tycker jag e gul runt munnen/pannan? men rosa/fräknig i övrigt
    Läste på en sida att fräknar drog mot rosa och på en annan sida stod det tvärt om fräknig drog mot gult...
    kolla på handlederna där ser du bäst åt vilket håll din ton går åt.
    Du var väl säker på att du hade en kall hudton eller? då går du mot rosa isåfall.
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-05-06 11:28:13 följande:
    kolla på handlederna där ser du bäst åt vilket håll din ton går åt.

Du var väl säker på att du hade en kall hudton eller? då går du mot rosa isåfall.

Jo men vissa säger att man kan vara kall med varma undertoner, det fattar jag inte Men ju mer jag snurrar till det desto säkrare blir jag att jag e grisrosa!
  • window

Hörrni! Tack! Jag försöker få iväg ett litet inlägg så här i förbifarten, för att säga att jag blir jätteglad för att ni har tagit er tid att tipsa om hjälpmedel mot torr hud. Ska gå imorgon och köpa några sorter. en liten fråga till, nu har min hy blivit lite bättre (reaktion på bare minerals), men jag har fått stora porer kring näsvingarna och på kinderna. Skulle kanske kunna vara för att jag varit där och joxat med borste, har aldrig använt det förut. Kan man ha på något så att det går tillbaka?

• BigMami
    window skrev 2014-05-06 17:12:56 följande:
    Hörrni! Tack! Jag försöker få iväg ett litet inlägg så här i förbifarten, för att säga att jag blir jätteglad för att ni har tagit er tid att tipsa om hjälpmedel mot torr hud. Ska gå imorgon och köpa några sorter. en liten fråga till, nu har min hy blivit lite bättre (reaktion på bare minerals), men jag har fått stora porer kring näsvingarna och på kinderna. Skulle kanske kunna vara för att jag varit där och joxat med borste, har aldrig använt det förut. Kan man ha på något så att det går tillbaka?

Jag hade inte heller sett mina porer fören jag började med foundation (mina syns mindre med BareMinerals) tror du får skaffa en bra primer som jag fick tips om här
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!