window skrev 2014-05-05 16:00:50 följande:
Hej.
Jag har rätt torr hud både i ansiktet och på kroppen. Ansiktet har jag fått bukt på, använder tvätt, milt ansiktsvatten och kräm från Clarins tillsammans med ett serum från Boots no7. Kroppen däremot! Har provat lite av varje, antog exempelvis att Clarins bodylotion skulle vara fantastisk eftersom handkrämen är exceptionell, men det var den icke. för tunn - trots att konsistensen var trögflytande. Använder nu en från Dove, som jag köpte för att den "såg" återfuktande ut... Det är en kolossal flaska med pump, och snorbillig.
Jag inser att ämnet för den här tråden är just smink, men jag inbillar mig att människor med ett sådant intresse kanske har koll på övrig hudvård också? Om inte så kanske någon har någonting mirakligt att tipsa om. Priset är egentligen inte viktigt, de flesta kroppskrämer verkar ligga väl under tusenlappen. Det gör ingenting om krämen doftar lite, men jag är av typen som helst inte går omkring och luktar vattenmelon hela dagarna.
Dessutom har jag nyligen börjat använda smink från Bare Minerals, efter att de hade erbjudande för ett startkit på Åhlèns. Dessvärre får jag röda prickar i ansiktet som jag härleder till just sminket, i övrigt har ingenting nytt tillkommit. Är det fler som har fått så? Går det över? Det kliar och svider inte längre, men jag tycker att jag är mycket snyggare utan prickar.
Vore kul om någon ville ta sig tid att ge mig något tips!
Jag är också en torris

Den ända krämen som fungerar på min hud är HTH bodylotion oparfyrmerad.
jag har märkt att alla hudkrämer med parfym i gör min hud torr och extra feta krämer ger mig torrra fläckar på vissa ställen.