• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • Beya

Nu har jag beställt tid för att fylla i min taffy-eyliner kan verkligen inte vara utan den. Vilken skillnad det är på mig sminkad o osminkad, den är så stor så jag vantrivs så när jag är osminkad. Så det ska bli skönt

• singelmamma75

Är det någon som gjort Taffy ögonbryn? Hur blev resultatet? Hur länge håller det? Käns det som vanlig tatuering?

• pysselmajjo

Hej på er!

Nu har jag testat mineralsmink ett par gånger, jag kanske älskar det!
    Dels sitter det kvar (ser inte osminkad ut efter 30min) Det känns inte som jag har ett tjockt lager i hela ansiktet och jag älskar primer!! Äntligen kan även jag ha lite ögonskugga :)

Vill tacka för hjälpen jag fick, utan er hade jag fortfarande varit grå och tråkig!
    Nu ska jag bara finna modet till att använda färg på läpparna! :)

• BigMami
    pysselmajjo skrev 2014-05-12 15:09:42 följande:
    Hej på er!

Nu har jag testat mineralsmink ett par gånger, jag kanske älskar det!

Dels sitter det kvar (ser inte osminkad ut efter 30min) Det känns inte som jag har ett tjockt lager i hela ansiktet och jag älskar primer!! Äntligen kan även jag ha lite ögonskugga :)

Vill tacka för hjälpen jag fick, utan er hade jag fortfarande varit grå och tråkig!

Nu ska jag bara finna modet till att använda färg på läpparna! :)

Visst var det TiKei du testade? Kul att det funkar Jag har inte heller lärt mig att ha färg på läpparna än...
  • Ingrid1989

Hur får nu ögonskuggan att se bra å fräch ut? För mug blir det en ansamlig i vecket som uppstår då man tittar ganska snabbt

• Emmalinnéa
    Ingrid1989 skrev 2014-05-12 15:38:49 följande:
    Hur får nu ögonskuggan att se bra å fräch ut? För mug blir det en ansamlig i vecket som uppstår då man tittar ganska snabbt
    Primer är lösningen eller concealer och puder som bas innan man lägger ögonskuggan.
  • Ingrid1989

Tycker jag gör allt det men alla ögonkuggor samlas i gropen :(

Emmalinnéa skrev 2014-05-12 15:40:18 följande:
    Primer är lösningen eller concealer och puder som bas innan man lägger ögonskuggan.

• Emmalinnéa
    Ingrid1989 skrev 2014-05-12 16:25:15 följande:
    Så du primar ögonlocken med ögonprimer? Isåfall vilken sort? Just den du använder kanske inte passar för dig.

Vad använder du för ögonskuggor?
  • saramy
    pysselmajjo skrev 2014-05-12 15:09:42 följande:
    Hej på er! Nu har jag testat mineralsmink ett par gånger, jag kanske älskar det! Dels sitter det kvar (ser inte osminkad ut efter 30min) Det känns inte som jag har ett tjockt lager i hela ansiktet och jag älskar primer!! Äntligen kan även jag ha lite ögonskugga :) Vill tacka för hjälpen jag fick, utan er hade jag fortfarande varit grå och tråkig! Nu ska jag bara finna modet till att använda färg på läpparna! :)

Du låter verkligen inspirerad. Kör hårt!
  • BigMami
    Ingrid1989 skrev 2014-05-12 16:25:15 följande:

Du måste mätta primern skapligt med skugga och trycka dit skuggan ovanpå primern. Svep inte skuggan med borsten. En platt borste funkar bra! Ta inte FÖR mycket primer.
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!