• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-05-08 13:26:26 följande:
    Jag använder inget BUS, tycker det verkar krångligt!
    Det ska skrubbas, smörjas jämnt osv...
    Jag har aldrig egen tid =/ Har en ett och ett halvt åringsplåster på mig dygnet runt.. Jag är glad över den stunden jag får på helgerna framför spegeln... Men den gången jag fixade naglarna på salong (snart 6 år sedan!!!) Då kände jag mig extremt pimpad och fin! smile1.gif Men de förstördes snabbt i stallet sedan, tyvärr...
    nah det är inte så krångligt när man väl kommit in i det försöker skydda mig från solen så gott jag kan men vill ändå vara brun så det är mitt ända alternativ
    dag 1 : duschar, rakar benen,skrubbar som jag gör vanligtvis också
    dag 2: smörjer in alla torra partier med fetkräm sen på med BUS 
    dag 3 duschar som vanligt
    dag 5: drar på ett lager brun lotion efter duschen
    dag 10-14 skrubbar av allt och gör om det.

Det ända man ska tänka på är att aldrig använda tvål på kroppen precis innan applicering det gör att BUS:en blir orange och man får raka sig 24 timmar innan och tvätta händerna, jag brukar ha på mig kirurghandskar för att slippa orange handflator.

Kör hemma, med lite gellack det tar bara en halvtimme håller i 3-4 veckor på mig

Vet dock hur det är har en på 4 år och en på 2 år samt en i magen så egentiden är lite mindre än förr
    Kvällarna när dom har lagt sig är heliga för mig och min make, lite egentid 5 dagar i veckan och datenight 2 dagar i veckan medans barnen sover.
    BigMami skrev 2014-05-08 13:33:30 följande:
    Har någon ett bra tips på en FUKTspray att spraya ovanpå sminket? Har just nu en från MAC men vet inte om den är SÅ fuktgivande smile1.gif
    Make up stores face mist är UNDERBAR, sprayar den när jag är osminkad bara för att fräscha upp mig eller både under och ovanpå sminket, man känner sig väldigt fräsch och återfuktad. mario Badescu rose water är också kanon.

• BigMami

MUS har jag kikat lite på. Det är ju en stor flaska i alla fall Ska kolla badescu.

• Minniemousemommy
    Emmalinnéa skrev 2014-05-08 13:12:53 följande:
    Idag är det mammadag och jag ska fixa mina naglar, har så svårt att bestämma mig hur dom ska se ut denna gången. Vill ha något avancerat men ändå klassiskt så det passar på den tillställningen jag ska på nästa helg.. 

En hårinpackning å lite ansiktsmask på också i ett härligt bad med lite bio oil i. Lite gravid pampering till lila mig smile1.gif

Ska även BUS:a mig lite, har hittat den absolut bästa BUS:en ever har provat så många olika billiga som dyra till både ansikte och kropp men Aco BUS är nog den jag fått natruligast färg med,längst hållbarhet och luktar inte den där speciella doften som många BUS har. Den fungerar även i mitt jätte känsliga ansikte och det gö inte ens dom som är gjorda för ansiktet.
    Sen tar jag en annan bus från aco Sun kissed bodylotion för att uppehålla färgen om det skulle behövas. AWSOME detta får inte min hy att go bananas som den oftast gör med alla andra lotioner mm.

Vad har ni för favvo BUS?
    Hur pamprar ni er själva?
    Favvo produkter till hår och kropp?

Jag är jätteblek och det funkar ju på vintern men när det blir sommar så vill jag ha lite färg. Eftersom sol är dåligt för huden (för mycket sol, som när man ligger och försöker bli brun) så använder jag också BUS. Det är det absolut bästa alternativet. Jag använder mig utan million dollar tan, och dom är helt fantastiska. Det blir jämt färg, det blir brunt direkt och man blir inte orange alls.

När jag pamprar mig själv så brukar jag ta ett bad med mycket skum, sätta på lugn musik och bara njuta. Jag brukar skrubba mig, raka mig, ha hårinpacking osv. Det känns jättelyxigt. Oftast har jag ett glas champange eller iste med mig också. Supergott när man badar varmt. Ja, det är väl typ det jag gör.

Favoritprodukter till hår - Wella luxe oil, redken smooth lock treatment, syoss shampoo, batiste torrshampoo, loreal hårspray och tangle teazer.Favoritprodukter till kropp - VS such a flirt scrub, body lotion, hand cream, body wash, peeling. Bombshell parfym.

• Emmalinnéa
    Minniemousemommy skrev 2014-05-08 15:41:01 följande:

Jag är jätteblek och det funkar ju på vintern men när det blir sommar så vill jag ha lite färg. Eftersom sol är dåligt för huden (för mycket sol, som när man ligger och försöker bli brun) så använder jag också BUS. Det är det absolut bästa alternativet. Jag använder mig utan million dollar tan, och dom är helt fantastiska. Det blir jämt färg, det blir brunt direkt och man blir inte orange alls.

När jag pamprar mig själv så brukar jag ta ett bad med mycket skum, sätta på lugn musik och bara njuta. Jag brukar skrubba mig, raka mig, ha hårinpacking osv. Det känns jättelyxigt. Oftast har jag ett glas champange eller iste med mig också. Supergott när man badar varmt. Ja, det är väl typ det jag gör.

Favoritprodukter till hår - Wella luxe oil, redken smooth lock treatment, syoss shampoo, batiste torrshampoo, loreal hårspray och tangle teazer.Favoritprodukter till kropp - VS such a flirt scrub, body lotion, hand cream, body wash, peeling. Bombshell parfym.

ja, jag undviker solen så mycket jag kan och har alltid solskyddsfaktor på mig. BUS är kanon!
    Million dollar tan är också ett kanon märke speciellt i mousse form och med den BUS vanten till. Dock vill inte min hy komma överens med just den :-/ 
    Champagne i badet mums längtar till att vara lite mer ogravid igen, det är sannerligen pricken över i:et en pamprings kväll!
    VS har jag inte provat något ifrån ännu, är det så bra som alla säger? Body misten verkar väldigt populär.

Mina favvo produkter till håret: Alla macadamia natural oil produkter(Mest: masken,leave in cream,healing oil,tangle & teazer),Lóreal proffesionnel vitamino color incell hydro-resist shampoo balsam och inpackning, Batiste torrshampoo, Blow pro -after blow hårspray,björn axen- Work me hårspray,blow pro-heat is on, björn axen-heat is on volym hårspray, got 2 b sexy volume spray mousse.
    Favoriter till kroppen: Bodyfarm shower butter caramel,HTH bodylotion oparfyrmerad,Bio oil, bodybutter från kicks till händerna. Parfym har jag så många favoriter så det har jag alltid olika.
    Favoriter till ansiktet: Vatten,extra virgin oil,L300 ögonkräm,Avene ansiktskräm,aco ansiktsskrubb,mario badescu calming facemask,TVÅL ansiktsmask choklad, EOS läppbalm.

Till kroppen gör jag alltid egen skrubb på olivolja,kaffesump,kanel och råsocker.
    Till ansiktet kan jag ibland ta lite bikarbonat blandat med vatten och honung för att ha som mask.

Herre jösses va mycket produkter man använder varje vecka... :-O 
  • Minniemousemommy
    Emmalinnéa skrev 2014-05-08 16:36:49 följande:
    ja, jag undviker solen så mycket jag kan och har alltid solskyddsfaktor på mig. BUS är kanon!
    Million dollar tan är också ett kanon märke speciellt i mousse form och med den BUS vanten till. Dock vill inte min hy komma överens med just den :-/ 
    Champagne i badet mums längtar till att vara lite mer ogravid igen, det är sannerligen pricken över i:et en pamprings kväll! smile1.gif
    VS har jag inte provat något ifrån ännu, är det så bra som alla säger? Body misten verkar väldigt populär.

Mina favvo produkter till håret: Alla macadamia natural oil produkter(Mest: masken,leave in cream,healing oil,tangle & teazer),Lóreal proffesionnel vitamino color incell hydro-resist shampoo balsam och inpackning, Batiste torrshampoo, Blow pro -after blow hårspray,björn axen- Work me hårspray,blow pro-heat is on, björn axen-heat is on volym hårspray, got 2 b sexy volume spray mousse.
    Favoriter till kroppen: Bodyfarm shower butter caramel,HTH bodylotion oparfyrmerad,Bio oil, bodybutter från kicks till händerna. Parfym har jag så många favoriter så det har jag alltid olika.
    Favoriter till ansiktet: Vatten,extra virgin oil,L300 ögonkräm,Avene ansiktskräm,aco ansiktsskrubb,mario badescu calming facemask,TVÅL ansiktsmask choklad, EOS läppbalm.

Till kroppen gör jag alltid egen skrubb på olivolja,kaffesump,kanel och råsocker.
    Till ansiktet kan jag ibland ta lite bikarbonat blandat med vatten och honung för att ha som mask.

Herre jösses va mycket produkter man använder varje vecka... :-O 
    Jag tycker att Victorias secrets produkter är riktigt bra. Deras duschprodukter är fantastiska, luktar supergott och man blir jättemjuk. Deras hårprodukter är också bra, inte extremt men dom är bra. Deras body mistar är bra när man vill ha något lättare än parfym. Tex om du ska till jobbet eller skolan och vill lukta lite mindre. Body mistar luktar bara om man kommer nära, och dom avdunstar fortare men dom är mycket drygare. Deras parfymer är helt amazing dock. Flaskorna, dofterna, hållbarigheten, ja allt. Dom är underbara! :)

• Emmalinnéa

Pysslade ihop detta men är inte nöjd alls idag, men jaja hoppas det ramlar av snabbare än vanligt så jag kan måla om dem tills nästa helg

• BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-05-08 20:02:11 följande:
    Pysslade ihop detta men är inte nöjd alls idag, men jaja hoppas det ramlar av snabbare än vanligt så jag kan måla om dem tills nästa helg

De där hade jag varit nöjd med i alla fall Jag vill ju också kunna visa bilder! Hur gör ni?

Idag sprang jag in på apoteket för jag tänkte testa vichy ansiktskräm (skippar no7. Inser att jag måste ha MER fukt!) men då var den såklart slut (25% rabatt förklarar saken) så då rev jag åt mig Oliva. Den innehåller bla olivolja och 96% ekologiska ingredienser.. Har någon testat den? Smörjde mig lite nu på kvällen men är lite tidigt att säga..
  • BigMami

Apoteket hade även en aloevera sprej som man kunde använda som återfuktande facemist. Det måste ju vara bra? Nån som provat?

• Emelie 1987
    Emmalinnéa skrev 2014-05-08 20:02:11 följande:
    Pysslade ihop detta men är inte nöjd alls idag, men jaja hoppas det ramlar av snabbare än vanligt så jag kan måla om dem tills nästa helg smile1.gif

Vad fina naglar du har.  

Kul med nagellack. 
    Nybliven trebarnsmamma <3
  • Emmalinnéa

Hur fixar ni alla håret? annorlunda när när ni är sminkade/osminkade?
    Jag är så tråkig vill ha lite inspiration!

Jag har lång mörkbrunt hår. Eller kan man kalla det lång när det gå ner lite över brösten? hade ner till svanken innan.
    Har jag en bra hårdag så har jag bara hängande hår som det är när jag vaknar(oftast förnat dagen innan med volym)
    Har jag en dålig hårdag brukar jag ha en stram hästsvans och kanske lite hår hängandes vid ansiktet.
    eller så gör jag en slarvig fläta/olika flät varianter på sidan med lite hängade hår runt ansiktet.

Vill jag göra mig extra fin lockar jag håret med en stor locktång (händer typ aldrig)

Är jag lat men ändå vill ha hollywoodlockar så brukar jag rulla upp allt mitt hår i en dounut och sätta mitt uppe på huvudet när jag har fuktat håret lite och sedan sova med det då har jag perfekta lockar när jag vaknar och behöver bara fixa till luggpartiet lite.

Jag kör oftast hästasvans när jag är osminkad och allt de andra när jag sminkat mig lite, lockar kör jag bara när jag har full makeup på.

Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!