Den stora MAKE-UP tråden!
Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m
Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m
MUS har jag kikat lite på. Det är ju en stor flaska i alla fall Ska kolla badescu.
Jag är jätteblek och det funkar ju på vintern men när det blir sommar så vill jag ha lite färg. Eftersom sol är dåligt för huden (för mycket sol, som när man ligger och försöker bli brun) så använder jag också BUS. Det är det absolut bästa alternativet. Jag använder mig utan million dollar tan, och dom är helt fantastiska. Det blir jämt färg, det blir brunt direkt och man blir inte orange alls.
När jag pamprar mig själv så brukar jag ta ett bad med mycket skum, sätta på lugn musik och bara njuta. Jag brukar skrubba mig, raka mig, ha hårinpacking osv. Det känns jättelyxigt. Oftast har jag ett glas champange eller iste med mig också. Supergott när man badar varmt. Ja, det är väl typ det jag gör.
Favoritprodukter till hår - Wella luxe oil, redken smooth lock treatment, syoss shampoo, batiste torrshampoo, loreal hårspray och tangle teazer.Favoritprodukter till kropp - VS such a flirt scrub, body lotion, hand cream, body wash, peeling. Bombshell parfym.
Jag är jätteblek och det funkar ju på vintern men när det blir sommar så vill jag ha lite färg. Eftersom sol är dåligt för huden (för mycket sol, som när man ligger och försöker bli brun) så använder jag också BUS. Det är det absolut bästa alternativet. Jag använder mig utan million dollar tan, och dom är helt fantastiska. Det blir jämt färg, det blir brunt direkt och man blir inte orange alls.
När jag pamprar mig själv så brukar jag ta ett bad med mycket skum, sätta på lugn musik och bara njuta. Jag brukar skrubba mig, raka mig, ha hårinpacking osv. Det känns jättelyxigt. Oftast har jag ett glas champange eller iste med mig också. Supergott när man badar varmt. Ja, det är väl typ det jag gör.
Favoritprodukter till hår - Wella luxe oil, redken smooth lock treatment, syoss shampoo, batiste torrshampoo, loreal hårspray och tangle teazer.Favoritprodukter till kropp - VS such a flirt scrub, body lotion, hand cream, body wash, peeling. Bombshell parfym.
Pysslade ihop detta men är inte nöjd alls idag, men jaja hoppas det ramlar av snabbare än vanligt så jag kan måla om dem tills nästa helg
Apoteket hade även en aloevera sprej som man kunde använda som återfuktande facemist. Det måste ju vara bra? Nån som provat?
Hur fixar ni alla håret? annorlunda när när ni är sminkade/osminkade?
Jag är så tråkig vill ha lite inspiration!
Jag har lång mörkbrunt hår. Eller kan man kalla det lång när det gå ner lite över brösten? hade ner till svanken innan.
Har jag en bra hårdag så har jag bara hängande hår som det är när jag vaknar(oftast förnat dagen innan med volym)
Har jag en dålig hårdag brukar jag ha en stram hästsvans och kanske lite hår hängandes vid ansiktet.
eller så gör jag en slarvig fläta/olika flät varianter på sidan med lite hängade hår runt ansiktet.
Vill jag göra mig extra fin lockar jag håret med en stor locktång (händer typ aldrig)
Är jag lat men ändå vill ha hollywoodlockar så brukar jag rulla upp allt mitt hår i en dounut och sätta mitt uppe på huvudet när jag har fuktat håret lite och sedan sova med det då har jag perfekta lockar när jag vaknar och behöver bara fixa till luggpartiet lite.
Jag kör oftast hästasvans när jag är osminkad och allt de andra när jag sminkat mig lite, lockar kör jag bara när jag har full makeup på.