• HopeElise

    Knipkulor

    Hej, Har en fråga angående såkallade knipkulor. Nu är det 8 månader sedan förlossning och jag har kört både vanliga knip och med knipkulor. Nu har jag köpt ett par geishakulor (små och tunga i metall). Enligt vad jag läst om dessa så ska bedriften vara att få dessa att stanna inne bara när man går runt med dem. Men känns som att man skulle ha stora problem om man ej kan behålla dem. Nu undrar jag om någon har erfarenhet att träna med dessa? Har inga problem med att gå runt med dem en hela dagarna men tränas verkligen slidmusklerna av det? Problemet är också att de skjuts upp långt in och sen har jag svårt att få ut dem igen. Kort och gott, någon som kan något om detta? Ps. Elaka och vassa kommentarer undanbedes, se då åt ett annat håll istället. Har nämligen sett hur elaka vissa är mot varandra här inne.

  • Svar på tråden Knipkulor
  • Philippa

    Ja, slidmusklerna tränas verkligen av det. Men om du inte har några problem kanske du är vältränad?

  • HopeElise

    Ok, tack för svar. Tänkte mer om man behöver göra några övningar samtidigt eller om det räcker att "bara" gå runt med dem. Känner att jag inte kommit tillbaka helt ännu. Knipisar är väl för övrigt bra att göra hela livet :)

  • Anonym (Samma här)

    Jag har lite samma problem, men mina kulor är på nybörjarnivå (större). Men de sitter ju liksom kvar utan problem, ska köpa mindre i förhoppningen om att det ska bli svårare...

  • cosinus

    För mig är det väldigt stor skildnad med och utan glidmedel. Rejält med glidmedel och rörelse då djäklar får jag knipa.

    Utan glidmedel, nemas problemas.

  • MotherOfTheDevils

    ...äh, för snabb på posta-knappen! Det kan ju absolut vara så att du är vältränad nog men då är det iallafall viktigt att hålla igång träningen. Det är bara bra.

  • HopeElise
    MotherOfTheDevils skrev 2014-03-26 16:19:03 följande:
    Hur långt för du in dom? De ska sitta precis innanför slidmynningen och inte "så långt det går" :)

    Sätter in dem precis innanför bara, men sedan när jag går runt så liksom arbetar musklerna upp dem så dem hamnar långt in. De stora kulorna stannar kvar där nere men inte dem små som jag börjat med nu.
  • Lis Alm

    Antar att du menar dessa kulor: lustjakt.se/details/geisha_pearls
    Detta är inga bra kulor att träna med. Det är egentligen samlagskulor, som man använder under samlag. Man kan träna med dem men många kan inte hålla kvar dem och då försvinner helt vitsen med dessa som knipkulor. 

    Jag personligen tycker att vanliga knipkulor (ca 3 cm i diameter) är de bästa att träna med vare sig man är otränad eller ej. 
    exempelvis: lustjakt.se/details/rocknroll_balls
    Storleken i sig ger ett motstånd i knipet, vilket gör knipet svårare och då ger det mer effekt. Använd glidmedel vid införandet av kulorna. 
    Och gör aktivt knipövningar när du använder kulorna, det är det som ger bäst och snabbaste resultatet. Så mitt tips är att byt kulor så ska du se att träningen blir enklare och ger snabbare resultat. 

    Många behöver också ligga ner i början när man gör knipövningar för att man just inte kan hålla kvar kulorna. Men att ligga och träna med dessa små kulor ger inte muskulaturen något motstånd i knipet, så du kan du lika gärna knipa utan kulor...Men har man kulor som har en diameter på 3 cm så ger de motståndet i knipet. 

    Här kan man läsa mer om knipkulor, hur man gör en knipövning mm
    www.knipkulor.se/

Svar på tråden Knipkulor