• Anonym (ointressant)

Jämnårig, framgångsrik kvinna ointressant för män?!

Som rubriken lyder: Är det ointressant med en jämnårig kvinna? Ointressant med en framgångsrik kvinna? Och kombinationen fullkomligt otänkbar??!! Klarar inte män/killar av en tjej på samma nivå som dem själv?
    Detta är min erfarenhet både i verkligheten och på nätet, både i 35-årsåldern och även nu, några år senare när jag är singel på nytt och dessutom 40+...
    Ser bra ut, ser yngre ut än vad jag är, smal och vältränad, akademiker, bra jobb med hög inkomst och bra boende, öppen och trevlig när jag träffar nya människor. Men - det slår aldrig fel, träffar jag en kille som jag tycker är min motsvarighet, dvs är i samma ålder och uppfyller kriterierna ovan så är de helt enkelt inte intresserade!!! Jag fattar det bara inte, jag försöker spela i min egen liga s a s, men det verkar helt omöjligt!!

Vad säger ni killar - skrämmer jag bort er?
    Och tjejer - vad är er erfarenhet?

• Svar på tråden Jämnårig, framgångsrik kvinna ointressant för män?!
  • Papito

Jag tror att det kan vara själva kombinationen.

Vilken typ av egenskaper man tilldelar någon som är framgångsrik på jobbet. Det finns jättemånga par där kvinnan är driven och den som styr i relationen och mannen mer hänger på. Men när det är jobbdriven, framstår man ofta som en hårdare och kallare person som prioriterar andra värden än dem mjuka (fick också den känslan av det avslutande "hehe", att det låg mer bakom).

Tror även att många män i samma situation kan känna sig hotade, kanske identifierar de sig med sitt jobb och vill vara den framgångsrike även hemma. Många kanske är i liknande situation som du och det kan ibland medföra stort självförtroende men låg självkänsla, då söker man någon man anser vara på en lägre nivå.

Och slutligen lägger vi till det faktum att du låter som en person som gallrar ganska hårt...på det ytliga planet. Det gör troligen männen "på din nivå" också och då har ni från två håll sett till att kraftigt begränsa utbudet av potentiella partners.

Se över din kravlista, vad måste vara kvar och vad kan överföras på önskelistan istället?

Vilka egenskaper tycker du är viktiga hos en man?

Kan du ta bort något av dem ytliga kraven?

Vilka inre egenskaper söker du?

Kanske ska du fokusera mer på att mannens inre egenskaper matchar dina istället för att lägga så mycket fokus på att ni ska ha samma yttre egenskaper?

Risken finns givetvis att du faktiskt söker någon som matchar dig och du framstår som ganska ytlig (inte sagt i elak ton utan mer konstaterande för att kunna ge ett ärligt svar) vilket då även de potentiella männen också kanske är.

• Mandel
    Blåbär0103 skrev 2014-03-27 06:52:41 följande:

What?
    Finns det verkligen inga fördelar med att bo med en kvinna som är 40+?
    Vilka är nackdelarna?
    Självklart finns det massor av fördelar, men har mannen kommit så långt i livet att han vill skaffa barn nu så är kanske inte en kvinna 40+ riktigt rätta kapet. 
    Vill man inte ha barn så är det självklart perfekt med en 40+ som inte har barn och van vid att klara sig själv.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Lindsey Egot the only one

Det kanske inte är män i din egna ålder du ska sukta efter utan kanske betydligt äldre alt betydligt yngre.

• puss
    Mandel skrev 2014-03-27 07:14:11 följande:
    Självklart finns det massor av fördelar, men har mannen kommit så långt i livet att han vill skaffa barn nu så är kanske inte en kvinna 40+ riktigt rätta kapet. 
    Vill man inte ha barn så är det självklart perfekt med en 40+ som inte har barn och van vid att klara sig själv.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
    Så klart en 40plussare ska vara ihop med en artonåring. Det är det enda rätta.
  • honungmannen

Prova en annan typ av män, som kanske inte e så "skitnödiga", typ en "rocker" kanske med en avslappnad syn på livet, självdistans o så..

Anonym (ointressant) skrev 2014-03-26 21:25:45 följande:
    Som rubriken lyder: Är det ointressant med en jämnårig kvinna? Ointressant med en framgångsrik kvinna? Och kombinationen fullkomligt otänkbar??!! Klarar inte män/killar av en tjej på samma nivå som dem själv?

Detta är min erfarenhet både i verkligheten och på nätet, både i 35-årsåldern och även nu, några år senare när jag är singel på nytt och dessutom 40+...

Ser bra ut, ser yngre ut än vad jag är, smal och vältränad, akademiker, bra jobb med hög inkomst och bra boende, öppen och trevlig när jag träffar nya människor. Men - det slår aldrig fel, träffar jag en kille som jag tycker är min motsvarighet, dvs är i samma ålder och uppfyller kriterierna ovan så är de helt enkelt inte intresserade!!! Jag fattar det bara inte, jag försöker spela i min egen liga s a s, men det verkar helt omöjligt!!

Vad säger ni killar - skrämmer jag bort er?

Och tjejer - vad är er erfarenhet?

• Lindsey Egot the only one
    puss skrev 2014-03-27 07:44:05 följande:
    Så klart en 40plussare ska vara ihop med en artonåring. Det är det enda rätta.
    En toyboy eller sugerdaddy är väl aldrig helt fel puss!
  • Dr Mupp

Jag tror din ålder är din stösta last. En 40+ man som vill ha barn kommer inte vara intresserad av en 40+ kvinna utan en yngre i barnafödande ålder. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (jämngammal mam)

Vad är vitsen med att bo ihop med en jobbfokuserad träningsneurotiker i 40+-åldern? Som söker sin manlige motsvarighet!? Det räcker väl att träffas för att göra trevliga saker (äta gott, knulla, resa bort en helg)? Dela sitt liv gör man mamman till sina barn - annars kan det kvitta.

• Anonym (se det positiva)

De män som reagerar negativt är ju ändå inte äktenskapsmaterial. Jag tyckte att en liten vink om att jag har ett högstatusjobb fungerade utmärkt att sålla med. Rätt man kommer att tycka att det är attraktivt, och det räcker ju med en.

• puss
    Anonym (se det positiva) skrev 2014-03-27 10:12:46 följande:

De män som reagerar negativt är ju ändå inte äktenskapsmaterial. Jag tyckte att en liten vink om att jag har ett högstatusjobb fungerade utmärkt att sålla med. Rätt man kommer att tycka att det är attraktivt, och det räcker ju med en.

Svar på tråden Jämnårig, framgångsrik kvinna ointressant för män?!