• Varärstorken

IVF Maj 2014!

Hej! Jag har precis börjat spraya med suprecur inför min första ivf på sahlgrenska. Gör långa protokollet och preliminärt får jag göra äggplock vecka 21 om allt går väl.

Inga barn sen tidigare och har hunnit bli 34 år.

Får jag vara med här?

• Varärstorken

Hej! Jag har precis börjat spraya med suprecur inför min första ivf på sahlgrenska. Gör långa protokollet och preliminärt får jag göra äggplock vecka 21 om allt går väl.

Inga barn sen tidigare och har hunnit bli 34 år.

Får jag vara med här?

• Varärstorken

Hej tjejer!

För mig händer det inte så mycket. Puffar på med min supracur. Är på spraydag 10 nu.

Väntar på mens och är sjukt stressad över att den inte dyker upp. Den MÅSTE komma den här veckan!

Någon som gör/gjort långa protokollet och varit med om att mensen blivit sen pga sprayen?

Kram på er!

• Varärstorken

Första sprutan togs igår! Sambon fick ge mig den för delaktighetens skull. Nu är vi igång!

Någon som vet hur känsliga sprutorna är (har gonal-f)? Ska åka bort i helgen och jag undrar om de klarar en bilresa på 3 timmar utan att bli förstörda. Nån som vet?

• Varärstorken

Hej tjejer! Tog blodprov igår som såg bra ut enligt bm. Fick tid för VUL på torsdag. Spännande!

Men jag känner inte nåt av medicinerna. Är det normalt? Trodde jag skulle känna av äggstockarna ordentligt, att de skulle svullna och vara ömma eller nåt. Hur känns det för er? Är på sprutdag 7, långa protokollet.

• Varärstorken

Nu är VUL gjort och det blir äggplock på måndag.

Läkaren räknade till ca 10 äggblåsor i varierande storlek. Får hoppas att de innehåller fina ägg!

Nu blir det ännu mer nervöst!

• Varärstorken

Hej Ingrid!

Håller med, man stirrar sig gärna blind på antalet när det inte är det som är viktigast. Det är väl nu man kan använda det gamla hederliga "lagom är bäst".

Hur har det gått för dig i dina 5 ivf:er? Har det blivit något plus?

Kram

• Varärstorken

Nämmen grattis!!! Hoppas plusset håller i sig.

Fantastiska nyheter.

Smart att ta gravtest innan för att veta att ägglossningssprutan gått ur kroppen. Det ska jag nog också pröva!

Lycka till!

Svar på tråden IVF Maj 2014!