• Varärstorken

IVF Maj 2014!

Å är så nervös över mitt äggplock i morgon....

Mest orolig är jag över att ha ägglossat i förtid.

Det är väl inte så vanligt, men nån måste ju råka ut för det.

Sen är jag orolig för att det ska göra ont, att de inte ska befruktas osv ,.... oj oj oj!

• Varärstorken

Nu är äggplocket gjort och det gick ok. Personalen var fantastisk och tog väl hand om mig och min älskling var med och stöttade hela tiden.

Tyvär så bet varken bedövning eller morfin på mig så jag grät mig igenom hela äggplocket.

Dessutom så har den gynekologen som gjorde vul på mig i torsdags missbedömt antalet ägg. Hon sa att det fanns 10 st och jag fick ut 20!!!!!!

Så nu är det stor risk för överstimulering och att jag inte får tillbaka något embryo på onsdag :(

• Varärstorken

Gurkangrace pergo heter egentligen pergotime och är tabletter man tar några dagar i början av menscykeln för att stimulera äggtillväxt. Ofta brukar man kolla upp med ultraljud och sen ta ägglossningsspruta också. Men man plockar inte ut några ägg utan man har sex hemma eller insemineras på klinik.

• Varärstorken

Hej tjejer! Av mina 20 ägg så blev 11 befruktade.

De har fryst ner 6 st och idag fick jag tillbaka ett litet gryn!!!!

Jag är dock lite överstimulerad och har läckt ut vätska i buken. Det var gränsfall om jag skulle få göra ET på grund av det men som tur är fick jag göra det tillslut, men det var en nervös väntan!

• Varärstorken

Grattis lillaskräp!

Jsg tänkte faktiskt det att du blev gravid och därför blev överstimulerad. Så kul!

Håller tummarna tomsfru!

• Varärstorken

Tråkigt med minus Fwoida! Skickar en styrkekram.

Härligt med semester gurkangrace! Passa på att njuta och slappa riktigt ordentligt.

Ljusskimmer, jag håller en extra tumme för er <3 illamående är ju bra i de här sammanhangen.

Svar på tråden IVF Maj 2014!