• Anonym (E)

    Ryggbedövning

    Jag vill inte ha ryggbedövning, vilket jag har förklarat för min bm också. Har ett barn sedan innan och värkarna avtog när jag fick ryggbedövningen, nu har hon skickat en remiss till operationsenheten på sjukhuset där jag ska föda. Jag vet ju att jag inte ska ha epiduralbedövningen men måste dom ändå titta och klämma och se om jag blir godkänd för denna bedövningen? Jag hyser verkligen stor rädsla för denna sortens bedövning..

  • Svar på tråden Ryggbedövning
  • Erfdgt

    Jag har fått epidural vid båda mina förlossningar och det har inte hjälp ett skvatt! Men vadå bli godkänd för bedövningen? För min del har en narkosläkare bara kommit in under förlossningen och satt dit den. Och vill du inte ha en sådan bedövning, så ska du ju absolut inte behöva få det. 

  • Anonym (E)

    Ja eftersom jag har övervikt så behöver man bli godkänd för den.. Man får inte vara för stor för att få den. Men eftersom jag har haft den en gång innan och den inte var lyckad för mig så vill jag absolut inte ha den igen..

  • Alexi

    Ska du bli snittad måste du ju bedövas på något sätt men ska du föda vaginalt gör du ju precis som du vill...

  • Erfdgt
    Anonym (E) skrev 2014-04-03 08:46:53 följande:
    Ja eftersom jag har övervikt så behöver man bli godkänd för den.. Man får inte vara för stor för att få den. Men eftersom jag har haft den en gång innan och den inte var lyckad för mig så vill jag absolut inte ha den igen..
    Jaha, det har jag aldrig hört talas om.. trots att jag själv är överviktig. Men som sagt, vill du inte ha den bedövningen, så behöver du ju inte.
  • La Lola
    Anonym (E) skrev 2014-04-03 08:46:53 följande:
    Ja eftersom jag har övervikt så behöver man bli godkänd för den.. Man får inte vara för stor för att få den. Men eftersom jag har haft den en gång innan och den inte var lyckad för mig så vill jag absolut inte ha den igen..
    Aldrig hört talas om det? Är det något nytt?
    Jag är också överviktig, har två barn o har fått denna bedövning båda gångerna...
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • straw2008

    Ska du snittas eller ?? Annars är de ju för att man inte tar bedövning alls?? Varför skulle någon tvinga dig till detta??


    I kinamockaskogen.....
  • Ann Cistrus

    Låter konstigt alltihopa i mina öron. Om du inte vill ha epidural kan de inte tvinga dig till det. Om det blir aktuellt med kejsarsnitt kan bedövning läggas även om du är ganska kraftigt överviktig och det görs dagligdags på olika sjukhus runtom i landet utan att kvinnorna haft remiss till op innan. 


    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (E)

    Så ingen har hört att man inte får vara för kraftig för epidural bedövningen? Det har de iaf sagt båda gångerna till mig, och det är inget kejsarsnitt som är planerat eller liknande jag har sagt att jag vill föda vaginalt och bara ha lustgas..

    När jag fick akut kejsarsnitt förra gången smetade dom på någon bedövning på magen som inte hade med epiduralbedövningen att göra.

  • La Lola
    Anonym (E) skrev 2014-04-03 09:10:48 följande:
    Så ingen har hört att man inte får vara för kraftig för epidural bedövningen? Det har de iaf sagt båda gångerna till mig, och det är inget kejsarsnitt som är planerat eller liknande jag har sagt att jag vill föda vaginalt och bara ha lustgas..

    När jag fick akut kejsarsnitt förra gången smetade dom på någon bedövning på magen som inte hade med epiduralbedövningen att göra.
    Hur kraftig är du då?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Alexi

    Jag vägde jättemycket när jag fick epidural vid första förlossningen. Men det var bättre med bara lustgas som jag körde andra förlossningen, det var skönt att slippa epidural då tyckte jag.

    Men jag förstår inte, ts, om du vill föda vaginalt utan bedövning, vad är då provlemet, varför behöver du ens diskutera det med vården i förväg?

Svar på tråden Ryggbedövning