Inlägg från: kalleankan |Visa alla inlägg
  • kalleankan

    Så himla rädd!!:(

    Oj visste inte att det kunde hända av epidural :( kanske var tur att jag ej hann få min..
    Om du kommer att klara föda utan epidural? Det gör ont men barnet kommer ändå.. finns mycket alternativ till smärtlindring.. men har ingen koll själv förutom på lustgas vilket inte hjälper :P.. En del får mer ont en del mindre, svårt att veta i förväg..

    Låter fruktansvärt jobbigt det du gick igenom, kan bara tänka mig.. börjar gråta av alla hormoner när jag läser... tiden efteråt då man bara vill kunna mysa och ta hand om bebisen..

    Försök få en inskrivningstid så fort som möjligt så att du kan bli kallad till aurorabarnmorska eller  vad det heter.. kan nog vara "skönt" att prata med någon sådan, och veta alla alternativ som finns, smärtlindring, planera nästa förlossning o.s.v.. Är själv i v.13 nu med 2:an och fick en sån tid direkt efter inskrivning, längtar nu bara dit..

  • kalleankan
    Missismotor skrev 2014-04-06 03:12:15 följande:
    Tack för era fina ord och att ni tog er tid att läsa och komentera detta!:)Vad är en AuroraBarnmorska för något,och vad hjälper dom till med?Ja det var verkligen ett rent hellvete också,och har ofta funderat på det du säger Cher82:Varför gjorde dom inget tidigare utan lät mig ligga så länge......har funderat på planerat Kejsarsnitt,MEN.....då måste jag få Epiudral,och ALDRIG MER!Undra om det finns dom som sövs,sen blir snittade och dom plockar ut barnet?
    Dom tar hand om förlossningsrädda gravida, man brukar få träffas fram till förlossningen, olika hur många möten man "behöver", man brukar även bli hänvisad dit först om man vill ha kejsarsnitt.. 
    Under urakutsnitt tror jag att man sövs för att det ska gå så snabbt, annars är det nog epidural.. men jag har egentligen ingen aning.. :S
Svar på tråden Så himla rädd!!:(