Förvirrad!
Jag testade positivt på graviditetstestet förra veckan. Idag var jag till barnmorskan. jag var tidigt gravid i vecka 5. Nu har jag på mig till den 28 april att bestämma för att behålla barnet eller göra abort. Barnmorskan pratade mestadels om abort även om vi ringde dit och sa att vi inte visste hur vi skulle göra, vi sa aldrig att abort var det vi var inriktade på. Jag blev bara ännu mer förvirrad efter mötet och när vi kom till bilen började jag gråta. Jag gjorde en abort när jag var 16 år, jag är 23 år idag. Jag har fast förhållande sen två år tillbaka och vi är sambos sen ett år tillbaka. Min sambo ville ha barn tills två dagar efter jag plussat, då ändrade han sig och nu vet han ingenting säger han? Jag känner mig ensam, ledsen, förvirrad och det känns som jobbigt allting just nu.
Det känns som alla vill att jag ska göra abort. Det känns som min sambo ljugit mig rakt upp i ansiktet när han ville så gärna ha barn men sedan ändrar sig när det helt plötsligt blev barn. Jag vet inte om jag skulle orka med en till abort. Vi skulle få komma till en kurator på sjukhuset, hon skulle kontakta mig vilken dag som helst. Jag vet varken in eller ut men ibland känns det som abort vore bäst även om jag kanske inte innerst inne vill det och kommer säkert må väldigt dåligt över det.
Jag vet ingenting. Jag vet varken in eller ut!