Går upp i vikt av löpning
Som rubriken lyder så har jag gått upp 3-5 kilo sedan jag började löpträna. Jag är 23 år gammal tjej 170 cm lång och väger mellan 63-65 kg. Ingen övervikt men det är lite jobbigt när man tränar och jeansen helt plötsligt blivit väldigt trånga. Det mesta har satt sig runt höfterna och kärlekshandtagen har "svällt", det var ju inte riktigt den effekten jag eftersträvade. En vanlig matdag ser ut såhär: Frukost 160 g kvarg med 100g frukt kanel 2 knäckemackor m kalkon Mellanmål 1 banan Lunch 1 kycklingfilé 40 g bulgur 100 g grönsaker Mellanmål 1 banan+ 2 vetekakor m kalkon Kvällsmål middag 3 knäckemackor 1 burk makrill i tomatsås Jag är fortfarande i "komma igång fasen" och har tränat i två månader tre pass i veckan. I samband med att jag började träna slutade jag även upp med nikotin snus/cigaretter som har varit en last hos mig i flera år. En dag i veckan unnar jag mig godis ca 300g och någon bulle i veckan men tycker inte de är sådana stora mängder som borde påverkar min vikt på detta sättet. När jag snusade och var inaktiv så kunde jag äta inprincip vad jag ville utan att gå upp i vikt. Denna viktuppgång tar verkligen bort motivationen att fortsätta träna och vara nikotinfri så har ni något bra tips på vad detta kan bero på tas det tacksamt imot.