• Sara108

Vill du vara mer kvinnlig och attraktiv? Slopa jeans!

Jeans! Alla älskar jeans! Men tänk lite: är det verkligen en kvinnoplagg? Mitt svar är nej. Det är det inte! Jeans är arbetskläder för män. 

Lite historia:

JEANS HÄRSTAMMAR FRÅN GENUA

Redan på 1500-talet tillverkades slitstarka arbetsbyxor i den italienska stadsstaten Genua. De användes i synnerhet av den genuesiska flottan, eftersom sjömännen behövde byxor som lätt kunde rullas upp när däcket skulle svabbas. Namnet jeans kommer dock från fransmännen. De försökte kopiera det genuesiska tyget, men uppfann ”av misstag” i stället denimtyget. Sina nya byxor kallade de för "Bleu de Gênes" – genuablå – där det sista ordet uttalas ungefär som jeans.

JEANS KOM TIL USA PÅ 1700-TALET

På 1700-talet blev jeansen populära bland brittiska handelsmän, som tog byxorna till USA. Där blev gruv­arbetare, rallare och fabriksarbetare förtjusta i de slitstarka byxorna. Den judiske immigranten Levi Strauss kom först senare. År 1873 tog han patent på sina berömda jeans med sömmar som hade förstärkts med metallnitar för att de inte skulle slitas sönder så lätt.

(varldenshistoria.se/fraga-oss/naer-boerjade-vi-dra-pa-oss-jeans

Jeans är alltså slitstarka byxor till arbetare. Du är en kvinna, inte en fabriksarbetade som behöver slitstarka byxor. En kvinna ska vara vacker och det är inte möjligt att vara vacker i slitstarka byxor.

Jeans gör en kvinna till en sex-objekt. Män blir attraherade till kvinnor som har tajta jeans. En kvinna bli sexig men det det inte detsamma som att vara kvinnlig. Man har bara sex med en sexig kvinna, men man vill skydda, gifta sig och ha barn med den kvinnliga kvinnan. Det är en stor skillnad. 

Kvinnan får sin energi från Jorden och män från rymden. När man bär kjol, får man den kvinnliga energin. Det går inte i jeans. Kvinnan bli mer manlig och på det sättet stöttar bort män. Omedvetet. De flesta män söker en kvinnlig partner, en riktig kvinna. Inte någon som liknar en själv. Har ni tänkt varför många svenska män gifter sig med kvinnor från Österopa och Asien? Därför att de kvinnor är mer feminina och traditionella, inte arbetare i arbetsbyxor. 

För övrigt, jeans är inte bra för kvinnohälsa. Hård tyg hämmar det normala blodflödet till könsorganen och kan resultera i olika kvinnosjukdomar. 

Bär kjol är min budskap! Upptäck hur vacker och kvinnlig du kan vara. Din partner kommer att uppskatta det, jag lovar. 

• Svar på tråden Vill du vara mer kvinnlig och attraktiv? Slopa jeans!
  • hallontroll
    Rikard skrev 2014-04-11 19:11:46 följande:
    Ok, då måste du missta mig för någon annan. Eller så har jag skrivit något inlägg som var menat som ironiskt, men där ironin inte riktigt framgick. (Jag måste lära mig att sätta in små emotikoner (smileys) så att folk förstår när jag är ironisk. Jag har tvärt om en synnerligen frisinnad när det gäller sex, så länge det är frivilligt för alla inblandade. Till de flestas förskräckelse så ifrågasätter jag till och med trohetsnormen. Jag anser att ingen, varken samhället, prästerskapet, föräldrar eller ens den egna makan/maken har någon självklar rätt att bestämma över någons sexualitet. Att INTE knulla före äktenskapet anser jag direkt korkat. Klart man måste prova, i synnerhet om man tänker sig att man aldrig ska ha sex med någon annan än den man gifter sig med. Dessutom så ger övning färdighet.

Jag har tvärt om en synnerligen frisinnad när det gäller sex, så länge det är frivilligt för alla inblandade. Till de flestas förskräckelse så ifrågasätter jag till och med trohetsnormen. Hur kan otrohet vara frivilligt för alla inblandade? Ens fru/man är inblandad i situationen även om de inte deltar. Blir de bedragna är det inte frivilligt. Har de ett öppet förhållande handlar det inte om otrohet.
  • hallontroll
    Rikard skrev 2014-04-11 19:11:46 följande:
    Ok, då måste du missta mig för någon annan. Eller så har jag skrivit något inlägg som var menat som ironiskt, men där ironin inte riktigt framgick. (Jag måste lära mig att sätta in små emotikoner (smileys) så att folk förstår när jag är ironisk. Jag har tvärt om en synnerligen frisinnad när det gäller sex, så länge det är frivilligt för alla inblandade. Till de flestas förskräckelse så ifrågasätter jag till och med trohetsnormen. Jag anser att ingen, varken samhället, prästerskapet, föräldrar eller ens den egna makan/maken har någon självklar rätt att bestämma över någons sexualitet. Att INTE knulla före äktenskapet anser jag direkt korkat. Klart man måste prova, i synnerhet om man tänker sig att man aldrig ska ha sex med någon annan än den man gifter sig med. Dessutom så ger övning färdighet.

"Jag har tvärt om en synnerligen frisinnad när det gäller sex, så länge det är frivilligt för alla inblandade. Till de flestas förskräckelse så ifrågasätter jag till och med trohetsnormen. Hur kan otrohet vara frivilligt för alla inblandade?"................,...............,. Ens fru/man är inblandad i situationen även om de inte deltar. Blir de bedragna är det inte frivilligt. Har de ett öppet förhållande handlar det inte om otrohet.
  • Hjärtat3
    Sara108 skrev 2014-04-10 09:41:17 följande:
    Genom att bära kjol, visar kvinna endast en del av sin kropp, men inte det som är privat. Det gör henne mindre till en sexobjekt. Tänk alla sexsugna män på gatan som stirrar på de privata delarna i tajta jeans! Det är bättre att spara sådant till sin egen man/pojkvän och inte visa allt sånt till alla män på gatan. 
    Sedan finns det ett till  nackdel med jeans. När man har lite extra fett på höften/midjan, kommer det ut från jeans som överjäst deg från kastrullen. Horribelt! 
    Hahaha, menar du muffintop?
    Ett tips är att inte pressa ner dig i ett par för små jeans så försvinner det problemet. Solig
  • Rikard
    puss skrev 2014-04-11 19:12:28 följande:

koej, då misstar jag mig.
    Så synd. Det lät så spännande att vara konstig. Mystiskt liksom.
  • Rikard
    hallontroll skrev 2014-04-11 19:34:07 följande:

"Jag har tvärt om en synnerligen frisinnad när det gäller sex, så länge det är frivilligt för alla inblandade. Till de flestas förskräckelse så ifrågasätter jag till och med trohetsnormen. Hur kan otrohet vara frivilligt för alla inblandade?"................,...............,. Ens fru/man är inblandad i situationen även om de inte deltar. Blir de bedragna är det inte frivilligt. Har de ett öppet förhållande handlar det inte om otrohet.
    Jag utvecklar gärna min tankar i en annan tråd, men detta är inte ämnet här.
  • Rikard
    Hjärtat3 skrev 2014-04-11 20:04:35 följande:
    Hahaha, menar du muffintop?
    Ett tips är att inte pressa ner dig i ett par för små jeans så försvinner det problemet. Solig
    Man kan väl få samma resultat om man sätter på sig en för trång kjol.
  • mr me
    Rikard skrev 2014-04-11 18:11:47 följande:
    Jo, det är du som har dragit in feminismen i denna tråd.
    Det är knappast en feministisk fråga om något av alla de under som TS tillskriver kjolarna skulle uppfyllas om alla kvinnor bar kjol; från aborter, till kvinnoskjukdomar och skilsmässor.
    Det är idioti.

Nej, jag skrev om FEMINISTER och det är ju sant att det är många FEMINISTER som skrivit i denna tråd.

Vart fan vill du komma med dina inlägg? Det jag skrev var, och nu citerar jag mig själv en andra gång, följande:

"Till TS: Underbar och underhållande tråd för att provocera fram de värsta feministerna. Det blir PMS i kubik när en sådan här tråd dyker upp på Familjeliv. Sjukt kul!"
  • Rocknlollo
    mr me skrev 2014-04-11 22:13:12 följande:
    Nej, jag skrev om FEMINISTER och det är ju sant att det är många FEMINISTER som skrivit i denna tråd.

Vart fan vill du komma med dina inlägg? Det jag skrev var, och nu citerar jag mig själv en andra gång, följande:

"Till TS: Underbar och underhållande tråd för att provocera fram de värsta feministerna. Det blir PMS i kubik när en sådan här tråd dyker upp på Familjeliv. Sjukt kul!"
    Du glömmer en sak. I och med att du valde att svara på mitt inlägg. Använda det som exempel på feminismen närvaro. Så kallade du mig feminist?
    Du förlöjligade hela tråden. Speciellt mitt svar som du kopierade. Därmed även mig.

Därav mitt svar.

Jag skiter i vad det kallas. Jag har inte diskuterat feminism, googlat feminism. Kallat mig feminist. Jag är jag! Jag har inget intresse what so ever att sätta en stämpel på vad jag är. 

Som jag skrev. Du lärde inte känna mig av mitt lilla inlägg. Som dessutom är skrivet i affekt!
    DU kan inte dra några som helst säkra slutsatser, sålänge ingen skriver rätt upp och ner att dom är feminist.

Egentligen inte ens då, om man ska vara petig.
  • mr me
    Rocknlollo skrev 2014-04-11 22:40:06 följande:
    Nej, jag skrev ett inlägg till TS, ingenting annat. Det stod dessutom väldigt tydligt i texten som jag skrev.

Nu har jag citerat mig själv tre gånger. Innan du skriver fler korkade repliker, LÄS citatet ovan. Det är INTE riktat till dig, det är riktat till TS.

Shit, hur jävla svårt kan det vara?
  • Rikard

Mr me, Peka gärna på vilka inlägg i denna tråd som du anser vara exempel hur de värsta feministerna har lockats fram.
    Förklara också varför dessa är just feministiska och varför det dessutom är av värsta sort.

Svar på tråden Vill du vara mer kvinnlig och attraktiv? Slopa jeans!