• Skogsduvan

Österbottningar, välkommen till nya tråden!

Hej på er österbottningar!

Tiden går fort, nu är det redan tre månader sedan jag startade förra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html! Och eftersom trådar stängs vid tre månaders ålder så är vi illa tvugna att hitta ett nytt ställe att samlas på. Den förra tråden fick ca 550 svar och handlade om allt från matlagning och recept till förlossningsavdelningar, sjukdomar, julhälsningar och språkdiskussioner.

Förhoppningsvis blir denna tråd lika innehållsrik! Känner jag er rätt så blir den...

Å som sagt, ha som vil skrivar på dialekt!

• Svar på tråden Österbottningar, välkommen till nya tråden!
  • Adrianna love

Glada vappen till er

Jär ere full fart hejla tiin så ja hindar int me daga heldä . Byggasi tar all tid fö tillfälli , vi ha fått köksinrejdningen + hjk skååpe å he e massor ti jö . Så ja springer millan sand"lådo" på utsiido å skåptvättasi på insiido me måkona å trasona i högsta hugg .. än ha int ja lyckast me ti tvätt sande elä måka skååpe men no jö ja sekärt he ejndejra daan enno
    Å va häärli vädri vi har - ja sko kona sita på utsiido ho läng som helst .. om int e sko vara fö allt pollen som kombär , aaaatchooo !

• Herbina

Jag å vill önsk glada vappen till alla! Ha det bra! Å ha en bra 1 maj!

• Skogsduvan

Glada vappen allihop! Fösta ti njut nu tå vädri e såte fin!

Ein sak som int e lika häfti er et ja föstört vagne vår igår... Ja dro e upp fö trappona ti yttradöre, åså mittiallt sprack handtagi! Så nu siter i bara fast rikti liti. Vi prova no lim i, men int hold he na he. Å tå har vi ju som sagt en Bertinivagn, som int di importerar ti Finland nameir, så he finns säkert int na reservdeila ti få tag på. Få si om int vi får köp ny en vagn! Int sko he djä na mytchi he helde, fast ja no e ve dåå nöjd me ote. Men he ga no ti sova i e, så vi köpe kanske bara en lillin kärro isåfall...
    Naana: minns du om di säld na Herqules-vagna i Ylivieska te ni köft er vagn?

• Lilla My i Finland

Glada vappen till er allihop! Jär har vi vari ut nästan heila dan o fixa liti i trädgårdn! Ja har moka sand å holdi på, men int en endaste sammandragning, så int kombä he Laban ti koma ut inom beräkna tid na... Men int jör e na he, fö ja ska på fammos 88-års kalas i moro, så tå får ja tårto!

• Herbina

Ja he e noo konstit mang gang...hu man än fösökar så komber int fölossningen igång.. ...ja har noo proa jag å me he tå ja har hadd tiin ut...

• Mymlan

Nä nu fik datorn na feil å sa et ja måst skriv meit text för at få post, fast ja hadd skriva hu mytzi som helst!

Svar på tråden Österbottningar, välkommen till nya tråden!