• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • unborn

Hoppar in här också! Bf 27e juni. Slemmisen har lossnat lite då och då sen 4-5dagar tillbaka. Inge förvärkar än så länge! Ska också försöka klara mig på bara lustgas, har tagit ryggmerjs prov eller vad det heter och det är det värsta jag gjort i hela mitt liv såå..

• mmjansson85
    Juronjaure skrev 2014-06-14 13:21:27 följande:
    Haha, ska alla köra på bara lustgas??? Vart är de där 46% (eller vad det är) som tar epidural? :)

Jag vill helst inte ta epidural eftersom att det försämrar värkarbetet, är dessutom inte så förtjust i nålar heller... men det finns en risk att jag ändrar mig när det väl är dags. Planen för min del är dock att enbart ta lustgas.
  • Amalian83
    mmjansson85 skrev 2014-06-14 15:40:10 följande:

Jag vill helst inte ta epidural eftersom att det försämrar värkarbetet, är dessutom inte så förtjust i nålar heller... men det finns en risk att jag ändrar mig när det väl är dags. Planen för min del är dock att enbart ta lustgas.
    Jag tog epidural och det försämrade inte mitt värkarbetet, tvärtom! Det hjälpte mig att slappna av så min bebis kom snabbare genom bäckenet. Från epidural till bebis tog det 4 timmar och jag kände mina krystvärkar och kunde jobba aktivt genom hela förlossningen.

Min teori är att tar man epidural om man har riktigt kraftiga, intensiva värkar stoppar inte Epiduralen upp det hela, men har man inte så intensiva värkar så kanske det är större risk att det stoppar upp.

Det är bara en teori. Mitt bästa tips är i linje med vad du redan tänkt själv: ta beslutet när du är i aktiv förlossning.
  • Towandaa
    DevilsDaughter skrev 2014-06-14 00:04:57 följande:
    Dino: låter ju verkligen som att det kommer braka igång när som helst!

Kia: Har varit likadant för oss efter sex, tidigare i graviditeten (innan 36 veckor) så har jag känt av betydligt mer efter sex, sammandragningar som hållt på hela natten osv.. Nu ingenting..

towanda: Skönt ändå att få komma på kontroll så pass snart efter BF. Här är det kontroll på förlossningen absolut tidigast 42+0.. 

juron: Lustgas eller ingenting, får se hur jag känner när förlossningen väl sätter igång.. Men inget annat än lustgas iaf..
    Det är bra att jag får komma på kontroll tidigare än vad ni får, dock har det nog i första hand med min ålder att göra, är 42 och förstagångsföderska. Märkligt dock att man får gå hela 42 veckor utan koll känner jag.

Vi var faktiskt in idag på förlossningen för en extra koll då aktiviteten i magen är helt annorlunda de senaste dagarna. Min bebis har legat på samma håll hela tiden, men visade sig att den har vänt på sig nu. Kanske snurrat sig själv vilse i magen...Glad.
    När vi väl var där så kom bebis igång igen så det var skönt. Allt såg bra ut, så om inte annat var det skönt att få se Skrutten igen även om det hade varit trevligare på utsidan. Dock fortfarande inga tecken på att nåt är på gång.
  • Korpfan

Här blir det epidural, bedövning och all knark de kan erbjuda. Jag vägrar ha mer ont än nödvändigt. Kvaddlar och tens har jag fetvägrat i förlossninsbrevet (testat, enbart irriterande) och lustgas kommer jag bara må illa av, (klarar inte karuseller, blir sjösjuk och spyr av alkohol innan jag ens blivit onykter). Vill ha ett trevligt minne av förlossningen eller alternativt, inte minnas det alls. Smärta suger.

• mmjansson85

Idag har jag känt mig jättedeppig, känns inte som att bebis någonsin kommer vilka komma ut :( han har varit rätt slö idag också, han rör sig inte lika häftigt som han brukar. Fast han rör sig ungefär lika ofta som vanligt så då lär det inte vara någon fara väl?

• Kia82

Har fått lite blodblandat slem här nu ikväll men har inga direkta andra känningar annat än lite smått ont i ryggen. Tappen är helt mjuk och öppen för två fingrar men vet inte om jag varit lite öppen förut också då jag inte kollat tidigare?? Bara att vänta och se...

• Änglasmamma

Kia, hur går det för dig?

Jag fick slem med blodstrimmor i nu imorse.. Har haft onda förvärkar under natten/morgonen som mer och mer känns som the real deal.

Skulle bli besviken om det inte blev bebis nu!

• Liinda

Ser att det börjar komma igång för några, vad spännande!

Här är det på gång också, hoppas jag! Har lite blodfärgat sen i går och idag kom en jäkla massa slem.
    Jag hade massor med förvärkar igår och konstant mensvärk. Smärtan gick ut i benen. trodde ena benet skulle lossna..
    Rings förlossningen för att be om råd. Men de ville att vi skulle komma in och kolla.
    De var mycket av tappen kvar så blev hem skickad med såna starkare värktabletter, vad de nu heter...
    Haft en jobbig natt men lite sömn, men nu idag har jag rejälare förvärkar fast var 30 minut, dessa känns verkligen så får andas mig igenom. Försöker vila och sambon stannar hemma för att ta hand om sonen så jag får vila och att avdramatisera när jag får ont, så inte sonen blir orolig. 

Vi få se vad som händer. Vi har ju trott den 17de även fast vi är beräknad 29onde. 

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!