• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • DevilsDaughter

Linda: Hoppas hinnsvepningen gör susen! Sa hon hur mkt som var kvar av tappen och hur mkt du var öppen?

unborn: Jag hade hoppats på att ha en bebis till midsommar, men ser inte ljust ut.. Jag la precis över alla midsommarplaner på min bror, jag brukar alltid va den som håller i sådant annars. Men känner mig inte motiverad alls, jag/vi hänger med på det de andra bestämmer helt enkelt.. Har inget emot alls att föda på midsommar faktiskt!

• Guapa

Väntar mitt första barn och är på bf+6 nu. Men jag tycker faktiskt det är rätt nice att strosa runt i lugnet, pyssla i hemmet, umgås med sambon, sova massor osv. Har jobbat massor tidigare så det känns om en välförtjänt paus. Tycker nästan det ska bli läskigt med den stora omställningen när bebisen kommit ut. Har förvisso inga gravidkrämpor längre och haft besök så gott som varje dag så jag har inte riktigt hunnit få långtråkigt än.. Hittar nya roliga projekt i hemmet hela tiden, sånt som jag aldrig hunnit med när jag haft fullt upp med jobbet (ska försöka avsluta de jag påbörjat så det inte bara blir fler när bebisen väl har kommit :) ) 

Känns som att jag är ensam om att njuta av lugnet innan stormen :)

• Lilla Morran

Ja, det kan ju mycket väl bli midsommar på BB... Men trist att inte fira med resten av familjen ska till BM i morgon, på BF+1. Känns riktigt tråkigt nu förra veckan var bebisen rörlig...

• mmjansson85

Vi kommer inte fira midsommar i år. Även om bebis dröjer så orkar jag inte åka någonstans så vi ska bara vara hemma. Min sambo har dessutom sagt att han inte ska dricka nån alkohol nu fram tills bebis kommer så att han är körbar när det är dags. :)

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-06-17 10:38:17 följande:
    BF idag.. Inga tecken alls.. Färdknäpp igårkväll, men inga känningar av det heller förutom massa ömhet i underlivet, kommer nog inte ha mer sex nu innan bebisen kommer:( 

Trist :( vi hade sex förra helgen utan resultat. Måste man vara nära bf för att det ska funka?
  • Lilla Morran

Ang sex så är chansen inte särskilt stor att det fungerar. Det som talar för färdknäppen är att njutning frigör oxytocin i kroppen, vilket är ett ämne som behövs för att en förlossning ska komma igång. Sex/orgasm kan också ge sammandragningar som i sin tur kan dra igång de riktiga förlossningsvärkarna. Utöver detta innehåller sperma ett ämne som heter prostagladin, vilket används för att starta förlossningar. Dock finns detta ämne i så liten mängd, så man får ha väldigt mycket sex under en kort period om det över huvud taget ska ge nån effekt. Det man ev kan hoppas på är väl att mannens penis kan reta livmodertappen så att den mjukas upp och börjar öppna sig. Så visst, har man lust så finns det ju flera anledningar att prova, men chanserna att det ska lyckas är inte särskilt stora och man måste ju vara mogen för förlossning om det över huvud taget ska finnas en chans...

• Lilla Morran

Ytterligare en dag har passerat, den hemska dagen som kallas BF Tar en dusch, en kvällsmacka och kryper nog till kojs, är trött på detta nu...

• DevilsDaughter

jansson: Hmm, vet faktiskt inte.. Har hört lite olika om det där.. Dock ska ju sperman verka uppmjukande på tappen och då borde det ju löna sig i längden att ha sex så ofta som möjligt.. Alltså även om förlossningen inte sätter igång direkt av sexet så borde det ju bidra till mognad av tappen.. Det är ju en tröstande tanke iaf :) Gällande det lilla morran skriver så kan ju kanske en kombination av allt det bidra till att sätta igång förlossningen. Häromdagen när vi hade sex fick jag regelbunda förvärkar efteråt som höll i sig nästan hela dagen, dock stannade det av sen, så jag blev lite besviken/förvånad när det inte gav samma effekt denna gången. 

lillamorran: Japp, BF-dagen passerad idag.. Tror jag har haft två sammandragningar idag, anledningen till att jag inte vet säkert är för att de är så otroligt svaga!! GRR"!! Är också trött på detta! Vi får hoppas på att det blir annat imorgon!

• Kia82

Jättelivlig bebis, stötar i bäckenet, ilningar och tryck i tappen, ont som fasiken i svanskotan. Det kommer mer och mer slem varje gång jag är på toaletten. Har fått ont i ljumskarna också, kan knappt sära på benen utan att det gör fruktansvärt ont. Vi får se vad bm säger imorgonbitti.

• Lilla Morran

Ja, sex lär ju knappast vara farligt så länge vattnet inte har gått, så tycker man att det är trevligt och kan genomföra så varför inte? Man vet ju aldrig... Här blir det inte mycket av den varan, då jag inte orkar och det inte inte har gett nåt resultat de gånger vi provat... BM idag, lär väl inte bli några nyheter... Nu tänker jag knipa till efter midsommar i ren protest Vill också vara med familjen och fira....

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!