• Anonym (Generaliserande)

Strypsex. Ni är så kinky.

När jag träffade min första partner fick jag ta del av smaskig information om hennes kompisars sexliv. Det kom fram att de flesta av dem uppskattade att bli lite "kvävda" under samlag. Alltså en lätt hand över strupen. För mig som då oerfaren blev jag förvånad. I mina ögon supermjuka "fina" tjejer som var så kinky. Snart fick jag önskemålet om att göra detsamma på min tjej och hålla fast henne medans jag körde för fullt stenhårt. Jahopp.

Nu många år senare har jag haft flera andra partners och alla utom en har gått igång på det. Flera kompisar har samma erfarenhet. Va i hel*ete, ni verkar ju vara kinky hela bunten? Varför just strypsex? Känns det inte lite nedvärderande? Våldtäktsfantasier. Läbbigt.

• Svar på tråden Strypsex. Ni är så kinky.
  • Anonym (:()
    Anonym (6) skrev 2014-04-14 10:04:41 följande:
    JO !!
    ok, kanske, jag vet inte. men det är väldigt vanligt att vid den åldern ha gjort massor!
    Smecker skrev 2014-04-14 10:06:22 följande:

Tolkningsproblem hos många män? Inga normala män får några som helst tolkningsproblem av att en kvinna vill bli lätt strypt sexuellt. Inga normala män har problem att se skillnaden på det sexuella och det vardagliga.

Vilket "svinigt beteende" menar du att en man, som respekterar en kvinnas sexuella önskningar, utvecklar?
    jag är ganska säker på att du har fel (är man själv). 

mannen kommer att retirera till svinighet när han känner sig pressad.  eftersom att det är ett skydd han har skaffat sig under livet som funkat. tror inte det i grunden är ett jämnställt förhållande

kan du ställa om din sista fråga med andra ord e du snäll.
  • Anonym (mums)
    Anonym (6) skrev 2014-04-14 10:00:07 följande:
    Allt för öppet för att vara skrivet av en 17 årig flicka. Spöke
    Varför anser du det?.....
  • P30
    Anonym (:() skrev 2014-04-14 10:00:59 följande:
    klart den är hemsnickrad? förstår inte vad du vill peka på där.

jo undergivna feministiska kvinnor existerar. men jag tror inte dom förstår vilka tolkningsproblem som kan uppstå hos många män när dom också ber om att bli strypta. 
    Min erfarenhet är exakt omvänd. Alla kvinnor jag träffat som velat få smisk och velat bli dominerade har varit starka, smarta och feministiska kvinnor som varit mycket drivande i allt annat.
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Acubens
    P30 skrev 2014-04-14 10:29:34 följande:
    Min erfarenhet är exakt omvänd. Alla kvinnor jag träffat som velat få smisk och velat bli dominerade har varit starka, smarta och feministiska kvinnor som varit mycket drivande i allt annat.
    Jag har varit med om båda sorterna, ena undergiven (ville bli strypt samtidigt), andra ganska bestämmande annars (stryp-sex light) 
    P30 skrev 2014-04-14 10:29:34 följande:
    har erfarenhet av detta också! visst finns dessa fall i ganska hög grad.
    men är fortfarande ganska säker på att en förvirring uppstår hos många män när det kommer till jämställdhetstsnacket och vad empiri säger till oss män om vad kvinnor faktiskt vill ha.

behandlar vi kvinnor dåligt i sociala sammanhang ( inte respekterar riktigt vad som sägs, höjer rösten, är småelaka) så skapas det attraktion hos kvinnor. och dessa vill ha en. inte konstigt att man blir förvirrad. man blir uppskattad med detta beteende.
  • Emma222

Jag gillar när killen håller handen runt min hals men inte så hårt så jag inte får luft. Min sambo blir avtänd av det så vi har det aldrig men med tidigare killar har jag haft det och jag älskade de =)

Emma222 skrev 2014-04-14 10:45:43 följande:
    Jag gillar när killen håller handen runt min hals men inte så hårt så jag inte får luft. Min sambo blir avtänd av det så vi har det aldrig men med tidigare killar har jag haft det och jag älskade de =)
    *gillar din sambo* :D

jag hade också blivit avtänd. tyvärr så är det så att en tjej jag gillar vill bland annat ha strypsex. vilket gör mig ledsen då jag inte förstår varför man ska göra så mot någon man gillar. men jag förstår absolut inte allt här i världen :)
  • panicorion

Jag tror att det har med känslan av att släppa kontrollen..
    I dagens samhälle skall allt vara så stressat och planerat och kontrollerat.
    Jag vet att jag njuter till fullo när min sambo tar ett ordentligt stryptag på mig och jag släpper loss helt.. Ger honom kontrollen.. Det finns säkert många andra sätt som man kan göra detta på med detta sättet passar oss väldigt bra =) 

Jag vet inte om jag skulle kalla det kinky med tanke på vilka olika fetischer det finns ute i den sexuella värld vi lver i men visst det hör väl kanske inte till det så kallade "vanilj sexet" ....

Lite hårdhänt får det allt vara annars kan det likväl kvitta och ju hårdare ju bättre för min del =) 

• Smecker
    Anonym (:() skrev 2014-04-14 10:37:04 följande:
    har erfarenhet av detta också! visst finns dessa fall i ganska hög grad.

men är fortfarande ganska säker på att en förvirring uppstår hos många män när det kommer till jämställdhetstsnacket och vad empiri säger till oss män om vad kvinnor faktiskt vill ha.

behandlar vi kvinnor dåligt i sociala sammanhang ( inte respekterar riktigt vad som sägs, höjer rösten, är småelaka) så skapas det attraktion hos kvinnor. och dessa vill ha en. inte konstigt att man blir förvirrad. man blir uppskattad med detta beteende.

Så om man respekterar en kvinnas vilja och har strypsex med henne så behandlar man kvinnor dåligt i sociala sammanhang? Hur kopplade du ihop det? Det finns inget direkt samband mellan strypsex och bete sig som ett svin mot kvinnor, eftersom det finns män som inte har strypsex men som beter sig som svin mot kvinnor, och det finns män som har strypsex men som inte beter sig som svin mot kvinnor.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Strypsex. Ni är så kinky.