• Missmli

mammor i enköping

Hej ! Emelie heter jag och är 22 år jag och min sambo och våran lilla son på 7 månader håller på att leta lägenhet i enköping. Då min sambo fått jobb där så nåste vi flytta och vi känner igen där. Så jag undrar nu om de finna några mammor med barn eller folk över huvudtaget som skulle vilja slå ihjäl lite tid på dagarns eller bara prata så man slipper känna sig helt vilsen ;)

• Svar på tråden mammor i enköping
  • silverfirren

Det beror helt på vart man vill bo, både romberga och lillsidan/västerleden är väl de mest invandrar täta områdena (vi bor även i ett sånt område på grund av att de va billigast och lättast att få lägenhet här, men vi trivs massor ). Bergvreten och gröngarn är villa områden korsängen och munksundet är perfekt för barnfamiljer eller de som vill bo i hus/rad hus utan att de ska vara extremt dyrt. 

Romberga ligger jätte bra till om man vill ha nära till ÖB, ica maxi Willys, rusta och lite annat men de har tyvärr ett jätte dåligt rykte :( 

• Missmli

Vi är inte kräsna så men klart man vill trivas och bo så bra som möjligt med inte alls för hög hyra. Så länge området är relativt lugnt så funkar de mesta :)

• Snuusan

Vi bor i romberga, helt okej område :) dock letar vi oss ut på landet men endast för att komma bort från stan och till hus :)

• Snuusan
    silverfirren skrev 2014-07-17 21:32:22 följande:

Vill också bo på landet ! Men de får vänta tills vi båda har körkort tror jag :) 

Aha , Aa båda vi har körkort och varsin bil.. Men det känns även schystast mot djuren också, vi har två hundar, en katt och jag en häst så , bäst med landet :)
  • Melanie_ensam

Hejsan. Jag heter Melanie och är 15 år. Jag bor hos en fosterfamilj med mina 2 tvillingdöttrar. Jag vill så gärna lära känna andra mammor för att jag känner mig ensam eftersom jag inte har några vänner. Hoppas att jag kan få nya vänner här. Kram

• Missmli

Men vad bra då kan man söka till romberga med då. Va nog bara vi som inte fick något bra första intryck kanske :)

Åh på landet har vi med alltid velat bo men får nog göra som silverfirren och vänta tills båda har körkort ! :)

• Missmli

Hej hej ! Ja här är alla välkomna ! :)

Melanie_ensam skrev 2014-07-20 15:28:34 följande:

Hejsan. Jag heter Melanie och är 15 år. Jag bor hos en fosterfamilj med mina 2 tvillingdöttrar. Jag vill så gärna lära känna andra mammor för att jag känner mig ensam eftersom jag inte har några vänner. Hoppas att jag kan få nya vänner här. Kram

• Melanie_ensam
    Missmli skrev 2014-07-21 18:23:42 följande:
    Hej hej ! Ja här är alla välkomna ! :)

Tack så mycket. Jag vill bara inte bli särbehandlad för att jag bara är 15.
Svar på tråden mammor i enköping