• Missmli

mammor i enköping

Hej ! Emelie heter jag och är 22 år jag och min sambo och våran lilla son på 7 månader håller på att leta lägenhet i enköping. Då min sambo fått jobb där så nåste vi flytta och vi känner igen där. Så jag undrar nu om de finna några mammor med barn eller folk över huvudtaget som skulle vilja slå ihjäl lite tid på dagarns eller bara prata så man slipper känna sig helt vilsen ;)

• Svar på tråden mammor i enköping
  • Snuusan
    Missmli skrev 2014-07-07 18:31:25 följande:

Ja men det är ju något i alla fall så det duger ju sen kan jag ju alltid hoppa mellan både förskola o h äldreomsorgen dock har jag ju bara erfarenhet av omsorgen ingen utbildning. Men det kanske går bra att jobba i Stockholm också?

Ska faktiskt bli riktigt spännande att flytta och träffa lite nya vänner. Då alla jag känner här i Västervik har flyttat från stan så är man nu mera rätt ensam ;)

Jag hoppas man kanske kan dra ihop ett gäng och ses nån gång när man kommit till rätta :)

Jag jobbar i Sthlm så jag pendlar varje dag, tar 40 min med bil ungefär :)
  • Missmli

Ja dit får vi gå tycker jag :)

Ja men då kan ju de va ett alternativ också, dock har jag ju inget körkort men antar att det går tåg och buss med. :)

• Snuusan
    Missmli skrev 2014-07-08 06:07:36 följande:

Ja dit får vi gå tycker jag :)

Ja men då kan ju de va ett alternativ också, dock har jag ju inget körkort men antar att det går tåg och buss med. :)

Ja det gör det, vet dock inte hur lång tid det tar eller så :) men lär inte ta över en timme :)
  • silverfirren

tar ca 40 min med tåg till stockholm central :) men de är jätte lätt att pendla både till västerås och Uppsala också :)

• Missmli

Ja det löser sig nog alltid på något sätt ;) men just nu funkar nog ett vik eller jobba timmar för mig då vi ändå har planer på fler barn snart :)

• Missmli

Vi fick inte lägenheten vi var och tittade på idag. Usch känns som vi aldrig kommer få en :( att de ska va så svårt ! Börjar bli så tröttsamt att sambon bara kommer hem om helgen !

• silverfirren

har ni testat ehb hemdirekt? första som klickar på intresseanmäl får lägenheten, vardagar kl 17 (de dagar dom har såna lägenheter) vi fick våran så :) vi hamnade nr 2 i kön men dom ville inte ha den :)

• Missmli

Ja det var en hemdirekt lägenhet vi va och tittade på dock hade vi plats 7 och plats 2 ville ha den så :( men vi får försöka igen :)

• Missmli

Tredje gången gillt Alltså ;) nä bara att ligga i ! Vart i enköping är det ni bor ?

Kan ni rekommendera något bra område eller liksom vart ska man inte bo?

Den som vi va och kollade på nu låg i romberga tror jag det hette och det verkade väl lite sådär måste jag tyvärr säga !

Svar på tråden mammor i enköping