Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Skriver man metodkapitel före själva undersökningen?

ts vilken nivå är kursen på?a, b, c, d eller e?

• Fjärilslarv
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-24 18:22:23 följande:
    C-uppsats
    ok och du vet inget om statistik och kodning som är grunden till all forskning.... det låter inte lovande det här. 
    en c-kurs i metod ska deffinitiivt ta upp det.
    vi tog upp det redan i vår a- kurs, sedan mer ingående i b-kursen och nu i detalj i c-kursen. en c- uppsats är ju i en c- kurs och innan man läser en c-kurs så läser man en a och b kurs.
  • Fjärilslarv
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-24 18:23:51 följande:
    Det är en kandidatuppsats. Jag vet inte hur han hade tänkt ärligt talat...Rynkar på näsan
    du kommer inte att bli godkänd på din uppsats om du inte har kodat dina svar, och analyserat utifrån någon teori och helst också använt dig av statistikprogram.
  • Fjärilslarv
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-24 18:28:10 följande:
    Så man kan koda dem utan statistikprogram också?
    det beror på vilken metod du tänker utgå ifrån, men ja det är klart att du ska göra det..... kodningen och analysen är ju själva forskningen...
  • Fjärilslarv

jag vill poängtera att jag inte har för avsikt att vara elak, även om det kanske kan låta så.

• Fjärilslarv
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-24 18:30:59 följande:
    Jag menade, kan man koda dem utan hjälp av statistikprogram? Hur isåfall?
    inte om du har en undersökning som du ska ange signifikans, p-värde t-värde korrelation, generalisering osv.
  • Fjärilslarv

eftersom du ska ha enkät så antar jag att du ska kvantiativ metod.

• Fjärilslarv

men även de kvalitativa metoden använder statikprogram, de använder ju nominal- och/eller ordinalskalan.

• Fjärilslarv
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-24 18:36:13 följande:
    Ja..
    då är svaret deffinitivt nej, eftersom du ska använda dig av kvot- och/eller intervallskalan, sedan ska du ju räkna ut chi-värde, p-värde, signifikansen, generaliseringen t ex samt ska du ju visa med diagram som är från statistikprogrammet.
  • Fjärilslarv
    Topcom skrev 2014-04-24 18:39:07 följande:
    Men alltså, skrev du ingen b-uppsats alls? Nån uppsats måste ni väl ha gjort??
    vi skrev ingen b-uppsats, inte a-uppsats heller, eller ja inte där vi gjorde en egen undersökning.
Svar på tråden Skriver man metodkapitel före själva undersökningen?