Ni som lyckats efter x antal missfall
Hej! Jag börjar känna mig uppgiven.. Har gått igenom 3 missfall och genomgått utredning som inte visar ngt fel på vare sig mig eller maken. Det har ungefär tagit ett halvår varje gång innan vi blir gravida förutom första då det gick direkt. Det är psykiskt jobbigt för oss båda och det börjar tära på relationen, framförallt sexlivet. Som så många andra här inne skrivit så tror inte svenska läkare på det här med immunologiska orsaker. Jag är dock nyfiken på att veta mer om detta, har läst olika trådar här inne samt på fertilitetguiden. Jag har dock bara läst om en kvinna här inne som faktist haft en lyckad graviditet efter hjälp från utländska läkare med mediciner mot ett för starkt immunförsvar. Jag är jätte nyfiken på att höra om det finns andra som faktist fått hjälp av dessa läkare i Aten eller London? Eller ni som helt enkelt till slut lyckats utan att få hjälp utomlands? Jätte tacksam för svar och berättelser, behöver lite solskenshistorier! Det är som att jag befunnit mig i en mardröm senaste åren, en mardröm son aldrig verkar ta slut. Först kämpar man för att få till en graviditet, när man väl uppnår det får man bakslag efter bakslag.. Igår var vi och pratade med en ivf läkare, men nej dom vill ju inte hjälpa oss eftersom vi faktist kan bli gravida. Man står helt utanför systemet när man drabbad av detta :(