• Anonym (kvinna)

När slutar man med string?

Hej!

Jag undrar om det finns någon "ålder" när man slutar bära stringtrosor?

Jag är 52 år och bär fortfarande string för jag tycker det är behagligt.

• Svar på tråden När slutar man med string?
  • sextiotalist

Tror jag inte, själv slutade jag med string efter första paret, för jag tycket de var det mest obekväma trosorna som jag har testat. Jag är 50+ och skulle inte bry mig om någon jämnårig kvinna hade string.
    Men personligen tycker de är både fula och obekväma

• Anonym (45)

Jag hade mer string förr när jag gick oftare i tajtare kläder-men bara på sommaren i ljusa byxor/kjol. Nu är jag mullig och skulle aldrig sätta på mig nåt tajt. Har kvar mina string dock,de åker på vid sällsynta tillfällen och av så fort jag kommer hem för det är inte skönt med nåt som skaver in mellan skinkorna!

• hösthjärta

Fast... det var ju inte det TS frågade om. Vad ni tycker om string.
    Om man så är 70 och tycker att det är bekvämt, varför inte?
    Man ska väl göra som man själv vill och inte som andra tycker?
    Solig

• Drottningen70

Varför man ens börjar är för mig en större gåta.

• puss

När arslet klappar ihop och blir två russinskinn.

• Anonym (seniorstring)

Min morsa anvånder i princip bara string och har så gjort i ca 15 år, gissningsvis. Hon fyller 64 i år....

• Anonym (Beta)

String kan man väl ha även som 100 åring? Man behöver ju inte använda det med att visa upp sig i -bara- string för att egga upp någon eller för att tro att man är sexig. Men lets face it, i viss klädsel så passar string bäst då de syns minst. Inga kanter eller korvigt. Men om en sladdrig och rynkig och hängig gammal 50+ års rumpa passar i stringtrosa på stranden...näää, fy fan, var vänlig och spara dina medmänniskor en ruggig syn. Själv är jag 43, men vältränad med en slät och muskulös bakdel. Och jag har nästan uteslutande string på mig. Inte för att flasha andra utan för att det ser bäst ut i de kläder jag bär. På stranden har jag vanliga bikiniunderdelar på mig, just för att string ser så vulgärt ut. I alla åldrar, snygg röv eller ej.

• Madmoiselle

Om man behöver blöja på äldre dar så slutar man använda string, fram tills dess är det inget problem. Själv växlar jag mellan string, vanliga trosor och Bridget Jones trosan (ni vet en sådan som går upp till midjan)

• Anonym (japp)
    Drottningen70 skrev 2014-04-26 21:05:58 följande:
    Varför man ens börjar är för mig en större gåta.

Samma här
  • La Lola
    puss skrev 2014-04-26 21:08:15 följande:
    När arslet klappar ihop och blir två russinskinn.
    Underbart svar!!!!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Guapa

Finns string fortfarande? Trodde det var ett plagg som var populärt några år runt millenieskiftet och sedan försvann.. För 15 år sedan hade ju var och varannan tjej string men de senaste 5 åren har de lyst med sin frånvaro, i alla fall i de mer allmänna omklädningsrummen. 

• Anonym (äldre dar)
    Madmoiselle skrev 2014-04-27 19:42:03 följande:
    Om man behöver blöja på äldre dar så slutar man använda string, fram tills dess är det inget problem. Själv växlar jag mellan string, vanliga trosor och Bridget Jones trosan (ni vet en sådan som går upp till midjan)
    Blöja på äldre dar? Jag känner massvis med medelålders kvinnor som använder blöja efter sina förlossningar...
  • Samsam111

Min fru fyller snart 35 och går nästan dagligen i string. Hon gillar det och säger även att hon känner sig sexig i det. dessutom Så är det ju något jag uppskattar:)

• Anonym (Carro)
    Anonym (Petra) skrev 2023-02-24 11:19:57 följande:

Aldrig?

Konstig fråga - varför skulle man sluta med något man trivs i / med?

Ok - troligen när jag dör 
  • Anonym (Petra)

Ne precis tycker om det och kommer troligtvis använda det tills jag dör. 

• Anonym (Vitamin)

Förstår inte riktigt varför man ska visa skinkorna för andra. Det kan kanske vara snyggt om en ung tjej vill vara sexig inför sin kille. Men om man är överviktig med kratrar i huden så är det ganska så motbjudande. Visst ska man ha på sig vad man vill, men inget som man har på sig vid ex. ett läkarbesök. Det skulle vara pinsamt.

• Samsam111

Jag har sagt det innan. Jag hoppas frugan aldrig slutar med det då hon är sjukt sexig i det! och dessutom trivs hon väldigt bra i det!

Svar på tråden När slutar man med string?