Bollen är i rullning
Hej hur går det?
Måste ju berätta. Ar på ultraljud idag och jag väntar tvillingar :D helt otroligt, inte konstigt jag gått upp mycket i vikt ;)
Hej hur går det?
Måste ju berätta. Ar på ultraljud idag och jag väntar tvillingar :D helt otroligt, inte konstigt jag gått upp mycket i vikt ;)
Say what!!! Jisses! Jättegrattis till er! Det var därför det tog tid, för ni skulle få två på samma gång ;).
Här börjar det närma sig operationsdax, bara en vecka kvar nu. Ganska lugnt. Spänd på om det kommer ge ge något resultat. Kanske tvillingar för mig med ;).
Av ren nyfikenhet, hur lång tid tog det för er innan det tog sig?
Det har du alldeles rätt i! Oavsett tid man försöker så är det lika tråkigt när det inte blir något plus :(. Tänk om kroppen hade signalerat tydligt att något inte står rätt till då hade ju allt gått så mycket effektivare ;).
Imorgon är det dags för operationen. Jag är lite nervös redan, har aldrig blivit varken sövd eller opererad så det är nog mest det som gör mig nervös. Jag kan inte riktigt låta bli att fundera på att tänk om de ser eller hittar något som inte är bra eller som visar på att det är kört. Risken är kanske liten men den finns där.
Det gick inte så bra idag :(. Det var inga cystor på äggstocken utan det var äggledaren som var defekt. Så den tog hon bort. Sedan kollade hon om det var passage i den andra men det var det inte. Så det som kommer nu är provrörsbefruktning vilket känns som att det är ett så stort projekt... Ska ringa imorgon och boka samtalstid med doktorn där vi ska diskutera hur vi går vidare. Jag som trodde att detta var det sista som skulle göras sen skulle det fixa sig..
Heej!
Måste ju hörs hur det är med dig/ er :). Hoppas det är bra och att magens växer lagom fort ;)
Vad skönt att du ändå mår hyfsat bra. Tänk, rätt vad det är är dem färdigbakade och ett nytt liv väntar er :D.
Jag ringde till kliniken idag för Att höra om de provsvar vi fått vid fertilitetsutredningen kan användas till ivf:en och det gick bra. Har telefontid med opererande läkare imorgon, ska höra om lite saker då samt om hon har skickat iväg vår remiss. Vill ha iväg den så fort som möjligt då det kan vara upp mot tre månaders väntetid för att komma på ett första planeringssamtal....
Jo det gör det helt klart! Det ska vara goda chanser så det kunde varit värre.. Bara det inte kommer fram något nytt...igen..som det gjort med alla andra svar på "orsaken och åtgärder" jag fått under året.. Som jag skrivit innan hade jag vetat att det kommer lösa sig hade jag kopplat av men ovissheten gör att jag inte fullt ut vågar tro att ivf kommer ge oss ett barn. Som tur är har jag en sambo som gör allt för att få mig att välja bort de tankarna :)
Ja ett bra stöd är a och o och speciellt någon som kan stoppa en från att tänka för en liten stund.. Nej precis, allt kan hända när som men förhoppningsvis minskar risken ju längre man kommer. Ha ha ..jasså... Vem vet hoppet är kanske inte helt ute för mig då ;)