• julii

Bollen är i rullning

Cina84 skrev 2014-06-24 20:37:47 följande:

Tack, det ska jag ha med i tankarna när jag bokar tid för vul nästa gång :).

:)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-27 21:08:36 följande:

Fick svar på mina senaste prover idag. Alla såg bra ut förutom tpo. Det visar sig att jag har antikroppar som jobbar mot sköldkörteln därav problemen om jag förstått rätt. Han rekommenderade mig att ta kontakt med en endokriolog. Så på måndag blir det att ringa till Ängelholm och boka tid eller höra hur jg ska göra. Känns bra att han skickade mig vidare till experter. Känns som om att det känns säkrare och att det lättare blir rätt då. Nu får jag bara hoppas att jag kommer till inom rimlig tid.

Okej, men vad innebär det och vad kan man göra åt det? Ja de är ju skönt att få komma till experter på en gång så kanske man sparar lite tid, annars blir det ju lätt att de ska skickas remisser hit och dit till höger och vänster.
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-27 21:08:36 följande:

Fick svar på mina senaste prover idag. Alla såg bra ut förutom tpo. Det visar sig att jag har antikroppar som jobbar mot sköldkörteln därav problemen om jag förstått rätt. Han rekommenderade mig att ta kontakt med en endokriolog. Så på måndag blir det att ringa till Ängelholm och boka tid eller höra hur jg ska göra. Känns bra att han skickade mig vidare till experter. Känns som om att det känns säkrare och att det lättare blir rätt då. Nu får jag bara hoppas att jag kommer till inom rimlig tid.

Okej, men vad innebär det och vad kan man göra åt det? Ja de är ju skönt att få komma till experter på en gång så kanske man sparar lite tid, annars blir det ju lätt att de ska skickas remisser hit och dit till höger och vänster.
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-27 22:24:18 följande:

Det innebär att kroppen bildar antikroppar som angriper sig själv, i detta fall sköldkörteln så att den till slut försvinner. Inget allvarligt om man bara sätter in medicin men man måste äta den livet ut.

Okej då förstår jag :) skönt att du får ordentlig hjälp och hoppas de går fort :)
  • julii

Hallå! Idag var jag på vul. Fanns bara ett endaste ägg på 14 mm, ska tillbaka på torsdag för att se om de vuxit till sig. Var inte alls glad när jag gick därifrån. Tyckte inte jag fick någon hjälp alls. Frågade om slemhinnan oxå om det finns något att göra då fick jag till svar "njaaaaeeee de kanske växer till sig" .... trots att det inte gjort det på 3 månader nu.. usch fan va de börjar bli frustrerande. Förlåt för klagande men usch va jag känner mig nere..

• julii

[quote=73544016][quote-nick]Cina84 skrev 2014-07-01 16:46:18 följande:[/quote-nick]Hej! Bara klaga på, det är lugnt! Du har dina dagar och jag mina.

Vilket lamt svar.. :(. Är det samma du har haft hela tiden? Hade hon ingen tanke på vad det kunde bero på? Ibland känns det som att man självörb

• julii
    Cina84 skrev 2014-07-01 16:46:18 följande:

Hej! Bara klaga på, det är lugnt! Du har dina dagar och jag mina.

Vilket lamt svar.. :(. Är det samma du har haft hela tiden? Hade hon ingen tanke på vad det kunde bero på? Ibland känns det som att man själv får söka ev. svar och lösningar.. Finns det kanske någon annan du kan rådfråga?

Från början hade jag en annan läkare men han jobbar inte så ofta så då har jag fått en annan läkare som jag inte tycker om speciellt mycket. Hon tyckte att jag skulle gå ner i vikt och sa "så gammal är du inte, du hinner få barn"

Jag ska tillbaka på torsdag och då ska min man följa med oxå. Får jag ingen hjälp då tänkte jag söka mig till en annan klinik. Blev bara så ledsen när hon är så nonchalant och tar allt med en nypa salt.
  • julii
    Cina84 skrev 2014-07-01 20:21:06 följande:

Ahh okej. Men då vet hon hela din historia. Då tycker man att hon borde ha någon tanke på ev lösning och inte bara säga så. Det hade jag velat ha om jag var läkare..

Klart du blir ledsen det hade jag också blivit om min högsta dröm hade setts som en "bagatell". Vi har pratat mycket på jobbet om människor som jobbar med människor som har glömt syftet och vad som krävs i deras jobb, att de borde se efter nytt jobb. Känns som att hon är en av dem..

Hoppas ni ändå får svar så ni slipper byta.

ja jag har oxå tänkt på det, de kanske bara går av farten och på rutin att de glömmer bort den känslomässiga biten.. vi får se på torsdag, jag försöker hålla mig positiv, har jag tur har ägget vuxit ordentligt :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-07-03 17:58:31 följande:

Hur kändes det idag?Gick det bra?

jo men det gick faktiskt bra, det hade vuxit ordentligt till 20 mm nästa, hon sa att det var väldigt bra med tanke på att det vuxit nästan 5 mm sen i förrgår. Så har troligtvis äl imorgon/under helgen, så nu börjar helvetes väntan :p

blir det inget den här gången så äter jag en kur till men får då göra det utan vul för att dom har sem.stängt i 4 veckor. Så känns helt okej, positiv att det vuxit till sig ordentligt :)
Svar på tråden Bollen är i rullning