Bollen är i rullning
Tack, det ska jag ha med i tankarna när jag bokar tid för vul nästa gång :).
Tack, det ska jag ha med i tankarna när jag bokar tid för vul nästa gång :).
Fick svar på mina senaste prover idag. Alla såg bra ut förutom tpo. Det visar sig att jag har antikroppar som jobbar mot sköldkörteln därav problemen om jag förstått rätt. Han rekommenderade mig att ta kontakt med en endokriolog. Så på måndag blir det att ringa till Ängelholm och boka tid eller höra hur jg ska göra. Känns bra att han skickade mig vidare till experter. Känns som om att det känns säkrare och att det lättare blir rätt då. Nu får jag bara hoppas att jag kommer till inom rimlig tid.
Fick svar på mina senaste prover idag. Alla såg bra ut förutom tpo. Det visar sig att jag har antikroppar som jobbar mot sköldkörteln därav problemen om jag förstått rätt. Han rekommenderade mig att ta kontakt med en endokriolog. Så på måndag blir det att ringa till Ängelholm och boka tid eller höra hur jg ska göra. Känns bra att han skickade mig vidare till experter. Känns som om att det känns säkrare och att det lättare blir rätt då. Nu får jag bara hoppas att jag kommer till inom rimlig tid.
Det innebär att kroppen bildar antikroppar som angriper sig själv, i detta fall sköldkörteln så att den till slut försvinner. Inget allvarligt om man bara sätter in medicin men man måste äta den livet ut.
Hallå! Idag var jag på vul. Fanns bara ett endaste ägg på 14 mm, ska tillbaka på torsdag för att se om de vuxit till sig. Var inte alls glad när jag gick därifrån. Tyckte inte jag fick någon hjälp alls. Frågade om slemhinnan oxå om det finns något att göra då fick jag till svar "njaaaaeeee de kanske växer till sig" .... trots att det inte gjort det på 3 månader nu.. usch fan va de börjar bli frustrerande. Förlåt för klagande men usch va jag känner mig nere..
[quote=73544016][quote-nick]Cina84 skrev 2014-07-01 16:46:18 följande:[/quote-nick]Hej! Bara klaga på, det är lugnt! Du har dina dagar och jag mina.
Vilket lamt svar.. :(. Är det samma du har haft hela tiden? Hade hon ingen tanke på vad det kunde bero på? Ibland känns det som att man självörb
Hej! Bara klaga på, det är lugnt! Du har dina dagar och jag mina.
Vilket lamt svar.. :(. Är det samma du har haft hela tiden? Hade hon ingen tanke på vad det kunde bero på? Ibland känns det som att man själv får söka ev. svar och lösningar.. Finns det kanske någon annan du kan rådfråga?
Ahh okej. Men då vet hon hela din historia. Då tycker man att hon borde ha någon tanke på ev lösning och inte bara säga så. Det hade jag velat ha om jag var läkare..
Klart du blir ledsen det hade jag också blivit om min högsta dröm hade setts som en "bagatell". Vi har pratat mycket på jobbet om människor som jobbar med människor som har glömt syftet och vad som krävs i deras jobb, att de borde se efter nytt jobb. Känns som att hon är en av dem..
Hoppas ni ändå får svar så ni slipper byta.
Tack :)
Hur kändes det idag?Gick det bra?