• julii

Bollen är i rullning

Cina84 skrev 2014-05-09 07:43:48 följande:
    Ja!!! Gäller bara att mannen hinner hem tills det är dags, jobbar borta till torsdag.. :I. Ja det tar ens stor del av ens tid och tanke!

Ja tänk vad speciellt det måste kännas. Undrar om man fattar det direkt?? När man är så van vid det negativa svaret.

Jag känner så väl igen mig. Den känslan kryper sig sakta på. Hoppas den inte stämmer. Ja så ledsen man blir!!! Värre blir det för varje gång tycker jag men det är väl lite paniken jag känner att tiden går.. Men som tur är så tänker kroppen framåt och får oss att försöka igen. Det känns som att det är en god egenskap att vara envis i såna här lägen ;). Vi ska LYCKAS :).

ja, hoppas han hinner hem!!

Jag gjordd gravtest idag men de va negativ, dock inte fått någon mens. Så jäkla frustrerande. Men de är bara att ta nya tag, får äta en till kur med pergotime när mensen dyker upp.

Heja heja oss :)!!!
  • julii
    Cina84 skrev 2014-05-09 21:01:17 följande:
    :(. Några dagar till sen vet du säkert åt det ena eller andra hållet. Ja vi får köra på tills det går vägen. Skam den som ger sig ;).

Ja precis, fortfarande ingen mens här.

Helt rätt:)
  • julii

Hur går det ts?:)

Jag är på bim+5 o ingen mens..

• julii
    Cina84 skrev 2014-05-14 10:44:26 följande:
    Hej! Jo det går nog bra. Är på väg att få en ganska bra äl är jag ganska säker på. "Ser" och känns så, så vetegroddsoljan verkar har gjort sitt till. Sen får vi se om cystorna sabbar för oss eller Inte. Har inte fått var än på proverna dock. Då finns det chans för er :). Det är ju inte så många dagar över än. Har inte velat fråga mer då jag vet hur tungt det kan vara om det inte fixat sig.

Åh va kul, hoppas det går bra :) vart hittar man vetegroddsolja? De var snällt sagt , jag väntar och väntar:)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-05-14 16:03:01 följande:
    Tack själv :).hoppas hoppas hoppas.

Du kan hitta den på hälsokosten. OBS!!! Det är stor klökvarning om du bara tar den rätt upp och ner. Men om du tar flädersaft i munnen och sen häller ner oljan i munnen så går det bra :).

Okej då ska jag nog prova det:) igår kom mensen men känner mig inte så ledsen, när jag ändå testat negativt så kunde den ändå komma. Så på söndag börjar jag med ny kur pergotime och sen väntar vi på remiss så min sambo ska få göra spermaprov

Pratade med gyn idag o den var skickad så borde få den imorgon. Så det känns ändå positivt tycker jag att vi får så mycket hjälp :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-05-15 21:34:34 följande:
    Det var ju tråkigt :(. Ja jag håller med. Bra att få hjälp så man får veta men också nervöst över vad man får veta. Mannen ska lämna nästa vecka så snart är vi helbesiktigade båda två ;).

Haha, det är samma här. Har gjort undersökningar, blodprover o hela alltet så nu är de mannens tur. Som du säger är de nervöst vad man kan få veta. Jag är både rädd och orolig att man kommer få höra något man inte vill höra.. och så vill man ju bli gravid fort, helst igår, tycker det är så drygt med denna väntan..:p
  • julii
    Cina84 skrev 2014-05-21 19:41:23 följande:
    En liten uppdatering. Har fått svar på proverna nu och det visade sig att jag har strul med sköldkörteln. Mitt tsh värde ligger på 11. Det ska ligga på max 2 har jag läst mig till, för att kunna bli gravid. Så det blir till att knapra medicin för att få ner värdet. Ringde min vårdcentral idag och fick läkartid om 3v.... Drygt. Så detta kan vara orsaken till att vi inte lyckats få en liten än. Hoppas bara att värdena sen snabbt rättar till sig.

Men skönt andå att veta vad det beror på? ! Och att det kanske rätar ut lite frågetecken och att du såklart får hjälp och att det finns en lösning :) lycka till och va positiv :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-05-22 16:13:20 följande:
    Tack för peppningen :). Jo visst är skönt att få veta. Jag sa det till sambon att tänk de som är "felfria" men som ändå inte får till det.

Så antingen är det cystornas fel eller sköldkörteln eller både och, sabla kropp ;). Måste vaccinera mig mot röda hund ( har inte skydd mot det). Oavsett om jag blir gravid på egen hand eller med hjälp är det viktigt att ha det annars kan barnet få allvarliga skador OM jag får sjukan. Läste precis att man bör vänta 1 månad med att försöka efter vaccineringen.. Denna väntan.. Men som sagt skam den som ger sig :)

Ja denna väntan, tänk om man kunde spola fram tiden ibland :) brukar tänka, har jag väntat och kämpat så länge måste jag väl kunna stå ut en månad till.. det kan nog mycket väl vara sköldkörteln, har hört att det kan ställa till det ordentlig. Det var de första dom testade på mig när jag kom dit första gången så jag gissar att det har ganska stor betydelse att man har rätt värden och så.

Själv tog jag sista tabletten pergo idag oxh imorse va mannen och lämnade spermaprov så hoppas vi får svar under nästa vecka. Så nu är jag nervös över vad de visar. O så ska jag på vul på måndag och ska se om jag har några ägg, sist hade jag ju 2 st så tabletterna verkar fungera så då blir man ju fundersam över vad spermaprovet visar. Men som sagt, det är en jäkla tur att det finns mycket hjälp att få, det är ju faktiskt inte många som det verkligen inte går för, även fast det känns som en evighet men tillslut ska de vara våra tur, eller hur? :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-05-22 22:07:29 följande:
    Ja men precis, sätta på snabbspolningen ;). Du har så rätt, vad är en månad till egentligen?! Jag försöker tänka att det är någon mening med att det tar tid.

Det var ju bra då har du inte ätit de i onödan, då gör tabletterna vad de ska :).Tänk om ni skulle få tvillingar! Vi väntar också på spermaprovet. Tänk om man kunde stänga av hjärnan och inte gå och fundera så mycket. Jag har satt mannen på zink och folsyra kur. Det ska tydligen öka antalet simmare. Vet ju inte om det behövs men det kan ju inte skada.

Det är ju som du säger, det är en liten procent som inte kan men tusan att man ändå ska tänka att kanske det är så för oss...

Ja men visst. Det ska gå!!! :). Det finns inget alternativ! Vi ska också bli runda och goa om magen;).

Jag har oxå hört att zink och folsyra ska vara bra för mannen. Jag äter folsyra men kan han äta samma som jag eller är det olika tabletter för man o kvinna?

Vet inte vad spermaprovet visar men som du säger det kan ju inte skada alls!:)

Ja ibland känns det som"med min tur är väl vi såklart en av de väldigt få som inte kan få barn" men det ska nog mycket till ändå för att det verkligen inte ska finnas minsta lilla chans att bli gravid.
  • julii
    Cina84 skrev 2014-05-23 18:49:57 följande:
    Ren folsyra ska ni kunna äta samma tablett. Jag hittade folsyra i hälsokosten, starkare än den i multivitaminyabletten.

Man studsar mellan hopp och förtvivlan. Men som tur är finns det en massa strunt att se på tv:n så man får fokusera på annat ;)

var o köpte både zink o folsyra idag till mannen oxå. Haha vad man håller på, ett under att han orkar med mig :p
Svar på tråden Bollen är i rullning