• Cina84

Bollen är i rullning

Lilith75 skrev 2014-10-28 15:26:46 följande:

Sorry för mitt sena svar... Jag behövde inte vänta länge på att få min cysta borttagen, det gick väldigt snabbt faktiskt från allra första läkarbesöket (som jag gick på pga att jag inte lyckats bli gravid och då inte hade en aning om att jag hade en cysta) tills det blev operation, ca 1½ månad ungefär. Läkaren som opererade mig sa dagen efter operationen att hon förstås inte kunde säga säkert, men att cystan mycket väl kunde ha gjort så att jag inte blivit gravid tidigare. Den var ändå så pass stor också, nästan 10 cm - tänk att man gått runt med den utan att veta om det! Något som ändå tyder på att det var cystan som hade ett finger med i spelet var att jag nu faktiskt är gravid!!! Att det gick så pass snabbt efter operationen känns som ett riktigt mirakel, hade ju nästan börjat ge upp hoppet och pga min ålder hade vi hunnit gå på bara en behandling också. Är nu i vecka 12+4 och i början av maj borde vi få en ny liten familjemedlem om allt går bra! :)

Tack för ditt svar. Detta var precis vad jag behöver :). Jag har inte heller haft besvär av min förutom att den kanske har sabbat för bebisverkstan. Hoppas så innerligt att den är orsaken!

Tack för dina varma och fina ord :) och grattis till den kommande lill* :) :).
  • Cina84

Imorgon är det dags för operationen. Jag är lite nervös redan, har aldrig blivit varken sövd eller opererad så det är nog mest det som gör mig nervös. Jag kan inte riktigt låta bli att fundera på att tänk om de ser eller hittar något som inte är bra eller som visar på att det är kört. Risken är kanske liten men den finns där.

• Cina84
    julii skrev 2014-10-28 22:52:47 följande:

Lycka till!!! Jag håller tummarna för att allt ska se bra ut! Kram

Tack!! :)
  • Cina84
    Blåblomman skrev 2014-10-29 07:05:55 följande:

Lycka till idag!!

Åhh Tack! :)
  • Cina84

Det gick inte så bra idag :(. Det var inga cystor på äggstocken utan det var äggledaren som var defekt. Så den tog hon bort. Sedan kollade hon om det var passage i den andra men det var det inte. Så det som kommer nu är provrörsbefruktning vilket känns som att det är ett så stort projekt... Ska ringa imorgon och boka samtalstid med doktorn där vi ska diskutera hur vi går vidare. Jag som trodde att detta var det sista som skulle göras sen skulle det fixa sig..

• Cina84

Lilith 75, blåblomman, julii tack för tummarna <3. Var i kontakt med min läkare nu och hon sa att vi har goda chanser till att det ska ta sig via provförsbefruktning i och med att detta var problemet och att hon dessutom såg att min slemhinna var fin. Så det ger ju hopp. Tänk att det skulle vara så här komplicerat att få en liten. Men men, som kag skrivit innan, ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.

• Cina84
    Lilith75 skrev 2014-10-30 16:19:52 följande:

Det låter ju jättebra att läkaren tyckte ni har goda chanser att lyckas! Tyvärr kommer barn inte på beställning för alla, utan för vissa av oss är vägen dit både lång och krokig. Men ingenting är omöjligt! 

Sen kommer nästa sak. Om vi nu lyckad få ett barn vill jag ju gärna ha ett till så de har varandra i livet senare. Men syskon är inte gratis...de kostar mycket pengar att få till ett vad jag har snabbläst mg till. Undrar vad som är meningen när en del kan skaffa tio stycken och andra knappt ett?!?
  • Cina84

Lilith 75:

Men visst är jag glad att hon sa att hi har goda chanser. Helt klart är jag det!

• Cina84
    julii skrev 2014-10-22 15:27:21 följande:

Hej hur går det?

Måste ju berätta. Ar på ultraljud idag och jag väntar tvillingar :D helt otroligt, inte konstigt jag gått upp mycket i vikt ;)

Heej!

Måste ju hörs hur det är med dig/ er :). Hoppas det är bra och att magens växer lagom fort ;)
Svar på tråden Bollen är i rullning