Bollen är i rullning
Känner igen den där känslan så himla mycket och jag lider med dig. Hoppas att du iaf får en trevlig fredagskväll och skön helg! :)
Känner igen den där känslan så himla mycket och jag lider med dig. Hoppas att du iaf får en trevlig fredagskväll och skön helg! :)
Bra, håll humöret uppe! :)
Tror det är helt okej. Vi planerar lite samma här). Så vi väljer färg för ett vanligt extrarum men som vi lätt kan göra om till barnrum när och om det blir aktuellt. Tror man ändå måste tänka framåt för att inte sluta våga hoppas. Sen tycker jag man ska passa på att göra dessa saker man lättast gör utan barn. Vi har tex funderingar på att göra en längre resa nu i vår. Ingen idé att skjuta upp den nu när det inte blev någon bebis.
Då var jag hemkommen efter min första zonterapi :).Har läst att det kan ge väldigt goda resultat på barnfronten så varför inte prova det, tänkte jag. Ska dit igen på lördag. Får se vad det kan göra för mig, hon kunde i alla fall känna ( och jag med) att det var problem med äggledaren jag har kvar. Kanske hon kan få kroppen att läka ut den.
Idag är det dags för första mötet i Malmö. Jag är både och förväntansfull. Nervös för att något mer "fel" ska hittas eller att det inte ska gå vägen och förväntansfull för att det förhoppningsvis ska ge oss det i önskar.
Stort lycka till!!!
Det gick bra idag :). Lite konstig sköterska dock.. Jag har fina äggstockar och ägg. Är det inte för många som ska igång så är det start i jan! :)
Nu har vi haft vårt sista besök. Inga fel på vare sig mig eller sambon, alla prover visar på normalitet. Däremot har jag misstänkt endometrios men det går inte att avgöra om det gör att vi inte blir gravida eller ej. I alla fall så skickar de iväg en remiss för ivf men det är sen upp till ivf-kliniken att avgöra om vi får ställa oss i kö eller inte. (Vi blev ju gravida i maj med missed abortion som inte är ovanligt) Vi skulle förvänta oss ett svar i jan/feb och sen är det i såfall 5-6 månades väntetid. Tills dess får vi försöka bli spontangravida. Ska tillbaka i februari för att kolla upp cystorna jag har på ena äggstocken.
Remissen är mottagen och vi får svar om ca 4 veckor om/ vad vi får för köplats. Kötiden räknas tydligen från då remissen mottogs vilket var i december så det känns ju bra.
Hur går det för er?
Idag drar vi igång! :D