Bollen är i rullning
När jag plussade var jag oxå säker på att mensen skulle komma. Hade mensvärk som vanligt ett par dagar innan men så fel jag hade. Så ge inte upp:)
När jag plussade var jag oxå säker på att mensen skulle komma. Hade mensvärk som vanligt ett par dagar innan men så fel jag hade. Så ge inte upp:)
Ja visst, imorgon går jag in i vecka 18! :)
Ja hade väl hoppats lite extra den här gången efter spolningen men känns som att mensen är på g vilken dag som helst. Ska testa till helgen om den inte kommit innan dess.
Tack söta du. Det blev som jag misstänkte, mensen kom i lördags, tidigare än beräknat. Så nu laddar vi om för återbesök på måndag och så får vi ta nya tag. Nån gång ska det väl lyckas.
Samma här. Ja man måste tänka positivt. En dag är det vår tur!
Frågetecknens skulle vara en tumme upp och en smiley..
Tack! Verkar dock inte som att det blev något denna gång, så nu har jag siktet inställy på vårt slutsamtal 8 december.
Nu har vi haft vårt sista besök. Inga fel på vare sig mig eller sambon, alla prover visar på normalitet. Däremot har jag misstänkt endometrios men det går inte att avgöra om det gör att vi inte blir gravida eller ej. I alla fall så skickar de iväg en remiss för ivf men det är sen upp till ivf-kliniken att avgöra om vi får ställa oss i kö eller inte. (Vi blev ju gravida i maj med missed abortion som inte är ovanligt) Vi skulle förvänta oss ett svar i jan/feb och sen är det i såfall 5-6 månades väntetid. Tills dess får vi försöka bli spontangravida. Ska tillbaka i februari för att kolla upp cystorna jag har på ena äggstocken.
Ja det var vad läkaren sa, att det är upp mot 6 månaders väntetid, förhoppningsvis tar det kortare tid. I bästa fall blir vi spontangravida innan detta.
Ja jag tror att det är det hon vill kolla upp, om cystorna har förändrats eller ej. De kunde ju se vid spolningen att livmoder och äggledare var rena och fina och de opererar ju inte i första taget då det i sig kan medföra risker att man skadar. Så vi får se vad de säger om ett par månader. Får prata med henne då om ev operation.
Känslan när man inser att det inte tog sig denna gång heller....... Jag vet att chansen är liten men hoppet finns där ändå alltid. Bryt ihop ett tag och sen gå vidare är det gamla vanliga som gäller.