• 999

Följas åt till plusset (första barnet)?

Min man och jag längtar efter ett barn och har gjort ett halvdant första försök, nästa (riktiga) försök blir i maj. Det vore kul att samla ihop ett gäng som vill följas åt till det efterlängtade plusset.

Välkomna att hänga på! 

• Svar på tråden Följas åt till plusset (första barnet)?
  • Monii
    999 skrev 2014-05-09 19:44:05 följande:

Ok, då pysslar jag ihop en BIM-lista: 

Ananass: 12/5

NILE90: 13/5 

Wishme: 16/5 

Monii: 22/5 (gick tillbaka i tråden och såg att du hade skrivit det, så bortse från mitt förra inlägg) 

999: Min mens kom idag så nästa BIM är 5/6 (inte 6/5 som jag skrev i första listan)

Bella 89, Miala90 och Fridape, ni får gärna fylla på era BIM här om ni vill fortsätta hänga med oss, vilket jag hoppas att ni vill! :) 

Tack! Den 22/5 stämmer. Det galna är att jag tror jag känner en massa. Är det någon som använder ägglossningstest?
  • ramada

Hallå!

Jag följer gärna med! Slutade med minipiller den 9:e April och nyss fick jag min första mens, hade molvärk som vid ÄL kring 28-29:e men vet inte, som sagt kanske man skulle köpa hem ägglossningstest för att få ett hum om kroppen kommit tillbaka i gamla gängor eller inte?
    Kanske är ett bra hjälpmedel?

• Ananass
    Monii skrev 2014-05-10 14:15:33 följande:
    Tack! Den 22/5 stämmer. Det galna är att jag tror jag känner en massa. Är det någon som använder ägglossningstest?

Ja det är bara att hoppas ;)

Vi har inte använt något ältest ännu, tänkte ge det lite tid, kanske efter sommaren eller något :) men man har börjat bli lite nojig och tänker att fan, tänk om jag inte ens har ägglossning.. Åt ppiller i 9 år innan jag slutade i januari :)
  • Ananass
    ramada skrev 2014-05-10 14:31:28 följande:
    Hallå!

Jag följer gärna med! Slutade med minipiller den 9:e April och nyss fick jag min första mens, hade molvärk som vid ÄL kring 28-29:e men vet inte, som sagt kanske man skulle köpa hem ägglossningstest för att få ett hum om kroppen kommit tillbaka i gamla gängor eller inte?

Kanske är ett bra hjälpmedel?

Hej och välkommen :)

Ja det kan ju vara en bra ide, så har man koll på när och om allt kommit igång :)
  • NILE90
    999 skrev 2014-05-10 13:26:54 följande:
    Ajdå. Men är du säker på att det är mens? Kan det inte vara nidblödning? Brukar du få mens tidigare än beräknat?

Brukar aldrig få mens tidigare än beräknat, men de senaste månaderna har cykeln varit 29 och 30 dagar istället för 28, så det är kanske kroppen som går tillbaka till 28 dagar nu igen. Nidblödning är det definitivt inte. Mensvärken blev värre och gick även bak i ryggen efter att mensen kommit. Men nu är mannen också supertaggad på att ligga hela maj för att det ska ta sig. :)
  • Wishme
    NILE90 skrev 2014-05-10 23:15:27 följande:
    Brukar aldrig få mens tidigare än beräknat, men de senaste månaderna har cykeln varit 29 och 30 dagar istället för 28, så det är kanske kroppen som går tillbaka till 28 dagar nu igen. Nidblödning är det definitivt inte. Mensvärken blev värre och gick även bak i ryggen efter att mensen kommit. Men nu är mannen också supertaggad på att ligga hela maj för att det ska ta sig. :)

Tur att han vill satsa :)

Håller tummarna ..
  • Wishme
    Ananass skrev 2014-05-10 23:45:44 följande:
    Nu kom tant röd på besök här också, två dagar för tidigt. :p

Åh nej va tråkigt :(

Hoppas på att juni är er månad :)
  • NILE90
    Ananass skrev 2014-05-10 23:45:44 följande:
    Nu kom tant röd på besök här också, två dagar för tidigt. :p

Attans, vi får satsa allt på juni istället :)
  • Ananass
    NILE90 skrev 2014-05-11 08:12:28 följande:
    Attans, vi får satsa allt på juni istället :)

Japp så e de :) bättre lycka nästa gång ;)
Svar på tråden Följas åt till plusset (första barnet)?