Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

    Har man ett relativt normallångt utdrivningsskede och har klarat sig på bara lustgas fram tills dess så känns det inte som det behövs så mycket just då. Jag har fött tre barn med enbart lustgas och sista delen av öppningsskedet tycker jag är värre rent smärtmässigt. När krystningsvärkarna sätter in så är det ju skönt. Bebisen är snart ute. Sedan gör det ju galet ont just när huvudet står i öppningen, men det är ju å andra sidan ingen lång stund.

  • Flickan och kråkan
    PrinsessanLeia skrev 2014-04-30 10:13:42 följande:
    Hehe, vi har inte haft samma förlossningar, för mig helt tvärtom. Öppningsfasen gick snabbt ich var väldigt hanterbart men sen har det tagit lååång tid för barnet att sjunka ned och komma ut och där skulle jag behövt bedövning, har ibte fått eda då öppningen gått fort.
    Nej, jag ska inte klaga. Har haft snabba både öppnings- och utdrivningsskeden - med sista hann vi vara inne i 16 minuter och på väg upp till parkeringen så sa jag till sambon att vi nog åkt in för tidigt - men tycker ändå att just smärtan i slutet av öppningsskedet samt när huvudet står i öppningen är värst. Jag undrar mest om TS har segdraget utdrivningsskede i bagaget sedan tidigare eftersom hon tänker som hon gör. 
  • Flickan och kråkan
    PrinsessanLeia skrev 2014-04-30 10:33:08 följande:
    Jag har inte känt hivudet i öppningen öht utan bara haft väldigt ont, har aldrig fått någon känsla av att känna barnet inuti s a s. Ja jag tror också ts kan ha den erfarenheten, att prata med en bm kanske vore bra.
    Ja, det är ju så olika beroende på hur en tidigare förlossning har gått. Utdrivningsskedena för mig har tagit 30 minuter, 10 minuter och 10 minuter. Det jobbiga för mig i utdrivningsskedet så som mina förlossningar sett ut var den där grymma svedan när huvudet stod i öppningen, men det handlade om någon minut skulle jag tro (även om det kändes som bra mycket längre ). Men har man segdragna utdrivningsskeden så förstår jag att upplevelsen och smärtan är en annan. Jag tycker också att TS ska prata med sin BM.
  • Flickan och kråkan
    Plopps80 skrev 2014-04-30 11:03:19 följande:
    Upplever att de som tar Eda spricker mycket värre än de som inte tar den. Men det är ju ingen vetenskap bara egna iakttagelser. Sista förlossningen tjatade barnmorskan om att få ge mig Eda då sonen fastnade. Men jag skrek hysteriskt näääää och det är jag så tacksam över. Sprack ingenting. Ett stygn och det var mest för att. Är tvärsäker på att jag spruckit kors och tvärs om jag fått Eda. Men det vet jag ju givetvis inget om! Ska inte föda fler barn heller så jag lär aldrig få veta...
    Fast det tror jag man vet med rätt stor säkerhet....dvs att det är större risk för bristningar med eda. Sedan kan man givetvis spricka utan eda också. Jag har inte tagit eda och har fött tre barn: totalt två stygn (med andra barnet) och det var enbart för att bristningen var precis vid urinröret annars var det av storlek som får självläka....men för att vara på den säkra sidan.
Svar på tråden Bra bedövning i slutskedet?