• Anonym (blääää)

Dålig andredräkt

Har fått ett jobbigt problem som jag önskar att någon kunde hjälpa mig med.
    Träffat en helt underbar kille men han har så dålig andedräkt att jag knappt kan kyssa honom även om jag vill.
    Vad gör man åt detta?
    Finns det några tabletter el liknande man kan bjuda på?
    Kan ju inte säga det till honom.
    Säg bara inte halstabletter el tuggummi eftersom jag vet att det inte fungerar.

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Dålig andredräkt
  • Anonym (blääää)
    Uddabus skrev 2014-05-01 21:49:59 följande:
    Hur gammal är han?

36 år.
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

Ts...
    Du kommer aldrig att finna dig i en dålig andedräkt, ärlighet svider men att bli dumpa svider nog mer för han.
    Tycker faktiskt att du ska försöka dig till att ta det på ett respektabelt vis och säga som du upplever det.
    Jag skulle själv inte kunna kyssas med en dam som luktar gam!Kräks

• Anonym (berätta)
    Lana899 skrev 2014-05-01 21:36:37 följande:
    Vi kan diskutera hur länge som helst om kanske varför han luktar illa!
    Problemet är att han tydligen inte vet om det själv!
    Öppna munnen och säg det till din kille,du hjälper honom inte tvärtom!
    Skulle du vilja att din kille inte hade sagt till dig om du luktat illa i munnen?
    Och tänk att gå runt bland folk som tittar konstigt på dig och undviker dig,det är det som kommer hända din kille om ingen vågar säga till stackaren att han luktar!
    Tänk om någon annan påpekar detta för honom och han frågar dig sen varför du ej sa något,det kommer bli mycket mer pinsamt för honom!

Bespara honom den pinsamheten!
    Ja det är det jag också befarar, att hans andedräkt kan bli ett hinder i sociala sammanhang utöver att hans dejt inte klarar av att kyssa honom utan att få kväljningar. Det vill väl ingen uppleva. kanske talas om honom på arbetsplatsen? hur kollegorna ska göra för att påtala problemet istället för att undvika hans närhet? Det finns flera trådar från personer som har liknande problem med sina kollegor som luktar svett eller som pruttar så pass mycket och illa att arbetskamraterna inte vill dela kontor med personen ifråga. Det är ju hemskt! Jag hade velat veta varför kollegor tittar snett på mig eller undviker mig ifall det var något så pass simpelt att jag visserligen är en trevlig person - men jag luktar illa - och därför klarar inte folk av att vara nära mig. Jag vill inte att folk ska beklaga sig för andra arbetskamrater eller för andra människor om min kroppsodör ifall alls som behövs är jag duschar lite oftare och använder deo eller att jag borstar tänderna mer ordenligt eller undviker föda som får mig att prutta riktigt illa (ifall jag gått runt och inbillat mig att kollegorna inte märker att jag pruttar hela tiden).

Man kan påtala saker och ting på ett snällt sätt där man försöker undvika att såra känslor för man behöver förstås inte gapa "DU STINKER!" för att få fram det man vill ha sagt:)
  • Uddabus

Alltså då måste någon ha sagt något till honom tidigare...

Var kommer ni ifrån?

• Anonym (Kan vara)

Troligen från halsmandlarna. Väldigt vidrig lukt när där samlats mat och annat där, och då spelar det ingen roll hur mycket du borstar tänder och tunga. Men det brukar lossna av sig själv tidsnog, men det hinner ju också samlas nytt. Man kan försöka ta bort detta själv genom tex en tops. Trycka med topsen mot halsmandeln så det kommer ut. 

• Lana899
    Anonym (blääää) skrev 2014-05-01 21:48:58 följande:

Mitt ex sade till mig en gång att jag fått dålig andedräkt när jag bantade.
    Det försvann när jag slutade att banta.
    Grejen var den att vi hade varit ihop i flera år och jag uppskattade hans ärlighet.

Denna kille har jag bara känt i 2 veckor och vill inte börja på att påtala detta ännu.
    Men jag tänker inleda med tuggummin och om han frågar kommer jag att säga som det är.

Hoppas allt går bra och att han fortfarande vill träffa mig.
    Tycker att detta låter lite löjligt,varför vågar du ej säga något?
    Det är väl inget konstigt med att säga det till honom i en trevlig ton.
    ``Jag måste berätta för dig att din andedräkt inte luktar så fräsch,har du problem med tänderna?``
    Något sådant kan du börja fråga honom.
    Och han är 36 år,han är inget litet barn.
    Min kille har sagt till mig många gånger att du har dålig andedräkt. Klart att det ej är kul,men då har jag sagt usch jag ber om ursäkt och går och borstar tänderna.
    Inget svårt alls,kan säga att jag slarvade med tandtråd,har mycket med det att göra.
    Sen finns det nog människor som kanske skiter i att borsta tänderna,inte vet jag.
  • Anonym (blääää)
    Uddabus skrev 2014-05-03 19:38:04 följande:
    Fickdu ordning på andedräkten?

Nej.
    Har sagt att jag inte kan träffa honom på 2 veckor nu på grund av att jag är upptagen.
    Under dessa veckor skall jag fundera på hur jag skall göra slut.
Svar på tråden Dålig andredräkt